• Anonym (Lija)

    Det var inte meningen

    hej
    jag och min kille var i en trampolin park idag. Det fanns massa sånna kuddar. Han puttade i mig och när jag väl skulle upp putta han mig igen. Då gav jag han en bitch slap av ren reflex. jag mådde jätte dåligt och had3 aldrig velat skada min kille han blev sur och sa Hade de inte varit folk där hade han alltså gjort situationen värre. han sa händer de igen så lämnar han.jag känner mig jätte dålig, att jag inte är en bra partner osv.

    har gjort fel jah vet?

  • Svar på tråden Det var inte meningen
  • molly50
    Anonym (Tommy) skrev 2023-07-11 22:01:38 följande:

    Ni som har så svårt för att se problemet. Om rollerna varit ombytta? Om tjejen hade puttat ner killen 2 ggr i en mjuk foampit, och han då dragit en lavett över ansiktet, hade ni varit lika förstående då?


    Jag har svarat på det där tidigare.
    Har man sagt ifrån och bett personen att sluta knuffas,upprepade gånger,så är det inte konstigt att det till slut brister.
    Oavsett om man är kille eller tjej.
    Sen kan man tycka vad man vill om det är rätt eller fel.
    Men de flesta människor,med normalt sunt förnuft,kan läsa av när en annan människa har fått nog av att bli knuffad och säger ifrån.
    Man ska inte behöva ta till fysiskt våld för att få människan att fatta att ett nej är ett nej. 
  • Anonym (Hmmm ....)
    Loloo73 skrev 2023-07-12 10:35:09 följande:
    Vas menar du med dysfunktionellt ? Kan du förklara för mig ?
    Detta:

    "han blev arg på mig när jag sa att jag tycker de bådas fel, att de vi bÅda gjorde inte var okej. Då svarade han ?är du seriös?? ?Jag hoppas du är ?sarkastisk?. han tyckte Att det enbart var mitt fel. 

    brukar vara så i alla situationer som uppstår, han tycker att jag utrycker mig konstigt och är konstig många gånger av tiden. Han skämtar om mina diagnoser och han har gjort slut med mig 4 gånger för att sedan komma tillbaka igen pch gråta. Han har gjort slut med mig pga mina ärr på armen osv. Han är såhär mot mig i rätt mpnga situationer. igår hotade han med göra slut igen. då har de varit för att han tycker jag e för jobbig för att jag vill ha bekräftelse om han tycker om mig, eller för mitt mående. Eller mina ärr som jag har på armen. "

  • molly50
    Anonym (Tommy) skrev 2023-07-11 23:40:52 följande:
    Har du hittat på ett eget system? Det lär knappast fungera juridiskt. Jag tycker inte heller att du bör blanda in barn i detta. Det är ändå två vuxna individer vi pratar om.

    Med ditt sätt att se på saken, så får alltså alltid den som är fysiskt svagare slåss? Så om två olika stora män blir arga, då får alltså den mindre slå den större?

    Att så många kvinnor här tycker att det var bra gjort är så mycket dubbelmoral det kan bli.
    Du har inte nämnt något om TS killes beteende.
    Tycker du att det är ok att knuffa någon och fortsätta med detta trots att personen upprepade gånger ber en att sluta?
    Ska man inte respektera ett nej?
    Tycker du det så är det ju lika mycket dubbelmoral från din sida.
  • molly50
    Anonym (Lija) skrev 2023-07-12 00:04:49 följande:

    han blev arg på mig när jag sa att jag tycker de bådas fel, att de vi bÅda gjorde inte var okej. Då svarade han ?är du seriös?? ?Jag hoppas du är ?sarkastisk?. han tyckte Att det enbart var mitt fel. 


    brukar vara så i alla situationer som uppstår, han tycker att jag utrycker mig konstigt och är konstig många gånger av tiden. Han skämtar om mina diagnoser och han har gjort slut med mig 4 gånger för att sedan komma tillbaka igen pch gråta. Han har gjort slut med mig pga mina ärr på armen osv. Han är såhär mot mig i rätt mpnga situationer. igår hotade han med göra slut igen. då har de varit för att han tycker jag e för jobbig för att jag vill ha bekräftelse om han tycker om mig, eller för mitt mående. Eller mina ärr som jag har på armen. 


     


    Varför stannar du kvar hos honom?
    Om han hotar ed att göra slut igen så säg bara till honom att han är fri att gå och att han inte behöver komma tillbaka.
    Eller gör slut själv.
    Han verkar inte vara bra för dig.
  • Anonym (Tommy)
    molly50 skrev 2023-07-12 11:03:12 följande:
    Du har inte nämnt något om TS killes beteende.
    Tycker du att det är ok att knuffa någon och fortsätta med detta trots att personen upprepade gånger ber en att sluta?
    Ska man inte respektera ett nej?
    Tycker du det så är det ju lika mycket dubbelmoral från din sida.
    Alltså, som jag sa tidigare så ville jag snarare påvisa dubbelmoralen hos vissa här som skulle reagerat annorlunda om genusrollerna var ombytta.

