• Tinadenfina92

    Någon mer som mår riktigt dåligt av sin graviditet?

    Hej alla ny gravida eller som varit gravida! 
    Jag börjar bli helt tokig tror jag. Jag går in i v.9 och sedan början har jag mått dåligt under min graviditet, började fört enbart med trötthet som nu verkligen har tagit fart de senaste veckorna, jag är otroligt trött, jag har ont i HELA min kropp, alltså huvudvärk, all leder och muskler gör ont, jag har även väldigt problem med (växtvärk)? Med livmodern för den gör också ont och de drar o hej och hå, inte nog med det så har jag extremt ont i mina ben?!  När jag rör mig eller går längre promenader så är de som att jag har blivit överkörd, jag har ont och mitt bäcken eller ben låser sig. Och jag är bars i gravid v9?!  Snälla är de någon som har haft samma problem? Jag börjar bli riktigt orolig om de är något allvarligt fel på mig. 
    Har enbart haft en brun flytning till och från, men fick till mig att de kunde va normalt från barnmorskan, dock kunde dom inte trösta mig med mer. 
    Men alltså smärtan i kroppen? Snälla är de någon som har eller haft likadant?!?! 

  • Svar på tråden Någon mer som mår riktigt dåligt av sin graviditet?
  • Liand

    Jag är absolut inget proffs på yoga utan testar mig fram. Mest för att det känns bra. Har testat yin yoga. Jag kör hemma från Youtube. De tär så sjukt dyrt annars. 
    Där finns säkert gravid yoga pass med. Yin yoga håller man posterna lite längre och min kropp svarar bra på det just vid värk. Testa vet ja! Tar ett par ggr o få till det men sen går d lättare.

  • Tinadenfina92

    Perfekt! Det ska jag göra, tack för tips! Är färdig att avlida smart annats. Tack ❤️ trodde nte man kunde känna så här så tidigt.

  • Liand

    Stackare.
    Det var växtvärken som gjorde att jag visste att jag var gravid. Den var enormt smärtsam i början... Fick den redan v 2-3 ngt.
    Men rörelse hjälper. Jag klarar inte längre promenader, blir extremt öm o trött i länd och bäcken efter haha. 
    Hoppas yoga kan va ngt. Lyssna på din kropp. Och vila. 
    Kex har jag hört ska hjälpa vid illamående. 

  • Tinadenfina92

    Jag är inte så illamående  är aldrig någon som spyr. Aldrig spytt i mitt liv. Men hsrm ått riktigt illa vissa gånger nu under grsvidititeten men då har jag blivit även orolig I magen med och kommit den vägen. Annars mår jag oftast bara illa efter jag ätit och typ känner olika dofter, men inte så att jag spyr. 
    Jag är bara helt jävla slut i kroppen, som sagt den ständiga smärtan som håller på hela tiden är jätte obbig. Har du haft några mellan blödningar? 

  • Liand

    Usch låter jobbigt! Jag har klarat mig med dovt illamående bara. Inte samma matlust mm. Har spyfobi så jag är tacksam för att det håller sig. Ska till Amsterdam I helgen med bla min mamma så är glad att det inte märks. 😂Vill inte säga ngt innan jag varit på u-ljud. Hon kommer bli överlycklig.

    Tröttheten känner jag också igen. Hade elev på jobb under perioden när jag var som tröttast haha. Det var kämpigt. Men jag sov mkt. Tillät mig att bara va när jag kunde. Det hjälpte lite. 
    Önskar jag kunde ge mer råd ang smärtan i kroppen.. Fråga dim bm om magnesium bad.(epsomsalt) Jag gjorde inna graviditeten och hela kroppen blev avslappnad. Har inte beställt nytt och inte frågat min bm än om det. 

    Inte haft ngn mellanblödning än iaf. Har du haft? 
    Ska vara normalt säger dom... 

