• Tryingtogetnr2

    Vet inte längre hur jag ska göra.

    Jag går i valet och kvalet om jag ska lämna min man,  jag älskar honom men det känns som jag gör allt viktigt med barnen och bokar in tider för dom samt tar dom på möten. I just den rollen så känner jag mig ensamstående, jag har även ingen inkomst förutom föräldrapenning just nu så vet inte hur de ens skulle gå att hitta ett nytt boende. Känner typ att jag bara behövde skriva av mig till folk som inte vet vem jag är.

  • Svar på tråden Vet inte längre hur jag ska göra.
  • Tomelilla15

    Kan du beskriva lite mer? Jag tänker att om du är föräldraledig så är det väl rimligt att du sköter planeringen för barnen. Du man är väl på jobbet, eller? Tycker du inte ett du hinner både ta hand om barnen och planera grejer för dem? Är det väldigt mycket som ska planeras?


     

  • Friger

    Översatt: Du är hemmafru och han jobbar?

    Då är det ju naturligt att du tar hand om barn och hem med allt vad det innebär.

    Är du inte nöjd med det så behöver du ju ordna en inkomst innan du har handlingsutrymme att förändra din situation.

    Hur ser dina möjligheter ut för att ordna en stabil inkomst?

  • Anonym (Kakmonstret)

    Jag hade samma problem med min make, skötte allt administrativt hemma, allt med ekonomin, läkarbesök osv. 
    Tog upp det med vår BVC sköterska och hon gav mig ett så bra råd. Hon undrade om det kan vara så därför att jag har tagit på mig rollen och aldrig riktigt gett honom utrymme. Och visst stämmer det! Så jag backade fullkomligt, lät honom ta över allt och nu har ni båda en ny respekt för varandra. Det är fortfarande jag som gör mest sånt, men om jag behöver stöd vet jag att det finns hos honom. 
    Rekommenderar dig att testa, vad är det värsta som kan hända liksom.  

Svar på tråden Vet inte längre hur jag ska göra.