• JaneSmith123456

    Min kille har haft sex med en 19-åring

    Hej,
    jag och min sambo har varit ihop i 2 år och har en 2-månaders dotter. Vi är båda 37.  


    När vi skulle flytta hans saker till mig råkade jag se en anteckning från 2015, alltså när han var 30, där han hade listat alla sexpartners han haft (moget jag vet?). Men bara en tjej, som han träffade ett år innan anteckningen skrevs, hade fått en kommentar. Det stod att sexet hade varit otroligt mm och sedan ?och hon e 19. Wow.?
    Hon gick fortfarande i gymnasiet alltså. 

    Detta har sedan dess naglat sig fast i mig. Min kusin är 18 och det känns hemskt att min kille som 29-åring skulle legat med en av hennes kompisar. Eller? 

    Vi har också fått en dotter precis. Det känns som en sorg i mig att han är ?en av de? vuxna männen som ligger/låg med gymnasietjejer. Jag skulle vilja att han förklarade sin kvinnosyn på något sätt. Eller är det inget ?fel? att göra det? Känner mig kluven  


    Samt kan kan jag döma honom för det här nu? Jag minns när jag var 30 och då var jag verkligen annorlunda från idag.

    Hur pratar ni med era män (eller hur pratar era flickvänner med er) om kvinnosyn? 


    Borde jag fråga honom om detta?
    Eller är det inte så farligt utan jag borde bara gå till en psykolog?.

  • Svar på tråden Min kille har haft sex med en 19-åring
  • Kockobello

    Man är vuxen när man är 19. Finns ingenting konstigt med detta.

  • Kockobello

    Det är nog bra idé att gå till psykolog.

  • Kockobello

    Floskler om "kvinnosyn" också. Våldtog han henne kanske? Tänk om det var våldtäkt? Du borde nog polisanmäla honom för säkerhets skull.

  • Anonym (Hmm)

    Och jag hade sex med en 17-åring som bad mig att fylla henne och göra henne med barn .... rätt avtändande när man är 21 själv .....

  • Anonym (Kaffedraken)
    Kockobello skrev 2022-08-21 21:40:35 följande:

    Man är vuxen när man är 19. Finns ingenting konstigt med detta.


    Beror på vem du frågar. Många anser inte att en 19-åring är en vuxen kvinna.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Wtf) skrev 2022-08-21 21:28:14 följande:
    Det förstår jag. Det är vanligt att reagera med skratt för att dölja sin okunskap.
    Skrattande
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-22 05:22:21 följande:
    Beror på vem du frågar. Många anser inte att en 19-åring är en vuxen kvinna.
    Man får rösta och köra bil när man är 19, men ligga, där går tamejfan gränsen!
  • Kockobello
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-22 05:30:25 följande:
    Man får rösta och köra bil när man är 19, men ligga, där går tamejfan gränsen!
    Enligt många verkar det bara ok att ligga med typ 30+ haha.
  • Anonym (tessa)
    JaneSmith123456 skrev 2022-08-20 10:35:01 följande:
    Min kille har haft sex med en 19-åring

    Hej,
    jag och min sambo har varit ihop i 2 år och har en 2-månaders dotter. Vi är båda 37.  


    När vi skulle flytta hans saker till mig råkade jag se en anteckning från 2015, alltså när han var 30, där han hade listat alla sexpartners han haft (moget jag vet?). Men bara en tjej, som han träffade ett år innan anteckningen skrevs, hade fått en kommentar. Det stod att sexet hade varit otroligt mm och sedan ?och hon e 19. Wow.?
    Hon gick fortfarande i gymnasiet alltså. 

    Detta har sedan dess naglat sig fast i mig. Min kusin är 18 och det känns hemskt att min kille som 29-åring skulle legat med en av hennes kompisar. Eller? 

    Vi har också fått en dotter precis. Det känns som en sorg i mig att han är ?en av de? vuxna männen som ligger/låg med gymnasietjejer. Jag skulle vilja att han förklarade sin kvinnosyn på något sätt. Eller är det inget ?fel? att göra det? Känner mig kluven  


    Samt kan kan jag döma honom för det här nu? Jag minns när jag var 30 och då var jag verkligen annorlunda från idag.

    Hur pratar ni med era män (eller hur pratar era flickvänner med er) om kvinnosyn? 


    Borde jag fråga honom om detta?
    Eller är det inte så farligt utan jag borde bara gå till en psykolog?.


    En 19 åring är vuxen och många har sexdebuterat långt tidigare. Och så länge det var sex med samtycke så kan jag inte tycka att det är konstigt att en 19-åring och en 29-åring har sex med varandra. Utseendemässigt kan det vara svårt att bedöma exakt ålder i det spannet. Skulle vara konstigare och mer anmärkningsvärt om de haft en relation utöver sex, då de där 10 åren gör rätt mycket i hur man umgås och har saker gemensamt. 

