• Tomelilla15

    Vad är viktigt inför 2022?

    Kanske är det fler planeringsmänniskor här inne och vi kan ju hjälpas åt. Jag funderar på vad som är viktigt nu inför 2022 att komma ihåg. För vissa är nog denna tråd tråkig, välj då en annan - för oss andra som gillar planering kan det komma bra påminnelser. Dela gärna mer er av era tips och planer.

    Min lista för kom ihåg inför nya året är:

    - skriv lista på vilka vinterkläder som behövs till nästa år och köp på rean

    - kolla mätarställningen på bilen och jämför med hur långt jag kört på ett år så det ryms inom spannet för försäkringen

    - byt lösenord på alla inloggningsställen, välj unika och långa

    - kolla att sommardäcken är i bra skick till våren - om inte - köp nya

    - Boka aktivitet till sportlovet

    - kolla / boka platser på populära campingen till sommaren

    -ev resa till värmen. Boka/Kolla

    -börja tänka på födelsedagspresent till ena barnet

  • Svar på tråden Vad är viktigt inför 2022?
  • Hyllemor
    Tomelilla15 skrev 2021-12-28 23:34:13 följande:
    Vad är viktigt inför 2022?

    Kanske är det fler planeringsmänniskor här inne och vi kan ju hjälpas åt. Jag funderar på vad som är viktigt nu inför 2022 att komma ihåg. För vissa är nog denna tråd tråkig, välj då en annan - för oss andra som gillar planering kan det komma bra påminnelser. Dela gärna mer er av era tips och planer.

    Min lista för kom ihåg inför nya året är:

    - skriv lista på vilka vinterkläder som behövs till nästa år och köp på rean

    - kolla mätarställningen på bilen och jämför med hur långt jag kört på ett år så det ryms inom spannet för försäkringen

    - byt lösenord på alla inloggningsställen, välj unika och långa

    - kolla att sommardäcken är i bra skick till våren - om inte - köp nya

    - Boka aktivitet till sportlovet

    - kolla / boka platser på populära campingen till sommaren

    -ev resa till värmen. Boka/Kolla

    -börja tänka på födelsedagspresent till ena barnet


    - göra sig av med gamla kläder/leksaker och låna en bil för detta, utan att vi behöver stå i veckor med sopsäckar/kartonger i lägenheten för att vänta på någon.


    - Putsa alla fönster och torka ur alla skåp.


    - Lösa problemet med den oklippta häcken till sommaren. Boka någon som kan göra det eller lära oss att göra det själva.


    - Kolla när skolloven och studiedagarna är och försök få ledigt från jobbet så långt det går.

    - Planera jobbet för att minska fritidstid och plötsliga möten som uppstår då ingen av oss kan hämta på fritids.

    -  planera så att det går att få ledigt på valnatten och dagen efter, så att vi tillsammans kan titta på valvakan, även om vårt barn går till skolan dagen efter.


     

Svar på tråden Vad är viktigt inför 2022?