• Anonym (SoJo)

    Lämnad för en annan kvinna - komplicerad situati

    Hej,


    Jag har en för mig något unik berättelse som jag önskar dela med mig av med förhoppning om att få goda råd och vägledning i min stora sorg, ångest och i mitt läkande.


    Jag har under många år levt i en destruktiv relation där jag blivit försummad, åsidosatt och behandlad med minimal respekt. Jag och min sambo lever inte som partners utan som mamma / pappa till våra barn under samma tak. Vi har inte muntligen sagt vad som gäller när det kommer till nya partners eller inte men då kärleken för oss båda är helt borta så var mitt hjärta tillgängligt och öppet för en annan man för drygt 1,5 år sedan.


    Det var en enorm stark kemi och dragningskraft och vi har under det senaste 1,5 året haft en relation på avstånd då det är 30 mil mellan oss.


    Det har varit en form av förbjuden kärleken då personen i fråga är kriminell och har nyligen verkställt ett fängelstraff och därtill ytterliggare ett innan dess.


    Han har sedan tidigare ex fru och ett antal barn. Dvs han har levt i längre relationer tidigare trots hans kriminalitet.


    Vi började höras vid i augusti 2021 men allt tog fart i mars 2022. Denna man tog mig med storm, han bekräftade mig, skickade tusentals långa meddelande, bad om ursäkt när vi haft en konflikt, sa saker till mig jag aldrig upplevt innan, sa väldigt tidigt att han älskade mig och redan efter någon månad sa han att han berättat för hans ex att han kanske skulle flytta till en annan stad (där jag bor). Jag blev upp över öronen förälskad och insåg att den kemi och dragningskraft vi haft var besvarad och sann.


    Vi pratade i telefon hela nätterna första tiden, hördes av nonstopp i telefon, meddelande osv. Sedan under sommaren/hösten började tjafsen så smått som förmodligen ägde rum pga av min osäkerhet och rädsla.


    Kunde jag lita på honom? Menade allt han sa?


    Han bodde hos en släkting från sommaren och fram till nyligen. Han hade inget annat boende och sa att det var bra för honom att bo där för att inte återfalla. Till en början hade han god kontakt med hans fd och träffade barnen men under hösten/vintern förvärrades detta och hon tog avstånd. Varför vet jag ej.


    Våra konflikter blev fler och tättare, men vi återkom alltid till varandra, vi kunde inte hålla oss mer en ett par dagar utan att höras till en början även om detta kom att ändrad längre fram med längre tid emellan tjaffsen. Jag hade en förmåga att blockera honom överallt när jag blev besviken. Som mitt sätt att straffa honom på.


    Skall tilläggas att vi setts en del från mars-januari men jag har bott kvar hemma.


    I december började det svikta rätt mycket men kärleken fanns där, vi tjafsade lite över jul och hörde inte alls av på nyår. Sedan tog jag kontakt igen, frågade om han träffat någon annan eller var aktiv igen varpå han svarade att hans hjärta tillhörde mig.


    Han skrev också ett längre meddelande där han förklarade att jag var anledningen till att han höll sig borta från skit pga av att han knappt träffade sina barn. Han skrev ?Det har alltid varit DU?.


    Vi sågs sedan den 21/1 och var intima med varandra, men han var inte densamma så jag lät det gå ett par dagar sedan frågade jag honom om han endast ville vara min vän, han svarade något i stil med att han aldrig ?friendzonat? mig, han upplevde mig som kylig när vi sågs och ?jag älskade verkligen dig och kommer sakna dig?. Jag ifrågasätta hur han kunde vara intim med mig om han avsett att endast vara min vän, men han menade på att så inte var fallet. Sedan hördes vi sparsamt kommande dagar och sedan skrev han och frågade hur allting var och om han kunde lita på mig?


    Jag ifrågasätta vad han menade och skrev att jag tycker det var högst olämpligt att höra av sig endast för att försäkra sig om att jag inte avslöjar något om hans kriminalitet och pga av min förtvivlan över hans sms skrev jag att jag aldrig ville höra ifrån honom igen. Ett sätt att såra och få reaktion på. Men vad jag inte visste var att det väntade världens hemska sms ifrån honom tillbaka. Bla. Om att vi hade kunnat vara vänner och se om vi kunnat lösa det i framtiden?


