• Anonym (??)

    Oplanerat gravid

    Det är 2 dagar tills jag ska ha mens men allt i min kropp tyder på att jag är gravid. Kan liksom känna det, känns exakt som de första 2 barnen. Brösten, livmodern osv. 

    Men det passar inte alls med ett barn för oss. Vad gör man? Är 35 och har två barn. Känns 100% svårt att göra abort men också 100% fel att behålla. Hur ska man ens kunna välja? Vet dessutom att min man inte vill ha fler barn så vågar knappt berätta för honom. 

    Vad gör man?

  • Svar på tråden Oplanerat gravid
  • Anonym (??)
    Anonym (Ö) skrev 2023-04-25 13:10:11 följande:

    Är du verkligen säker på att din man inte vill?


    Han ville förut Men ångrade sig. Tycker det är skönt att barnen börjat bli större och oroar sig för ekonomi och världsläget 
  • Anonym (??)
    Anonym (L) skrev 2023-04-24 22:58:01 följande:

    Det känns verkligen inte som att du vill göra abort. Lyssna på din magkänsla istället på andra människor.
    Kommer du ångra dig och grubbla över detta resten av livet ? 
    Är det en risk att ta ? Ja men det är väl för fan allt i livet..
    Din man vill inte ha fler barn säger du men då borde han verkligen ha tänkt till innan man kör med avbrutet samlag som preventivmedel.. 

    Lyssna på din magkänsla tycker jag.


    jag vill men känner ändå ångest över ett till barn. Räknade igår och en föräldraledighet skulle minska vår inkomst med 15 000 kr i månaden. Marginaler jag inte känner att vi har. Vi har sparpengar men inte för att täcka upp ett års fl. vi kan säkert få amorteringsfritt under tiden men det blir ändå tight. Ingen guldkant. Sen undrar jag om vi orkar i relationen. 
  • Anonym (E)
    Anonym (??) skrev 2023-04-26 18:37:34 följande:
    jag vill men känner ändå ångest över ett till barn. Räknade igår och en föräldraledighet skulle minska vår inkomst med 15 000 kr i månaden. Marginaler jag inte känner att vi har. Vi har sparpengar men inte för att täcka upp ett års fl. vi kan säkert få amorteringsfritt under tiden men det blir ändå tight. Ingen guldkant. Sen undrar jag om vi orkar i relationen. 
    Tänk då hur kul ekonomin blir när han lämnar dig.... Dessutom lär du som så många andra kvinnor riskera att åka på att ta hand om barnen till stor del. Orkar du det också?
  • Anonym (??)
    Anonym (E) skrev 2023-04-26 18:38:50 följande:
    Tänk då hur kul ekonomin blir när han lämnar dig.... Dessutom lär du som så många andra kvinnor riskera att åka på att ta hand om barnen till stor del. Orkar du det också?
    Konstigt att tänka så. Tror risken är större att jag lämnar honom dock. Vi har ett övervärde på huset på 4 miljoner och det skulle vi ju sälja Om vi separerade. 
  • Anonym (Ö)
    Anonym (??) skrev 2023-04-26 18:35:42 följande:
    Han ville förut Men ångrade sig. Tycker det är skönt att barnen börjat bli större och oroar sig för ekonomi och världsläget 
    Men ändå väljer han att göra dig gravid? Är han svagbegåvad?
  • Anonym (??)
    Anonym (Ö) skrev 2023-04-26 19:36:18 följande:
    Men ändå väljer han att göra dig gravid? Är han svagbegåvad?
    Väldigt begåvad faktiskt. 
  • Anonym (E)
    Anonym (??) skrev 2023-04-26 19:26:06 följande:
    Konstigt att tänka så. Tror risken är större att jag lämnar honom dock. Vi har ett övervärde på huset på 4 miljoner och det skulle vi ju sälja Om vi separerade. 
    Minus huslån då och det är inte säkert ni får ut värdet beroende på hur bråttom ni har att sälja. Nej, det är inte alls konstigt att tänka på riskerna ts. Orkar och vill du vara ensamstående förälder så kan du fundera på saken. Jag tror du riskerar relationen om du behåller, du vet redan själv att ekonomin skulle bli rejält ansträngd oavsett och du har också själv lyft hur det kan påverka de barn ni redan har. Värt att sätta den pressen på livet och alla andra bara för att du har råkat bli gravid...?
  • Anonym (E)
    Anonym (Ö) skrev 2023-04-26 19:36:18 följande:
    Men ändå väljer han att göra dig gravid? Är han svagbegåvad?
    Klart han inte är. Han räknar så klart med att ts gör abort om det blir något.
  • Anonym (Nyfiken)

    Mycket diskussioner här i gruppen, men nyfiken blir man ju... har du ens tagit ett test och vad visade det? 

  • Anonym (??)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2023-04-26 20:49:18 följande:

    Mycket diskussioner här i gruppen, men nyfiken blir man ju... har du ens tagit ett test och vad visade det? 


    Nej, inte tagit ännu. Varit för nervös för svaret för att köpa ett. Men är rätt säker på att det är positivt. Mensen är bara en dag sen än så länge men jag brukar alltid få på utsatt dag eller tidigt. Plus alla symptom
  • Anonym (??)

