• Anonym (Anonym88)

    Otrogen då sexlust inte finns

    Jag undrar hur ni ser på nedan. Min bror är gift sedan 10 år med en kvinna. Kvinnan har efter cancerbehandling ingen sexlust och blir även sjuk efter penetrerande sex. De har försökt få i gång sexlivet men det funkar inte, i alla fall inte penetrerande sex. Kvinnan skulle aldrig acceptera att hennes man ( min bror) hade en annan kvinna vid sidan om. Min bror vill fortsätta äktenskapet då det övriga i relationen funkar bra. Nu har jag kommit på att min bror har en älskarinna sedan flera år tillbaka och konfronterat honom. Han inledde denna relation först efter att hans fru tillfrisknat från sin cancer men alltså hade dessa men efter sjukdomen. Hans fru förväntas inte bli bättre vad gäller detta. Hur ser ni på min brors agerande? Han säger att han älskar sin fru och inte har för avsikt att lämna henne men kan inte se sig leva utan sex resten av sitt liv. 

  • Svar på tråden Otrogen då sexlust inte finns
  • Anonym (jag)
    Anonym (U) skrev 2022-05-03 19:19:46 följande:
    Det är din bror som förstår sitt och fruns liv. Inte du.
    Vad tror du den bedragna frun vill att du ska göra?  Berätta eller dölja?
    Nja TS bror är ju oxå väldigt jävig i frågan och mycket att vinna åt ena hållet och mycket att förlora åt andra hållet så det går inte att lita på att han kommer göra en objektiv och rättvis bedömning/val.

    Den andra frågan som du tar upp är klar mer intressant, vad vill hon?
  • Anonym (jag)
    Anonym (MM) skrev 2022-05-03 19:27:43 följande:

    Har jag påstått att det finns samband? Strawman, much?


    Och i meningen ovanför vet samma man inte bättre om hur hustrun egentligen ser på saken än du?


    Dum fråga får dumt svar... rationaliserar much?

    Japp och därför har jag heller inte kommit med några påståenden om vad hon vill eller inte vill utan endast svarat på såna irrationella påståenden.,
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (Anonym88) skrev 2022-05-03 19:11:56 följande:
    Jag har ju också förstått att han rent sexuellt tycker väldigt mycket om sin älskarinna. Jag tror tyvärr hans otrohet gått över från att ha varit p g a hans saknad av sex till att också bero på att han nu uppskattar sex extra mycket just med denna kvinna han har vid sidan om. Jag sitter i dilemmat vad jag ska göra? Berätta för min brors fru och förstöra min brors och hennes liv? 
    Din bror har försatt dig i ett tråkigt dilemma. Varför har han berättat detta för dig? Dåligt samvete, behöver lätta sitt hjärta? Alla dessa skäl är egoistiska, han tar inte fullt ansvar för situationen han har satt sig själv, sin familj och dig i. Du får ursäkta, men din bror verkar inte särskilt sympatisk och tänker bara på sig själv.
    Har dom barn? Huruvida du ska berätta eller i är hugget i sten, det finns inget rätt eller fel, endast en omöjlig situation. Du har blivit tvingad att ta ansvar i situationen vare sig du vill eller ej. Tror du frun skulle vilja veta? Och, om de har barn så är det ju en faktor att beräkna också. 
  • Anonym (jag)
    Anonym (Arne) skrev 2022-05-03 19:04:59 följande:
    Låt din brorsa leva sitt eget liv. Det är 2022 nu. Då är det såhär. Det där med evig trohet finns inte längre.Bra eller dåligt? Nog lika bra att vänja sig.
    Nejdå, 2022 förväntas fortfarande ärlighet och öppenhet i ett förhållande och majoriteten springer inte runt och bedrar varandra när det inte blir som man velat.

    Evig trohet finns absolut, det är därför det finns skilsmässor så man kan skiljas utan att vara otrogen.

    Varför skulle någon vilja vänja sig vid svek, lögner och manipulation när inte ens de som själva gör så mot andra accepterar att det görs mot dem?
  • Anonym (MM)
    Anonym (jag) skrev 2022-05-03 19:35:11 följande:
    Dum fråga får dumt svar... rationaliserar much?

    Japp och därför har jag heller inte kommit med några påståenden om vad hon vill eller inte vill utan endast svarat på såna irrationella påståenden.,
    Jag ställde ingen fråga, jag berättade om när jag var i liknande situation och hur mitt ex tänkte. Jag påstår inte att mannen och kvinnan i tråden fungerar likadant, det är ju dumheter du konstruerar. 
  • Blomma5

    Inte konstigt att världen ser ut som den gör idag med tanke på hur respektlöst tänk folk verkar ha. Sätta sin egen njutning först och göra det största sveket man kan göra mot en person man säger sig ?älska?. Nej du älskar inte henne och tänker med din jävla penis. Jag hade själv inte klarar av att leva i en relation utan sex och intimitet och då får man överväga vad ens egna mående mår bäst utav. Relationen eller inte. Om frun inte godkänner att han ligger på annat håll så gör man fan inte det bakom ryggen på henne. Folk borde lära sig att reflektera och tänka sig in i andra individers situationer

