• Anonym (Hmm)

    Tror ni det kan va missfall?

    Hej!

    Nu är de så jag tror ganska säkert jag fick ett missfall i onsdags. Kan förklara lite mer men vill se vad ni tror. 

    Jag och min partner hade i stort sett oskyddat för ca 1 månad sen. 
    2 veckor sen blev mina bröst mycket större och de kändes känsliga som aldrig förr.
    Jag kissade oftare. Mitt humör gick upp och ner. Och väldigt trött. Jag tänkte ta gravtest. Men varit hemma med covid så kunde inte ta mig ut för köpa test.
    I tisdags, fick jag världens värkar i magen och rygg. Kändes exakt som mensvärk.
    Jag tog 2 st ipren. De funkade inte förrän flera timmar senare. 

    Blödde en jäkla massa. Som aldrig förr. Bytte tampong ofta. 
    Dagen efter blödde de lika mycket. Och hade ont fortfarande som mensvärk. Men sen kväll då gick jag på toa. Kom ut en stor röd klump. Ca 4 cm kanske. Och blödde vidare.  Har aldrig haft klumpar som så stora i hela mitt liv. Ett dygn senare tog jag grav test. Den visade negativt. 
    Men min mor tror alla hormoner har nog kommit utoch att allting är ute. Nu har jag blött åkr ut. Nu har jah blött lite grann i några dagar och ont inuti lite men mår Annars bra. Använder binda. Badar inte..

    Vad tror ni? 

  • Svar på tråden Tror ni det kan va missfall?
  • Anonym (Nej)

    Nej du var inte gravid. Man tappar inte hormonerna så snabbt att det inte skulle ge utslag på graviditetstest, särskilt inte som du borde vara i v. 6 eller nåt nu.

    Tidslinjen är lite oklar. Ni hade sex för ca en månad sedan, när hade du mens innan det och när skulle du ha mens efter det?

    Och, ta inte dubbla Ipren, det ger ändå inte mer smärtlindring utan blir bara en överdosering. Tänk också på maxdos per dygn.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Nej) skrev 2022-01-29 23:58:13 följande:

    Nej du var inte gravid. Man tappar inte hormonerna så snabbt att det inte skulle ge utslag på graviditetstest, särskilt inte som du borde vara i v. 6 eller nåt nu.

    Tidslinjen är lite oklar. Ni hade sex för ca en månad sedan, när hade du mens innan det och när skulle du ha mens efter det?

    Och, ta inte dubbla Ipren, det ger ändå inte mer smärtlindring utan blir bara en överdosering. Tänk också på maxdos per dygn.


    Hört från fler att deras grav har visat negativt 1 dygn efter själva missfallet.. Även läst. Men är svårt att veta alltså. 

    För är så skumt för mina bröst blev en storlek större och allt annat. Vetinte vad de skulle kommit ifrån heller isåfall plus kissa hela tiden. Men är svårt. 

    Ja ca 1 månad sen. Skulle haft mens om 1 vecka. 

    Okej! Det är iofs sant. 
  • Anonym (H)

    Har haft flera tidiga missfall som jag blött ut som en vanlig mens. Testen har visat svagt positivt runt en vecka efter. Är tveksam till om det ens kan bli ?klumpar? så tidigt. 

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (H) skrev 2022-01-30 01:13:27 följande:

    Har haft flera tidiga missfall som jag blött ut som en vanlig mens. Testen har visat svagt positivt runt en vecka efter. Är tveksam till om det ens kan bli ?klumpar? så tidigt. 


    Åh okej! Kan vara lite olika från person till person tror jag då. 

    Jag blödde som tusan i 2 dagar. Andra dagen kom ju klumpen. Läst fler som varit i samma vecka som mig här på familjeliv och fått klumpar också.

    Men börjar bli ganska säker på de var missfall då jag läst på andra forum här tidigare. 
    Då min mens brukar blöda mindre men flera dagar och aldrig brukar ha klumpar. Nu var de mycket i 2 dagar och en större klump. Plus blöder knappt nu.
    Vilket också är olikt min vanliga mens. 
    Dessutom ont inuti. Så antar jag hade det..
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-01-30 00:03:50 följande:
    Hört från fler att deras grav har visat negativt 1 dygn efter själva missfallet.. Även läst. Men är svårt att veta alltså. 

    För är så skumt för mina bröst blev en storlek större och allt annat. Vetinte vad de skulle kommit ifrån heller isåfall plus kissa hela tiden. Men är svårt. 

    Ja ca 1 månad sen. Skulle haft mens om 1 vecka. 

    Okej! Det är iofs sant. 
    Om du skulle ha mens om en vecka så hade du ägglossning för ungefär en vecka sen, men ni hade sex för en månad sen, då kan du inte ha varit gravid. Spermierna lever bara i upp till en vecka i absolut bästa fall och ägget lever bara ca ett dygn.

    En vanlig mens kan vara både smärtsam med klumpar och mer blod, brösten kan värka, växa och allt möjligt annat konstigt kan hända i kroppen.
  • Anonym (Konstigt)

    Tidsangivelserna går inte ihop. För att bli gravid måste du haft samlag i och runt äl. Om du skulle få mens om ca en vecka hade du som ovan sa äl för en vecka sen. Och då får man inte så riklig mens efter en vecka. Om du hade äl då för en månad sen är det ca 2 veckor sen du skulle haft mens. Så nånstans felar det.

Svar på tråden Tror ni det kan va missfall?