    Om vi sätter det åt sidan så anser jag personligen att jag lätt kunnat ge min tjej en puff ner i mjuka kuddar om hon stod vid kanten. Om hon reagerat allvarligt och påtalat att hon verkligen inte ville det, så hade jag inte fortsatt.

    Jag hade heller inte dragit det i långbänk om det nu var så att tjejen reagerade med en enklare lavett. Hade nog sagt att det går ju fan inte skoja med dig och gått vidare.

    Men här på FL finns bara tolerans åt ett håll. Själv har jag nog tolerans åt båda håll.
  • ciann

    Jag tycker du ska sluta be om ursäkt till din kille. 
    Det känns som att han utnyttjar situationen för att trycka ner dig. Särskilt som han redan tidigare visat tendenser att skämta om dina svagheter och inte alls verkar visa ånger för sina knuffar. 

    En sund kille skulle inte putta sin tjej in i sina trauman, utan skulle vara stöttande. Skulle han inse att han gått över gränsen skulle ursäkten komma spontant och direkt. 

    Släpp ångest och ledsenhet över örfilen och bli arg över pojkvännens beteende. Det vore sundare. 


    Anonym (Lija) skrev 2023-07-12 09:43:53 följande:
    Somsagt jag håller med och har aldrig sagt att jag tycker att de var rätt, har ångest sedan det hände. Har bett om ursäkt flertals gånger och varit super ledsen.
  • ciann
    Tow2Mater skrev 2023-07-11 18:19:49 följande:
    Man  busar på ett lekland. Tål man inte lite bus kanske man inte ska vara där med vänner.

    Fins det mer om ämnet bus på lekland du vill fråga mig?
    Du verkar ha dålig koll. Eller tränar på en dåligt skött trampolinpark.

    På en trampolinpark tränar man. Knuffas man ner i foam-pitten kan man bli skadad eller skada andra. Det är inte ok med den typen av bus och det kan leda till att man får avsluta. 

    På lekland brukar det finnas speciella rum för att kasta/Skjuta bollar. Dit går man om man vill vara med i leken. Det är inget fritt skytte som gäller. 

    Anmärkningsvärt med vuxna som knuffas på en trampolinpark, och sen inte tar ansvar för konsekvenserna. 
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2023-07-12 10:34:50 följande:
    Och lyssnar man inte när någon ber en,upprepade gånger,att sluta så ska man kanske inte heller vara på ett lekland:
    Eller du menar kanske att ett lekland är en fristad för att provocera andra människor?
    Dessutom är de väl inte bara vänner utan ett par. 
    Spelar ingen roll om det handlar om vänner eller par, man kan busa och leka på lekland oavsett. Ar man ett par ska man kanske inte bara lämna leklandet om man inte klarar bus, utan även forhållandet. Det verkar ju finnas ännu mer bakom allt här, så de borde gå dit med bara vänner i fortsättningen.
  • Anonym (Ff)
    ciann skrev 2023-07-12 12:02:24 följande:

    Jag tycker du ska sluta be om ursäkt till din kille. 
    Det känns som att han utnyttjar situationen för att trycka ner dig. Särskilt som han redan tidigare visat tendenser att skämta om dina svagheter och inte alls verkar visa ånger för sina knuffar. 

    En sund kille skulle inte putta sin tjej in i sina trauman, utan skulle vara stöttande. Skulle han inse att han gått över gränsen skulle ursäkten komma spontant och direkt. 

    Släpp ångest och ledsenhet över örfilen och bli arg över pojkvännens beteende. Det vore sundare. 


    Detta kom jag in för att säga.

    Denna man är inte bra för dig, han ser dig nog som någon som är lätt att trycka ner. Han försökte få dig att må dåligt även innan denna händelse som han provocerade fram för att sedan skylla på dig och få dig att må ÄNNU mer dåligt. Nu har han dig precis där han vill - han vill att DU ska be om ursäkt och må dåligt och känna att du måste passa dig. Han kommer stå vid sidan av och påminna dig om hur "labil" du är och göra sig lustig över att du ser dig som ett offer, när du faktiskt redan har fallit offer för misshandel och våld.

    Du beskriver ju själv hur illa han gör dig. Hur länge ska du stå ut?
  • Anonym (Ff)
    ciann skrev 2023-07-12 12:14:39 följande:
    Du verkar ha dålig koll. Eller tränar på en dåligt skött trampolinpark.

    På en trampolinpark tränar man. Knuffas man ner i foam-pitten kan man bli skadad eller skada andra. Det är inte ok med den typen av bus och det kan leda till att man får avsluta. 

    På lekland brukar det finnas speciella rum för att kasta/Skjuta bollar. Dit går man om man vill vara med i leken. Det är inget fritt skytte som gäller. 

    Anmärkningsvärt med vuxna som knuffas på en trampolinpark, och sen inte tar ansvar för konsekvenserna. 