    Jag väntade två veckor på ett förlåt men det kom aldrig så jag skrev för 1 vecka sedan och får då svar att han träffat en underbar tjej som respekterar honom för den han är och att han blockerar mig nu. Han har dessutom flyttat in hos henne.


    Trots att han träffade mig den 21/1?


    Summering:


    En otroligt komplicerad relation då jag fortfarande bor med min ex man, killen är kriminell, avståndet har gjort det svårt för oss osv.


    Han tog mig med storm, det har kantas av vad jag tror är lögner ?mobilen är sönder?, ?glömde den i byxorna och la byxorna i tvättkorgen? osv.


    Han gick 100% in första månaderna för att sedan ebba ut.


    Han saknar bostad (saknande), inget jobb, inget körkort osv.


    Oavsett om det varit många hinder från start så dog jag inombords av hans ord om att han gått vidare till 100% och sa att JAG en dag kanske ser detta ifrån ett helikopterperspektiv och inser. Att vi inte förstår varandra och att han inte orkade mer av/på.


    Han skrev att hans hjärta tillhörde mig i januari, hur det alltid varit jag och nu är han förälskad och bor med en annan kvinna.


    Så varför kom han till hotellet? Varför gjorde han då emot mig? Och henne?


    När jag dessutom för en vecka sedan bönade och bad (jag vet big no) så har han mage att skriva hur underbar hon är!? VEM gör så när han vet mena känslor för honom?


    Jag frågade honom i text om han till 100% gått vidare och inte älskade mig eller hade känslor för mig längre varpå han svarade att han gått vidare till 100%. Är det samma sak som att alla känslor är borta? Kommer han nånsin tänka på mig? Sakna mig? Som han skrev den 24/1?


    Jag förstår att han träffat någon som tagit honom med storm precis som jag gjorde för 1,5 år sedan. Men jag kan aldrig förstå hur man så brutalt och iskallt går vidare.


    Jag minns ett samtal med honom där han bekräftade att han varit otrogen i alla sina relationer och att det främst sker när det mer eller mindre är över?


    Faktum kvarstår att jag har drömmar att jobba inom rättsväsendet och baserat på hur han kunnat svika hans fd fru och deras barn samt hans förflutna så hade detta förmodligen varit tvunget.


    Men jag var beredd att offra så mycket, han fick träffa min mamma, min bror, jag släppte in honom SÅ långt i livet och jag litade på hans ord om hur det alltid varit jag.


    Alla tankar han lämnar mig med, smärtan, sorgen?


    Han kunde inte ens förmå sig träffa mig eller ge mig ett avslut i telefonen. Han blockerade mig med orden ?respektera kärleken?.


    Han skrev ?det var äkta, ta med dig det i hjärtat och tro inget annat?.


    Jag undrar så, vem är hon? Kommer det att hålla? Är det hans livskärlek? Hur länge träffade han henne? Kunde han inte vara ärlig emot mig?


    Jag får panik av tanken att aldrig mer se eller höra ifrån honom. Hur det går för honom, hans barn osv. Jag begriper inte hur någon kan låtsas att man aldrig existerat.


    Kommer jag nånsin läka? Försvinner smärtan? Tidsram?


    Och ni som blivit lämnade (och kanske blockade) för någon annan, hördes ni nånsin av igen?


    Min dröm är att vi en dag återförenas, om en som vänner kommer kanske alltid kvarstå.


    Han var min hemliga, förbjudna kärlek jag aldrig kommer glömma och alltid sakna.

  • Svar på tråden Lämnad för en annan kvinna - komplicerad situati
  • Anonym (korven)
    Anonym (som) skrev 2023-02-28 15:55:06 följande:

    Vakna upp! Den där killen är dåliga nyheter och du borde vara glad att du slapp så lindrigt undan. Det finns inget positivt som den mannen har att tillföra till ditt liv annat än en spänning som du länge saknat i relationen med din man.