    Skulle nog tycka att listan och omdömen över hans tidigare sexpartners är mer av en varningssignal, men man får väl anta att han mognar och utvecklas över tid och att det trots allt är skillnad på en 29-åring och en 37-åring i mognad. 

    Sen råkar man inte se anteckningar och läser dem så noggrant som du verkar ha gjort. Du borde inte prata med honom om det här, han har inte gjort något fel eller begått övergrepp såvitt du vet. Du däremot har gjort ett rejält övertramp och det har du alltså gjort nu och kan inte skylla på omognad pga ålder. Du är dessutom förlåtande mot dig själv i samma ålder, men inte mot honom. Även det är rätt smaklöst av dig. Hade du läst mina privata papper på det sättet du gjort så hade jag blivit väldigt arg och upprörd. 

    I övrigt skulle jag se till mannen du lever med nu, inte den han eventuellt var för snart 10 år sedan och där det främst handlar om mognad, inte personliga kvaliteter. Diskutera kvinnosyn och värderingar är ju bra att göra löpande genom hela livet och relationen, men att det skulle behövas just utifrån den här enda händelsen som du inte har en aning om hur den utspelade sig... nej. 

    Och behöver du verkligen gå till psykolog över det här? Har du svaga resurser generellt att hantera svårigheter eller saker som kräver lite eftertanke i livet?
  • Anonym (27)

    tänk att hon är 27 nu så känns det kanske inte lika konstigt :P 
    Tycker hans lista är mer anmärkningsvärd än själva ligget. 

  • Anonym (Anders W)

    När jag var 22 hade jag sex med en 16-åring, sexet var riktigt bra för oss båda. Vi har under åren när vi båda varit singlar träffat varandra igen. Av någon konstig anledning finns en connection mellan oss. 

    Senaste ligget var dock en 48 snygg smal dam, östermalmslady...

    Jag är 34.

    Vad är problemet, det skedde 5 år innan ni sågs. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Kockobello skrev 2022-08-22 08:46:43 följande:
    Enligt många verkar det bara ok att ligga med typ 30+ haha.
    Ja. Nya rön säger att man är vuxen först vid 30 år.
  • Soryu

    Jag kan förstå dig TS. Min erfarenhet är att det är en viss typ av rätt tvivelaktiga män som jagar väldigt unga tjejer. Man är inte fullt vuxen när man är 19 även om man är myndig. Frontalloberna i hjärnan är inte färdigutvecklade och man har ingen livserfarenhet som vuxen. Varför skulle någon i 30-årsåldern vilja vara tillsammans med en 19-åring? Det är klart att kärlek kan uppstå och då framstår ju de där skillnaderna i livserfarenhet som oväsentliga, men män som aktivt söker så unga tjejer är enligt min erfarenhet omogna, ofta korkade och med en taskig kvinnosyn. Ska man vara lite fördomsfull tycker de väl om att det inte krävs mycket mer än en bil och egen lägenhet för att framstå som otroligt vuxen och världsvan, för den typen av killar har ingenting att erbjuda en mer jämnårig kvinna. Så jag förstår den avsmak du känner.

    Samtidigt är 19-åringar vuxna och många har hunnit med flera sexuella relationer och vi män attraheras ju av unga kvinnor, det är väl bara ett biologiskt faktum. De allra flesta männen skulle förmodligen medge att om man enbart pratar om den fysiska attraktionen så kan 19-åringar absolut vara attraktiva, det är inget konstigt alls med det. Och om din kille inte varit sådan att han aktivt sökt efter unga tjejer, utan råkat träffa den här tjejen och med fullt samtycke utan något fulspel haft sex med henne så ser jag inte alls problemet. Det säger inte nödvändigtvis någonting om din kille att han legat med henne.

    För mig vittnar din reaktion om någon sorts osäkerhet, vilket inte är så konstigt. Du är 37 och efter graviditet vilket ju för många kvinnor inte är en period då man känner sig så sexig, och så läser du om att han haft sex med en 19-årig tjej som var "wow". Jag förstår att det inte är så roligt att läsa, men det är ju dig han har valt att vara med, dig han valt att skaffa barn med. Men det här säger ingenting negativt om honom utan det handlar helt och hållet om din reaktion. Förutsatt att han inte har utnyttjat den här tjejen på något sätt har han bara gjort vad förmodligen alla 30-åriga heterosexuella män hade gjort om de fick chansen.

  • Anonym (S)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-08-22 15:29:12 följande:
    Ja. Nya rön säger att man är vuxen först vid 30 år.
    Och hur gammal är du då....?
Svar på tråden Min kille har haft sex med en 19-åring