• Enman12

    Misstag på Jobbet!

    Hej, 

    Nu behöver jag er hjälp igen. Är såhär. Inom loppet på två veckor har jag gjort två fel på jobb. Båda gångerna har kunderna förvrängt vad jag sagt.. Ena gången handlade dock om ett alvarligare fel. Kunden ville ha en telefon. Säljer det. När betalningen är klar märker han efter jag återställt telefonen att det var fel märke. Just då hade vi inte märket hemma.. Pratar med han han var jätte nöjd för det första över mitt kundbemötande.

    Vi skulle få in nya märket dagen efter. Jag och han bestämmer tillsamans att han ska komma på fredag när jag jobbar så tar vi retur med nya telefonen. (Trodde jag tänkte smart) kunden var som sagt jätte nöjd över mitt kundbemötande. Men chefen var inte nöjd. Känner mig lite dum.. är detta nåt och övertänka på eller bara lösa sitstuonen imorn och gå vidare? 
  • Svar på tråden Misstag på Jobbet!
  • FallenAngelNr1000

    Misstag händer. Spec om du är ny på jobbet. Tycker inte du ska grumla över det. Lyssna på din chef o ta lärdom av det o be om ursäkt. Men det är även chefens ansvar att lära upp sina anställda om det inte finns någon större utbildning bakom. Däremot kunde du ha frågat din chef när felet uppstod. Men skitsamma, nästa gång o varje gång så frågar du din chef när du är tveksam. 

    Problemet är väl om fel upprepas gång på gång. 

    Har varit med om att man har gjort fel o fått rejäla utskällningar. Men nuvarande jobb så har jag råkat ta sönder saker vid 2 tillfällen. Skäms som fan över dessa två. Men  har inte fått någon utskällning eller överdrivet hard feelings. En chef var lite sur i 2 veckor men sen gick det över. O jag tror att jag får fast tjänst snart så allt beror på företagets ekonomi o chefen / chefernas personligheter. 

    Inget du kan gå o grumla på, men självklart ska du visa på ånger, lyssna o vilja lära dig för att bli bättre. 

  • Enman12

    Är inte riktigt ny. Jobbat där i 10 månader nu. Men med telefoner är det oftast nytt. Bytt chef en gång sen jag började o fick inte riktigt utbildning av den första. Men man lär sig av sina misstag. Vet om att nästa gång jag ska skicka iväg saker kommer jag va övertydlig samt när jag säljer telefoner. Då är det övertydligt man ska va. I mitt huvud gjorde jag rätt. Va helt säker. Men skämdes rätt så rejält när hon sa ja det var ett allvarligt fel.

  • Enman12

    Ja asså dem felen jag gjort en sålänge har varit olika gång på gång  så inte samma hela tiden utan nytt. För en månad sedan va det hur jag gör vid returer exakt. Har jag lärt mig nu o inte gjort samma misstag. Så man lär sig 

  • Enman12

    Definitivt jag ska :D adå har tagit på mig att lösa det. Dem kommer efter jag börjat o sa till chefen att jag gjorde fel så jag löser det också ;D 

Svar på tråden Misstag på Jobbet!