    Hade ni blivit tillsammans hade du snart varit en del av hans destruktivitet och riskerat att tappa bort både dig själv och relationen till dina barn. Han lever troligen på att uppvakta såhär intensivt för att få nånstans att bo och nån som tar hand om honom. D

    et gick inte som han tänt med dig, så då gick han snabbt vidare till nästa offer. Förmodligen har han smörjt även den här kvinnan under tiden han smörjt dig för at kunna ha några olika att välja på om det ena skulle gå i stöpet. 

    Ärligt talat så låter du så sanslöst omogen och galen i ditt inlägg, så man tror knappt att du är vuxen och förälder. Men antar att det är den intensiva uppvaktningen och att du länge levt utan särskilt mycket bekräftelse som gjort att han kunde vrida huvudet på dig så pass. 

    Vakna nu och var vuxen. 


    Håller med.

    Till TS: ta ansvar för ditt liv. Skilj dig med mannen och skaffa någon på rena premisser. Att skilja sig innebär ju också att du slipper leva med någon som inte respekterar dig och då blir du en bättre förebild för barnen.
  • Anonym (Oj)

    varför gick du ens på en dejt med någon som bor 30mil bort (speciellt med tanke på att du har barn)? 


    jag hade aldrig ens tänkt tanken och att sen gå på
    fler dejter efter du fick reda på att han är kriminell och avtjänar straff (inte det fösta straffet dessutom) tyder på ett stort bristande omdöme.

    Var glad att han dumpade dig. Blocka och glöm.

  • Anonym (Menhallå)
    Anonym (SoJo) skrev 2023-02-28 22:09:47 följande:

    Jag skriver ju här för att jag vill ta emot råd och hjälp, oavsett vad det är för typ av man jag haft att göra med. Jag är villig att ta till mig, lyssna och komma framåt i detta.


    Ja men det är ju rätt samstämmiga råd du får här som svar. Hela situationen andas s k språngbräda ur en trist relation. Men med denna kille så hade du ju gått direkt ur askan i elden. Se dig själv med en utomståendes ögon så inser du nog att denne kriminella kille är ingen du ska satsa på.
  • Anonym (?)

    Vill du verkligen att dina barn ska bo och lära känna en KRIMINELL man? du är inte tonåring längre du är en vuxen person.

  • Anonym (Camilla)

    Rådet är att var glad att du är helskinnad. En manipulativ son of a bi? Du var mottaglig för smicker och kärleksförklaringar. Hans boost fyllde en funktion. Sluta älta och fundera på vad som hände. 


    Hur är det egentligen. Är du kvar i den destruktiva relationen med barnens far? Varför det? Du har i så fall själv varit otrogen. Oavsett så när du bryts upp från den relationen. Vara jäkligt glad att det tog slut med den kriminelle mannen. Läk dig själv. Hitta ditt egenvärde först innan du blandar in någon annan i ditt liv. 

  • Anonym (Snälla)

    säg att det här inte är sant? Du börjar med att förklara att din nuvarande relation visserligen är dålig. Du blir inte behandlad med respekt och såvidare.

    Du träffar en kriminell(!!) som bekräftar dig och halleluja, allt faller på plats. Den här jeppen har säkert sina krokar ute lite varstans, och damerna blir våta i trosan direkt han visar sitt kriminella nylle.

    Jag hoppas din man hittar någon som vill ha honom på riktigt.

  • Ascendere
    Anonym (SoJo) skrev 2023-02-28 22:09:47 följande:

    Jag skriver ju här för att jag vill ta emot råd och hjälp, oavsett vad det är för typ av man jag haft att göra med. Jag är villig att ta till mig, lyssna och komma framåt i detta.


    Ja ok i så fall ska du få ett råd, undvik att umgås med kriminella personer. 
  • Eurydike

    Puh! Tur att du slapp honom. Han verkar opålitlig och farlig. Mitt råd är att inte gå så mycket på vad personen säger, utan vad den gör. För handlingar väger tyngre än ord. Snacka går ju. Det är lätt att slänga ur sig en massa fina ord och löften, samtidigt som man är en kriminell, bråkig, opålitlig pajas 🤡

  • Faktisktmotiveradbra
    Anonym (SoJo) skrev 2023-02-28 15:57:00 följande:

    Utveckla gärna, behöver all stöttning jag kan få! 🌟


    Den här kvinnan är ju dum i huvudet som umgås med kriminella samtidigt som hon saknar en annans barn, vad i Frigotts sjugårdar??

