• Anonym (Glenn Magnusson)

    Ditt hemliga missbruk?

    Vi människro missbrukar allt möjligt, men vissa missbruk håller vi för oss själva.

    Vilket är ditt hemliga miussbruk?

    Choklad, Tramadol, Coca-Cola, dejtingsidor, kaffe eller vad?

  • Svar på tråden Ditt hemliga missbruk?
  • Anonym (Glenn Magnusson)
    Anonym (Hitta) skrev 2023-03-24 13:56:38 följande:

    Hitta.se 
    Kollar upp nästan alla jag träffar. Skäms lite men kan inte låta bli. Så nyfiken på ålder, partner, var de bor etc. Vet inte varför jag är så nyfiken. Men som en positiv effekt av min nyfikenhet så är jag sjukt bra på att komma ihåg andra personer och lär lätt känna nya människor. Så det är inte bara av ondo,. Men skäms ändå. 


    Händer det att du skriver upp regnummer  från bilar och kollar vem som ägare och var den bor?
    via biluppgifter.se

    Jag gör det ibland och tror att det är vanligt.
  • Anonym (Sex and chocolate)

    Jag är sexmissbrukare och chokladmissbrukare.

  • Anonym (Glenn Magnusson)
    Anonym (Sex and chocolate) skrev 2023-03-24 20:01:13 följande:

    Jag är sexmissbrukare och chokladmissbrukare.


    Och kvinna?
  • Anonym (Sex and chocolate)
    Anonym (Glenn Magnusson) skrev 2023-03-24 21:49:13 följande:
    Och kvinna?
    Ja, fast det är nog inte ett missbruk Cool
  • Anonym (Glenn Magnusson)
    Anonym (Sex and chocolate) skrev 2023-03-24 23:26:20 följande:
    Ja, fast det är nog inte ett missbruk Cool
    Äter du choklad samtidigt som du har sex?
    Tänker att det måste vara 10 poäng.
  • Anonym (Kvinna31)

    Sömntabletter, Koffein och starka smärtstillande.
    Det sistnämnda är dock mer kontrollerat och använder bara när jag verkligen behöver checka ut vid ångest eller om dagen varit påfrestande.
    Fastnar dock ibland i en loop i flera dagar och måste då behärska mig för att avbryta. 

    Är en gammal oxy missbrukare. Slutade med det för 4 år sen.

  • Anonym (Sex and chocolate)
    Anonym (Glenn Magnusson) skrev 2023-03-25 00:18:37 följande:
    Äter du choklad samtidigt som du har sex?
    Tänker att det måste vara 10 poäng.
    Det har säkert hänt, haha.
  • linani
    Anonym (Hitta) skrev 2023-03-24 13:56:38 följande:

    Hitta.se 
    Kollar upp nästan alla jag träffar. Skäms lite men kan inte låta bli. Så nyfiken på ålder, partner, var de bor etc. Vet inte varför jag är så nyfiken. Men som en positiv effekt av min nyfikenhet så är jag sjukt bra på att komma ihåg andra personer och lär lätt känna nya människor. Så det är inte bara av ondo,. Men skäms ändå. 


    Tycker detta beteende är intressant... Sådär, vad får du ut av det? Vad är du så nyfiken på? Det mesta är ju lätt att få reda på när man pratar med folk, som var de bor och om de har en partner. Eller är det allt övrigt som lockar, typ vad folk tjänar och vad bostaden kostade?

    Hade en vän som googlade upp allt om folk i samma hus/område på gatan... Tillslut satt hon och pratade om folks liv som att hon nästan kände dom (utifrån vad de la upp på FB, LinkedIn osv + alla "koll-sidor"), hahaha... Tyckte det var så bisarrt Skrattande
  • Anonym (Hitta)
    linani skrev 2023-03-25 16:34:08 följande:
    Tycker detta beteende är intressant... Sådär, vad får du ut av det? Vad är du så nyfiken på? Det mesta är ju lätt att få reda på när man pratar med folk, som var de bor och om de har en partner. Eller är det allt övrigt som lockar, typ vad folk tjänar och vad bostaden kostade?

