• Robin95

    Har hon tröttnat?

    Jag och min sambo har bott ihop i två år och varit tillsammans 3,5 åt totalt. sedan hon flyttade tillbaka till sin hemstad har hon förändrats. hon är inte lika intresserad av att prata i telefonen inte ens ett enkelt sms ?hur mår du?? Får man svar på. Hon ignorerar mina snaps och öppnar andras. När jag ställer de här frågorna får jag osammanhängande svar tillbaka. Hon pratar inte alls om framtidsplaner och vad vi ska göra i sommar vilket hon jämt brukar göra och hon stör sig på minsta sak jag gör 😥 vad ska jag göra känner mig så ledsen och så utanför 

  • Svar på tråden Har hon tröttnat?
  • Robin95

    Jag är helt opartiskt i detta inlägg. jag blev själv mot egen vilja intresserad av en annan tjej men jag var ärlig mot min sambo och förklarade att jag aldrig skulle gå bakom hennes rygg. där emot gick jag vidare och Höll fast vid min sambo som jag älskar, 

    visst jag fick stå utmed svartsjuka och frågor med det är något man får ta, jag Tyckte även att det var extremt jobbigt att känna min intresserad men då jag var ärlig mot min sambo och höll avstånd från den andra som jobbade i en mataffär går detta inte att ta som otrohet eller känslomässi otrohet

  • Anonym (Cc)

    Asså jag hänger inte med.. Var det likheter mellan kvinnor och män som vi diskuterade, eller var det  att allting som sker med dig just nu, finns det faktiskt till och med film om? 



  • Anonym (Cc)

    Gillar hur du även fick till magkänslan och att det känns som att hon "jabbar". 

  • Anonym (Efterbliven)
    Anonym (Cc) skrev 2023-04-11 20:58:21 följande:

    Asså jag hänger inte med.. Var det likheter mellan kvinnor och män som vi diskuterade, eller var det  att allting som sker med dig just nu, finns det faktiskt till och med film om? 


    Kanske skall se över varför du kallar andra för efterblivna..
    De tycks ju hänga med vad TS menar.


  • Anonym (Been there)

    Så svårt att få en bra bild av en så ytlig beskrivning av relationen. Men jag skulle gissa att hon antingen är en "jägare", eller att hennes intresse svalnat. 

    Antingen tar ni ett seriöst snack eller så skickar du snaps som visar ungefär "såhär lite betyder du för mig".

    Alternativ nummer två är alltså för att checka om hon är en jägare. Lite psyk men det låter inte som att du har så mycket att förlora på det.

  • Anonym (jaha)
    Robin95 skrev 2023-04-11 20:16:01 följande:

    Nu sökte jag en genuint svar inte konflikter vänligen var schysta mot varandra 


    Fattar det men vad har dina frågor med otrohet att göra?

    Misstänker du att hon träffat någon annan?
    För om hon bara tröttnat på dig så är ju inte det nödvändigtvis otrohet, man måste inte vara ihop med någon man inte längre vill vara ihop med.
  • Anonym (jaha)
    Robin95 skrev 2023-04-11 20:29:14 följande:

    Jag är helt opartiskt i detta inlägg. jag blev själv mot egen vilja intresserad av en annan tjej men jag var ärlig mot min sambo och förklarade att jag aldrig skulle gå bakom hennes rygg. där emot gick jag vidare och Höll fast vid min sambo som jag älskar, 

    visst jag fick stå utmed svartsjuka och frågor med det är något man får ta, jag Tyckte även att det var extremt jobbigt att känna min intresserad men då jag var ärlig mot min sambo och höll avstånd från den andra som jobbade i en mataffär går detta inte att ta som otrohet eller känslomässi otrohet


    Fast bara för att du var ärligt så betyder ju inte det per automatik attb din partner oxå är det
  • Ischai

    Kan det vara så att hon flyttade för att hon kände att samboskap inte var för henne. Hon ville tydligen närmre till sin familj. 
    Kan finnas många orsaker till varför hon i dina ögon förändrats.

    Hon behöver mer ensamtid och när den inte respekteras så känner hon sig kvävd och orespekterad.
    Hon behöver andas från dig men känner inte att hon är intresserad av att avsluta förhållandet för du är en bra livskamrat. 
    Hennes känslor har dött men hon är kär i minnet av er och vill därför inte avsluta för hon hoppas på att känslorna endast domnat av tillfälligt och det ska blomma upp igen.
    Eller så har ni olika utvecklingar. Medan hon känner sig trygg och kommit till en punkt där hon kan slappna av i förhållandet så ser hon att du är mer i det gamla.
    Eller bryskt, hon njuter av nytt kött och har kvar dig för att inte erkänna att hon är en dålig människa och ilskan är ett sätt att visa ilskan mot sina egna handlingar.

    Finns nog tusen olika anledningar till varför. Men inget vi här på forumet någonsin kan ge svar på. Säg att du vill ha ett moget samtal där ni pratar ut och berättar hur ni båda känner och vill ha det.

    Och till dig som man vill jag ge tipset att LYSSNA. Ibland är det endast det som gäller och inget problem som ska lösas.

  • Robin95

    Jag misstänker att hon är kär i hennes syster kille tyvärr men är för rädd för att erkänna det.  

  • Anonym (000)
    Robin95 skrev 2023-04-15 00:40:39 följande:

    Jag misstänker att hon är kär i hennes syster kille tyvärr men är för rädd för att erkänna det.  


    Kul för syrran!
    Har du pratat med syrran om detta? 
Svar på tråden Har hon tröttnat?