    Det bästa är att bara gå vidare och hitta en annan. Det finns många fina som sitter överallt här i storstaden. 

    Svårt? Ifall denna "saknade" samt "alltid saknade" typ dör och du sitter i ett tåg så lär du inte vara påverkad förrän strömmen når dig. Det säger ju att din biologi är utmärkt överlevnad och kan klara dig utan vem fan som helst, hallå?


    Men vill du prata mer annars så är jag förstås förståelig och öppen. Skicka meddelande så hörs vi. Hade exakt samma situation som dig, jag gick vidare sedan. Har läst över 10 böcker om saken. Det tog lite yoga där man aldrig stör en annan människa. Kanske nån timme per dag eller bra tillfälle. Även sex hjälper!
    Hursomhelst, avförning på hans barn samt du som saknar dom. Man kan ju alltid gå vidare -.-

  • StudierKemi

    Det är inte så kul att vara kvinna. Männen försöker att manipulera oss genom att säga att vi har så många val, att vi har det så underbart, och männen är det synd om och de själva ska få all sympati. Men dessa manipulationer funkar inte, kvinnor har det lika svårt på sitt sätt. Här måste man välja mellan att känna kärlek eller attraktion sjukt nog (i majoriteten av fallen, även om en liten klick kvinnor får både och i livet). Du är inte ensam om att känna attraktion till någon som du inte borde känna något till. Jag tror att nästan alla (eller antagligen alla) kvinnor har haft någonting liknande tidigare i livet, men inte just med en kriminell... Jag håller med om att du låter omogen ja. Trösta dig med orden bara att det är lika svårt för alla här i livet, ingen är fullt nöjd. Denna musik kanske också hjälper dig (stärk dig själv med själv-utveckling, krama dig själv, på med kavajen. Alla lider lika mycket):


    Lady Gaga - Bloody Mary (jag menar då videon)


    Miley Cyrus - Flowers (Menar videon igen)

  • Tecum
    StudierKemi skrev 2023-03-11 09:11:03 följande:

    Det är inte så kul att vara kvinna. Männen försöker att manipulera oss genom att säga att vi har så många val, att vi har det så underbart, och männen är det synd om och de själva ska få all sympati. Men dessa manipulationer funkar inte, kvinnor har det lika svårt på sitt sätt. Här måste man välja mellan att känna kärlek eller attraktion sjukt nog (i majoriteten av fallen, även om en liten klick kvinnor får både och i livet). Du är inte ensam om att känna attraktion till någon som du inte borde känna något till. Jag tror att nästan alla (eller antagligen alla) kvinnor har haft någonting liknande tidigare i livet, men inte just med en kriminell... Jag håller med om att du låter omogen ja. Trösta dig med orden bara att det är lika svårt för alla här i livet, ingen är fullt nöjd. Denna musik kanske också hjälper dig (stärk dig själv med själv-utveckling, krama dig själv, på med kavajen. Alla lider lika mycket):


    Lady Gaga - Bloody Mary (jag menar då videon)


    Miley Cyrus - Flowers (Menar videon igen)


    Intressant och insiktsfullt inlägg, och på sitt sätt sorgligt. Efter att läst tusentals inlägg på FL under åren har jag också rått uppfattningen att kvinnor är mer känslostyrda och "offer" för sina instinkter på ett annat sätt än män. Behovet av och attraktionen till det som uppfattas som en stark man finns latent och kan inte sällan orsaka att de hamnar i en destruktiv relation. Och det finns inget som är så svårt att hantera som en djupt liggande och ursprunglig känsla som tillåts dominera. I kampen mellan förnuft och känsla är förnuftet chanslöst.

    Kan bara instämma i dina råd till TS!
Svar på tråden Lämnad för en annan kvinna - komplicerad situati