    Hade en vän som googlade upp allt om folk i samma hus/område på gatan... Tillslut satt hon och pratade om folks liv som att hon nästan kände dom (utifrån vad de la upp på FB, LinkedIn osv + alla "koll-sidor"), hahaha... Tyckte det var så bisarrt Skrattande
    Vet faktiskt inte vad jag vill med det. Mest nyfiken på vilket område och om de har en partner. Om de bor i hus eller lägenhet. Lite konstigt, jag håller med. Och som Du säger får man ju reda på det tids nog ändå. Lön kan man ju inte se där Och det brukar jag inte kolla heller. 

    kan inte heller minnas när det började men det har absolut eslaletat sista tiden. 
  • Anonym (Glenn Magnusson)
    linani skrev 2023-03-25 16:34:08 följande:
    Tycker detta beteende är intressant... Sådär, vad får du ut av det? Vad är du så nyfiken på? Det mesta är ju lätt att få reda på när man pratar med folk, som var de bor och om de har en partner. Eller är det allt övrigt som lockar, typ vad folk tjänar och vad bostaden kostade?

    Hade en vän som googlade upp allt om folk i samma hus/område på gatan... Tillslut satt hon och pratade om folks liv som att hon nästan kände dom (utifrån vad de la upp på FB, LinkedIn osv + alla "koll-sidor"), hahaha... Tyckte det var så bisarrt Skrattande
    Bara hon inte pratade på det sättet med just de här människorna i hennes område...

    Tror det är vanligt att man "slår" på många namn i ren nyfikenhet.

    Såg en dyr bil utanför gymmet igår och kollade reg nummer på biluppgifter.
  • Anonym (Oboy)
    Anonym (Treo) skrev 2023-03-24 13:50:28 följande:

    Har tagit Treo typ dagligen i varierande mängd i ca 30 år.


    Oj, hur klarar magen det? 
    Blir fysiskt beroende också med värkmedicinsutlöst huvudvärk. 
    Jobbigt. 
  • Anonym (Oboy)
    Carolatom07 skrev 2023-03-24 13:43:23 följande:

    Sedan jag slutade med alkoholen för ganska exakt 3 år och 9 månader sedan, har jag blivit beroende av mjölk och kaffe. Har alltid minst 2 1,5-litersförpackningar med mjölk i kylen. Jag upplever att mjölk har en lugnande effekt och dämpar panikångest bl.a.

    Förutom en mugg kaffe på morgonen, blir det en Cappucino på det, sen samma lika på eftermiddagen.


    Vad bra att mjölk kan lugna och dämpa för dig. Att du alltid har mycket mjölk hemma framgår, men inte hur mycket du dricker. Det är ju ändå en rätt bra sak att sätta i sig mycket av, åtmistone om det inte är rödmjölk. 

    Två koppar kaffe och två cappucino per dag är också okej. Så grattis till att ha slutat med alkoholen!

  • Anonym (Oboy)
    Anonym (Mini) skrev 2023-03-24 14:55:19 följande:

    Treo Citrus missbrukar jag. Så gott att brusa upp och njuta av. Blir man pigg och som ny!
    Tar d vid huvudvärk och det är bäst. Men gärna några extra nästan varje dag. 


    Ajdå, det är inte så bra med extra. Inte för magen, men framför allt inte för risken att få huvudvärk pga stor användning av värkmedicin, dvs ett fysiskt beroende som är jättesvårt att komma ifrån. 

    Du kan inte byta ut det mot brustablett som smakar friskt och innehåller koffein och andra uppiggande ämnen men inte värkmedicin? De gånger du inte har huvudvärk alltså.
Svar på tråden Ditt hemliga missbruk?