• USA111

    Boendestöd är idiot

    Min boendestöd  vill ej va min boendestöd längre  när jag messa henne på midsommarafton att jag ville va kompis med en viss person för den har så många kompisar hon är med dum i huvudet och säger jag ej ska ha så mycket krav när det gäller boende. Men hallå man vill ej bo I sunk hak med kackerlackor.  

  • Svar på tråden Boendestöd är idiot
  • AndreaBD
    USA111 skrev 2023-07-18 10:21:18 följande:

    De gjorde om ens lägenhet med till träningslägenhet efter att jag sagt till min LSS att jag ville bo i usa. Det sa iof en att jag ej inte fick säga men vad spelar det för roll. Drömma får man väl? Nej tydligen inte!!! Men min boendestöd säger jag ej ska ha såna höga krav på lägenhet. Idiot. Bor man fint vill man fortfarande bo fint!!!! Inte flytta från Djursholm till Botkyrka. Eller från Bel air till compton!


    Det hänger väl på om man har råd med det? 
  • Mortiscia80
    USA111 skrev 2023-07-18 13:22:56 följande:
    ja men jag behöver ej boendestöd ha ha ha ha ha ha
    Vad var det som var så roligt? Om det ingår i lägenheten oavsett om du behöver det eller inte så får du bara ta det som det är, eller hur? När personen har gått hem för dagen ska ni inte ha med varandra att göra, då blir det bäst för alla.
  • OlgaElvira

    Förstår jag dig rätt att den lägenhet du nu bor innebär att du har boendestöd, att det ingår liksom? Själv anser du att du klarar ditt dagliga liv utmärkt och att boendestöd inte är en tjänst du behöver.
     Den hjälp du bör fråga efter är nog att få en kontakperson En sådan ska fungera som en kompis som man kan göra saker tillsammans med. Gå på bio, ta en cykeltur, spela spel, gå på en match, titta på tv. Allt man normalt gör med en kompis.
    En boendestödjare ska och bör inte den relationen till dig, boendestödjare ska inte vara din kompis. Det är helt olika roller de har.
    Lycka till i livet.

  • USA111
    Mortiscia80 skrev 2023-07-18 17:47:06 följande:
    Vad var det som var så roligt? Om det ingår i lägenheten oavsett om du behöver det eller inte så får du bara ta det som det är, eller hur? När personen har gått hem för dagen ska ni inte ha med varandra att göra, då blir det bäst för alla.
    Ja men smsar sen får hon läsa det när hon jobbar
  • USA111
    OlgaElvira skrev 2023-07-18 18:08:24 följande:

    Förstår jag dig rätt att den lägenhet du nu bor innebär att du har boendestöd, att det ingår liksom? Själv anser du att du klarar ditt dagliga liv utmärkt och att boendestöd inte är en tjänst du behöver.
     Den hjälp du bör fråga efter är nog att få en kontakperson En sådan ska fungera som en kompis som man kan göra saker tillsammans med. Gå på bio, ta en cykeltur, spela spel, gå på en match, titta på tv. Allt man normalt gör med en kompis.
    En boendestödjare ska och bör inte den relationen till dig, boendestödjare ska inte vara din kompis. Det är helt olika roller de har.
    Lycka till i livet.


    Frågat efter kontaktperson men det fick jag bara 2 ggr i veckan vill ha med varje gång är ute på saker 8 ggr ibland per månad
  • Mortiscia80
    USA111 skrev 2023-07-18 19:48:22 följande:
    Frågat efter kontaktperson men det fick jag bara 2 ggr i veckan vill ha med varje gång är ute på saker 8 ggr ibland per månad
    Två ggr i veckan blir åtta ggr på en månad. Tackade du ja då? Det är väl bättre än ingenting.
  • Mortiscia80
    USA111 skrev 2023-07-18 19:50:04 följande:

    Sökte om det men vet ej hur det blev fick bar 2 ggr i månaden ville ha 4 till mer.


    Annonsera privat och hyr en s.k. sällskapsdam då? Eller skaffa dig bekanta som du kan åka iväg med på roligheter? Finns säkert någon lokal Fb-grupp där du kan hitta människor som vill följa med.
  • RenLuft
    USA111 skrev 2023-07-06 00:28:09 följande:
    Boendestöd är idiot

    Min boendestöd  vill ej va min boendestöd längre  när jag messa henne på midsommarafton att jag ville va kompis med en viss person för den har så många kompisar hon är med dum i huvudet och säger jag ej ska ha så mycket krav när det gäller boende. Men hallå man vill ej bo I sunk hak med kackerlackor.  


    Hej!
    Jag förstår inte riktigt. Jag tolkade din tråd först som att du messade henne och frågade om du kunde va kompis med en vis person, någon som hon kanske inte känner? Du vill va kompis i alla fall med den personen, för denne har många kompisar. Då svarade din boendestöd att du inte får vara kompis med den personen.

    Men nu börjar jag tvivla om jag tolkade din trådstart rätt. För jag börjar tolka som om du frågade din boendestödjare om du kunde bli hennes kompis?

    Om jag tolkade rätt, om att du ville va kompis med en vis person, alltså inte boendestödjare. Varför måste du fråga om du får vara kompis med honom/henne för din boendestödjare, du behöver väl inte fråga om lov för sådant eller är din boendestödjare också någon typ av kontaktperson så du inte råkar illa ut eller gör dumheter?

    Du skrev en annan intressant grej och det var att du vill vara kompis med honom/henne för att denne har många kompisar: Det är väl inte det enda anledningen?

    Det låter som om du är en person som vill ha social nätverk och det är försåtligt och normalt.

    Du kanske skall vara aktiv inom kyrkan, du behöver inte vara kristen för det, men du kan delta i Svenska Kyrkans aktiviteter. Hur gammal är du? Det finns ibland ungdomskvällar i vissa kyrkor, speciellt under somrarna. De har oftast jättekul och gör massor av sommar aktiviteter och oftast är det gratis, skulle jag tro.

    Fritidsföreningar, har du tänkt på det? Börja i något som du tycker är intressant. Det finns teater, dans, fotboll, basket, handboll och massor av olika saker. Det är bara fråga dig själv vad du är intresserad av och så söker du på nätet. Oftast hittar man goda vänner, när man delar med sig av samma intresse.

    Tråkigt att hon inte vill vara din boendestödjare längre förresten. Jag förstod inte den delen, om det är som så att du bara frågade om du kunde vara vän med en vis person, så förstår jag inte varför hon bara sa ifrån sitt uppdrag med att vara din boendestödjare. Reagerade du kanske lite ilsket efter hennes svar till dig? Hon kanske blev rädd?
  • USA111

    Nej jag sa att jag ville va kompis med xxx för han har så många kompisar och att en annan var en apa

  • RenLuft
    USA111 skrev 2023-07-18 21:54:40 följande:

    Nej jag sa att jag ville va kompis med xxx för han har så många kompisar och att en annan var en apa


    Okej. Så du sa till din boendestödjare att någon var en apa och att du ville bli kompis med xxx för att han har så många kompisar. Men man blir väl inte kompis med någon bara för att denne har många kompisar?

    Du kanske istället skall börja i någon fritidsaktivitet, du kanske vill ha något umgänge, tänker jag.

    Boendestödjare kanske kände att hon inte kunde vara den som hjälper dig, utan du kanske behöver kontaktperson?
Svar på tråden Boendestöd är idiot