  • Tinadenfina92

    Åh okej bej men precis, men det känns som evigheter innan ultraljud ju så dumt :(   
    Ååh okej alltså finns typ inget här jag bor, vi har inte ens ultraljud o måste åka 3 timmar liksom för att få kolla det... Så ah...  kanske kan ta magnesium tabletter då?
    Ja har haft lite brun flytning till o från fick panik  förra fredagen, men kan ju va normalt med säger barnmorskan. .. Så ah vet ingenting. Haha

  • Liand

    Ja det känns verkligen som en evighet till u-ljud😅 men så länge du har symtom så tänk stt kroppen har ngt att jobba med. Sen kan man visst får spökveckor med.. Man får försöka hitta lugnet.

    Oklart med magnesium tabletter. Men har du badkar hemma sp kan du bada o hälla i epsomsalt. Annars kan man köpa magnesium spray via Maria åkerberg.
    Men jag hade rådfrågat bm först. Tror inte det ska va ngt problem. Maila el ring o fråga. Annars kan jag maila o fråga min bm och vidarebefordra svaret till dig

  • Tinadenfina92

    Ja så tänker jag med, men ah känns som jag ska tuppa av vilken sekund som helst, men hoppas på de bästa haha.

    Ja alltså kan du kolla det? Jag har liksom kontaktat dom konstant för min jävla oro om allt så tror dom är rätt trött på mig..😭 

  • Anonym (Illamående från helvetet)

    Jag har varit sängliggandes sen v6. Är i v10 nu.

    extremt illamående! Helt sjukt! alla dofter och smaker får mig att må så otroligt illa. Bara ligger i sovrummet hela dagarna. Trött! Huvudvärk. växtvärk i livmodern.
    har även feber till och från hela tiden.
    ska lämna blodprov nästa vecka för att utesluta sjukdom men jag hade likadant förra graviditeten utan att något var fel. Hade feber och mådde skit fram till v20.

    efter v20 mådde jag fantastiskt bra fram till ca v30 när jag fick foglossning men foglossningen var ingenting jämfört med hur jag mådde v 4-20.

    Fyfan vad det är jobbigt att må såhär!!!
    och min stackars dotter som saknar sin mamma som bara ligger i sängen hela tiden.
    fasar inför påsken. Måste försöka anstränga mig och vara med. Fixa påskägg och grejer?.. 

  • Liand

    Haha jag Mailar. Hon svarar säker inte innan påsk me  jag återkommer så fort jag vet ngt!
    Man får oroa sig. Man bryr sig liksom. Du lär inte vara den första el sista... Så du ska inte känna dig jobbig. 

  • xnfsm

    Oja, mådde riktigt RIKTIGT dåligt v 7-14 cirka. Som att jag var influensa-sjuk, mådde illa, ont i magen, ont i huvudet, orkeslös. Inte lite lätt illamående och trött, nej nej, mådde piss. Det gick över. Men när man är mitt i det är det en psykisk påfrestning. 


    Mitt tips är att göra vad du kan för att ta dig igenom en dag i taget. Ät regelbundet även om det knappt går, annars blir det värre. 

  • Anonym (Gbs)

    Jag mådde också PISS hela graviditeten pga gbs-infektion Från typ vecka 10.. tänk dig typ konstant uvi-symptom som inte går över. Åt 6 eller 7 kurer av Kåvepenin eller vad det hette. Fick gråtattacker på stan Osv så jävla sjukt jobbigt var det. Så jag vet hur det är att må skit kan man säga. Men det går över!

  • Tinadenfina92

    Vad är gbs infektion? Alltså jag tror hela tiden jag har uvi men har inte det men känns så då de svider o grejer, men de hittade ingen infektion så fattar någonting så isåfall allt i livmodern. Jag har panik av allt jag känner mest för att de känns som att det är något som är fel eller att de verkligen ska göra så här typ ont eller va så jobbigt mot kroppen 😭

Svar på tråden Någon mer som mår riktigt dåligt av sin graviditet?