    Oj - ser nu att det kan tolkas som att jag tror du är TS Glad Bara första delen är adresserad till dig - jag borde ha markerat tydligare att jag adresserade TS från och med andra paragrafen!

  • ciann
    Anonym (Ff) skrev 2023-07-12 13:18:26 följande:

    Oj - ser nu att det kan tolkas som att jag tror du är TS // Glad Bara första delen är adresserad till dig - jag borde ha markerat tydligare att jag adresserade TS från och med andra paragrafen!


    Helt ok. Brukar sällan kommentera, men blev så illa berörd över hur TS tar på sig skulden och svämmar över i ångest och ursäkter. Hoppas TS kan ta till sig och släppa fram en ilska mot pojkvännen. 
  • Anonym (Alexandra)
    Anonym (Tommy) skrev 2023-07-12 11:46:14 följande:
    Alltså, som jag sa tidigare så ville jag snarare påvisa dubbelmoralen hos vissa här som skulle reagerat annorlunda om genusrollerna var ombytta.

    Om vi sätter det åt sidan så anser jag personligen att jag lätt kunnat ge min tjej en puff ner i mjuka kuddar om hon stod vid kanten. Om hon reagerat allvarligt och påtalat att hon verkligen inte ville det, så hade jag inte fortsatt.

    Jag hade heller inte dragit det i långbänk om det nu var så att tjejen reagerade med en enklare lavett. Hade nog sagt att det går ju fan inte skoja med dig och gått vidare.

    Men här på FL finns bara tolerans åt ett håll. Själv har jag nog tolerans åt båda håll.

    Fast vi är ju flera som sagt att könet spelar ingen roll, så vilken dubbelmoral pratar du om? Det finns ju ingen dubbelmoral här.

    Det spelar ingen roll hur mjuka kuddar TS blev knuffad ner i. Hon fick ju ändå ont, ville inte att han skulle fortsätta och visade det tydligt. Spela inte ner hans handlingar här. 


    Hur länge tänker du att TS skulle gå med på att bli fysiskt skadad, känna obehag och inte ha kontroll, utan att få försöka ta sig ur situationen? Han lyssnade ju inte och vägrade respektera hennes gränser.

  • molly50
    Anonym (Tommy) skrev 2023-07-12 11:46:14 följande:
    Alltså, som jag sa tidigare så ville jag snarare påvisa dubbelmoralen hos vissa här som skulle reagerat annorlunda om genusrollerna var ombytta.

    Om vi sätter det åt sidan så anser jag personligen att jag lätt kunnat ge min tjej en puff ner i mjuka kuddar om hon stod vid kanten. Om hon reagerat allvarligt och påtalat att hon verkligen inte ville det, så hade jag inte fortsatt.

    Jag hade heller inte dragit det i långbänk om det nu var så att tjejen reagerade med en enklare lavett. Hade nog sagt att det går ju fan inte skoja med dig och gått vidare.

    Men här på FL finns bara tolerans åt ett håll. Själv har jag nog tolerans åt båda håll.
    Jag hade hållit med dig om dubbelmoralen om TS hade slagit sin kille helt oprovocerat.
    Men nu var det inte så.

    Ok. Men då tänker du ju uppenbarligen inte som TS kille.
    Han fortsatte knuffa TS trots att TS upprepade gånger bad honom sluta.
    Han kunde uppenbarligen inte läsa av TS och ta ett nej.
    Jag tycker inte heller att det är ett ok beteende.
    Och att han sedan hotade med att han skulle ha gjort något värre om det inte hade varit folk där. Det gjorde knappast saken bättre.
    Sen vägrar han inse sin egen del i varför situationen överhuvudtaget uppstod och ber heller inte om ursäkt.
    Att skoja och busa är en sak. Det gör nog alla som är i ett förhållande,
    Men om den ena parten får nog och säger nej så ska ju det respekteras.
    Och detta gjorde inte TS kille.
    Han verkar inte heller visa någon förståelse för vad TS har gått igenom i sitt tidigare förhållande.
    Tvärtom så fortsätter han bete sig illa och hotar TS med att göra slut för skitsaker som att hon har ärr på armen osv. 
    Så han har gjort lika mycket fel som TS,tycker jag. 
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2023-07-12 12:47:36 följande:
    Spelar ingen roll om det handlar om vänner eller par, man kan busa och leka på lekland oavsett. Ar man ett par ska man kanske inte bara lämna leklandet om man inte klarar bus, utan även forhållandet. Det verkar ju finnas ännu mer bakom allt här, så de borde gå dit med bara vänner i fortsättningen.

    Oavsett om man är vänner eller ett par så måste man också kunna läsa av när en person har fått nog.
    Framförallt när personen upprepade gånger ber en att sluta.
    Klarar man inte av det så ska man nog överhuvudtaget inte vara bland andra människor. 
    Skoja och busa är en sak. Men då måste man också vara på det klara med att den andra personen också är med på det.
    Annars liknar det ju mer mobbning. 


     

Svar på tråden Det var inte meningen