    Testade nu. Visade mycket riktigt positivt

     :O

  • Anonym (E)
    Anonym (??) skrev 2023-04-27 13:22:32 följande:

    Testade nu. Visade mycket riktigt positivt

     :O


    Ok, men nu har du iaf bekräftelse!
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (??) skrev 2023-04-24 10:26:11 följande:
    Oplanerat gravid

    Det är 2 dagar tills jag ska ha mens men allt i min kropp tyder på att jag är gravid. Kan liksom känna det, känns exakt som de första 2 barnen. Brösten, livmodern osv. 

    Men det passar inte alls med ett barn för oss. Vad gör man? Är 35 och har två barn. Känns 100% svårt att göra abort men också 100% fel att behålla. Hur ska man ens kunna välja? Vet dessutom att min man inte vill ha fler barn så vågar knappt berätta för honom. 

    Vad gör man?


    "Oplanerat" Ni hade sex utan skydd vad trodde du skulle hända? Att det ramade ut en husbil?

    Det är bara att förbereda för barn nr3. Maken till ignorans...
  • Anonym (Ö)

    Om ni får in 15 000 kr mindre varje månad så har ni väl ganska hög inkomst idag??

    Jag blir glad när folk tänker igenom dessa viktiga beslut. Och att göra abort för pengars skull, känns som man inte riktigt vill då..? Din magkänsla kanske är endast hormoner?

    Hoppas du inte hunnit berätta för maken än. Tänk igenom vad DU vill innan du låter andra påverka dig. 
    Själv visste jag direkt hur jag ville göra och hade aldrig ändrat mig för att mannen ville annat. 

  • Anonym (Kimchi)

    Om du känner din kropp så väl borde du ha koll på
    ägglossning. Men hur kan ni båda vara så jäkla dumma att köra med den mest osäkra metoden av dem alla??? Då får ni fan skylla er själva. Om din man vore så säker på att han inte vill ha fler barn så borde han snöpt sig. Nä då leker han ryskt roulette med snasen. 


    Håller tumme att du har fel och inte är gravid. Se då över preventivmetod. 

  • Anonym (??)

    Detta forum är verkligen fyllt av folk som vill kasta skit anonymt. Jag fattar att det var oansvarigt en vi har kört avbrutet sex i 15 år och aldrig har jag blivit oplanerat gravid innan. Vi trodde faktiskt det var relativt säkert. Folk planerar ju och försöker pricka in ägglossning UTAN att bli gravida på flera år.. 
    Detta var absolut sista inlägg jag gör i detta formet. Tack för noll stöd.
    Eller tack för bekräftelse att familjeliv blivit ett riktigt skitforum. 

  • Anonym (qwerty)
    Anonym (??) skrev 2023-04-28 15:29:02 följande:

    Detta forum är verkligen fyllt av folk som vill kasta skit anonymt. Jag fattar att det var oansvarigt en vi har kört avbrutet sex i 15 år och aldrig har jag blivit oplanerat gravid innan. Vi trodde faktiskt det var relativt säkert. Folk planerar ju och försöker pricka in ägglossning UTAN att bli gravida på flera år.. 
    Detta var absolut sista inlägg jag gör i detta formet. Tack för noll stöd.
    Eller tack för bekräftelse att familjeliv blivit ett riktigt skitforum. 


    Drama-mama.

    Låter verkligen moget. Både du och maken.
  • Anonym (E)
    Anonym (??) skrev 2023-04-28 15:29:02 följande:

    Detta forum är verkligen fyllt av folk som vill kasta skit anonymt. Jag fattar att det var oansvarigt en vi har kört avbrutet sex i 15 år och aldrig har jag blivit oplanerat gravid innan. Vi trodde faktiskt det var relativt säkert. Folk planerar ju och försöker pricka in ägglossning UTAN att bli gravida på flera år.. 
    Detta var absolut sista inlägg jag gör i detta formet. Tack för noll stöd.
    Eller tack för bekräftelse att familjeliv blivit ett riktigt skitforum. 


    Hur kunde ni tro det...? Läs statistiken istället så vet du att det är hög risk att bli gravid på det sättet. Du kan inte jämföra dig med halvt infertila personer, eller för den delen luta dig tillbaka på att "jaaa men det har ju gått bra i 15 år". Naivt till tusen.
  • Anonym (Samma)

    Hej! Hur har det gått för dig? Blev det abort eller behållde du? 
    Sitter i liknande sits..

  • Emiz

    Förstår att du inte vill skriva fler inlägg här. Folk är inte kloka ibland här inne. Man undrar om de är så otrevliga, moraltantiga besserwissrar i dagliga livet också. Gammalt inlägg men ville svara ändå. Aldrig förstått hur man kan vara otrevlig eller nedlåtande till en person som sitter i en hemskt jobbig situation och ber om stöd. Oavsett hur den hamnade där. Man kan tycka och säga precis vad man vill fast med finess/känsla. Vissa formulerar sig så fult. Hoppas allt gick bra för er. Kram 

Svar på tråden Oplanerat gravid