  • Anonym (jag)
    Anonym (MM) skrev 2022-05-03 20:03:28 följande:
    Jag ställde ingen fråga, jag berättade om när jag var i liknande situation och hur mitt ex tänkte. Jag påstår inte att mannen och kvinnan i tråden fungerar likadant, det är ju dumheter du konstruerar. 
    Och jag påpekar att du är du och TS brors fru är hon och har egna tankar och vilja och är den enda som kan avgöra vad som är rätt för henne själv.
  • Anonym (MM)
    Blomma5 skrev 2022-05-03 20:14:51 följande:

    Inte konstigt att världen ser ut som den gör idag med tanke på hur respektlöst tänk folk verkar ha. Sätta sin egen njutning först och göra det största sveket man kan göra mot en person man säger sig ?älska?. Nej du älskar inte henne och tänker med din jävla penis. Jag hade själv inte klarar av att leva i en relation utan sex och intimitet och då får man överväga vad ens egna mående mår bäst utav. Relationen eller inte. Om frun inte godkänner att han ligger på annat håll så gör man fan inte det bakom ryggen på henne. Folk borde lära sig att reflektera och tänka sig in i andra individers situationer


    Största sveket? Är det vad du kommer fram till när du sätter dig in i andras situation? 


    Du bygger ju upp ett svartvitt yes or no-resonemang. Så fungerar nog inte de flesta och inte heller frågeställningen. 

  • Anonym (jag)
    Blomma5 skrev 2022-05-03 20:14:51 följande:

    Inte konstigt att världen ser ut som den gör idag med tanke på hur respektlöst tänk folk verkar ha. Sätta sin egen njutning först och göra det största sveket man kan göra mot en person man säger sig ?älska?. Nej du älskar inte henne och tänker med din jävla penis. Jag hade själv inte klarar av att leva i en relation utan sex och intimitet och då får man överväga vad ens egna mående mår bäst utav. Relationen eller inte. Om frun inte godkänner att han ligger på annat håll så gör man fan inte det bakom ryggen på henne. Folk borde lära sig att reflektera och tänka sig in i andra individers situationer


    Håller med
  • Anonym (Anonym88)
    Anonym (U) skrev 2022-05-03 19:19:46 följande:
    Det är din bror som förstår sitt och fruns liv. Inte du.
    Vad tror du den bedragna frun vill att du ska göra?  Berätta eller dölja?
    Jag tror hon vill få veta detta. 
  • Blomma5
    Anonym (MM) skrev 2022-05-03 20:27:35 följande:

    Största sveket? Är det vad du kommer fram till när du sätter dig in i andras situation? 


    Du bygger ju upp ett svartvitt yes or no-resonemang. Så fungerar nog inte de flesta och inte heller frågeställningen. 


    Jag skulle påstå att det nog kan vara det största sveket om man är i en monogam relation och livspartnern väljer att gå bakom ryggen på en i den situationen. Varje relation har sina egna regler och bygger på förtroende för att en trygghet ska finnas. Hon har haft det nog svårt och har säkert skuldkänslor för intimitetsvårigheterna men säger hon att hon vill vara i en relation där sex är emellan dem två så får han acceptera detta eller välja en relation som passar hans livsval bättre. Hade det uttryckligen funnits samtal och konsensus om situationen så really Good for them. Då behöver man inte gå utan närhet i 3 år och alla de känslorna som det bär med sig. Vi är bara människor som mår bra av närhet och att känna oss åtråvärda vilket alla förtjänar. Men kan man känna det utan penetrationssex för att man har en fantastisk relation som man vårdar så är det absolut fantastiskt med.  Alla känner och värderar olika, men det ger inte rätten att trampa på någon medvetet.
  • Anonym (Svaret)
    Anonym (Anonym88) skrev 2022-05-03 20:44:07 följande:
    Jag tror hon vill få veta detta. 
    Då har du väl ditt svar där. Eller?
  • Anonym (Bengt)

    Min bror berättade nyligen för mig att han vänstrat på en utlandsresa. Trots att jag känner hans fru väldigt väl. Därmed tvingar han mig att antingen ljuga för henne eller svika honom genom att berätta för henne. 

    Jag har varit med om detta förr. Då fick frun veta att han varit otrogen, spände ögonen i mig och frågade upprört om jag känt till detta. Nej, ljög jag.

    Jag tycker inte att du ska lägga dig i din brors kärleksliv. Tala gärna om för honom att du inte vill veta, och att det är bristande hänsyn att ens berätta detta för dig och tvinga dig till falskspel inför din svägerska.

    Att berätta om sin otrohet gör man inte för att man är en fin och ärlig människa, utan för att lätta sitt dåliga samvete.

  • Anonym (Bengt)

    Jag är i en liknande situation själv. Min fru har cancer och sexlivet har upphört. Jag skulle i hennes situation göra allt för att möta mina behov av närhet och någon form av sex. Det gör inte min fru, vilket är en sorg. Jag drömmer om otrohet men nöjer mig med att ta saken i egen hand.

Svar på tråden Otrogen då sexlust inte finns