• Anonym (Länge sen)

    Misshandlad av ex

    Jag blev misshandlad av mitt ex upprepade gånger, även psykiskt misshandlad i alla år.

    Har fortfarande mycket tankar kring det, då det påverkat mig ibland. Känns som jag inte bearbetat det. Lever i ett nytt förhållande nu,

    Har aldrig berättat detta för någon alls, har ett barn på 10 år med den här mannen, så vi har en viss kontakt.

    När jag tänker på händelserna får det mig att må dåligt. Vill inte berätta för min nuvarande partner då jag vet att han inte skulle acceptera det och bara glömma det.

    Tänker att pgr av att jag måste ha kontakt med barnets pappa så är det svårare att glömma det.

    Om jag pratar med någon om det, på proffesionell nivå kommer det inte ut. Skulle aldrig klara berätta de för min mamma eller någon annan.

  • Svar på tråden Misshandlad av ex
  • Anonym (Jag med)

    Ta inte skulden,det här är var inte ditt fel.Det finns många i din situation.Själv har jag inte berättat detaljer och jag vill inte prata om det mycket.Men jag har pratat om detta och jag anser att det är viktigt.Det för att hjälpa andra och utbilda andra som är okunniga i detta.Vi måste våga prata om detta.

  • Anonym (Länge sen)
    Anonym (Jag med) skrev 2021-12-09 13:22:37 följande:

    Ta inte skulden,det här är var inte ditt fel.Det finns många i din situation.Själv har jag inte berättat detaljer och jag vill inte prata om det mycket.Men jag har pratat om detta och jag anser att det är viktigt.Det för att hjälpa andra och utbilda andra som är okunniga i detta.Vi måste våga prata om detta.


    Jag funderar hur eller med vem jg ska prata om det med. För det är väl det att jag påminns varje gång

    Jag måste ha kontakt med exet ang barnet.

    Jag kan fortfarande må dåligt över de gångerna som det hänt, då han hotat mig med kniv och försökt strypa mig osv
  • Anonym (Jag med)
    Anonym (Länge sen) skrev 2021-12-09 13:35:18 följande:

    Jag funderar hur eller med vem jg ska prata om det med. För det är väl det att jag påminns varje gång

    Jag måste ha kontakt med exet ang barnet.

    Jag kan fortfarande må dåligt över de gångerna som det hänt, då han hotat mig med kniv och försökt strypa mig osv


    Egentligen med vem som helst vuxen person.Man kan få ångest/trauma efter sånt här,googla på detta.Kontakten med exet är bra ha så lite som möjligt,väldigt kortfattat utan att visa känslor .Helst noll kontakt,men har ni barn ihop så är det svårt,men bara om det är nödvändigt.Bokar du tid till läkaren så kan det finnas möjlighet att kunna prata med psykolog i vårdcentralen.
Svar på tråden Misshandlad av ex