• Maja2003

    Kriget mellan Hamas och Israel visar var alla EGENTLIGEN står

    I princip alla människorättsorganisation är vänstervridna och står på Palestinas sida. Alla högermedier och högerspöken står på Israels sida. Alla som påstår att de är "partipolitiskt obundna" har visat sina rätta färger nu.

  • Svar på tråden Kriget mellan Hamas och Israel visar var alla EGENTLIGEN står
  • Anonym (Förnuft)
    AndreaBD skrev 2023-11-07 18:21:39 följande:
    Men herregud, driver du, eller kan du verkligen inte tänka särskilt långt? Jo, flera i videon sa att de kände att de levde under ockupation, men när han frågade efter exempel, så svarade de med saker som inte har det minsta med ockupation att göra. Måste kolla exakt.vad de sa då...

    - det finns inte fred
    - det är många hus som ska rivas
    - för att vi blir diskriminerade
    - kosher mat
    - det ligger något i luften, något är fel
    - det kommer judar från andra länder
    - det är inte en ockupation av land, utan mer att de inte ser oss
    - vi litar inte på varandra
    - vi blir kontrollerade
    - man bara känner så, trots att vi har många rättigheter
    - man kommer inte lika långt akademiskt
    - de stänger av gator så att det tar lång tid hem dit muslimer bor (en gång om året)
    - längre kö till myndigheter
    - judarna får inte parkeringsböter
    - En polis står i området och väntar på att något gör något. 

    En sak som är rolig - senaste killen säger att man inte skulle råka ut för detta i andra länder. Det skulle man definitivt! 

    Lustigt nog - precis det där sättet att tänka, att allt de råkar ut för är diskriminering eller t.o.m. ockupation - det var det första jag hörde från en palestinier på Västbanken. Han berättade att han hade studerat ett ämne, men inte kan få jobb i det. Han var INTE glad över att jag sa att det hände mig också, och min syster. Jag vet inte om det var pga diskriminering, men det händer många. 
    "Vi blir kontrollerade" "många hus ska rivas" "för att vi blir diskriminerade". Läs sedan amnestys rapport för att få en komplett bild. Om du själv inte inser att allt det som de sa är ockupation och apartheid så är det meningslöst att diskutera ockupation med dig överhuvudtaget. 
  • Anonym (Förnuft)
    Rataxes skrev 2023-11-07 18:43:01 följande:

    Det här är det viktigaste för kackerlackorna i hamas.


     


     


    Created by Ben Shapiro 🤣
    En av världens värsta sionister. Lägg av nu.
  • Anonym (Förnuft)
    AndreaBD skrev 2023-11-07 18:30:33 följande:
    Journalister ifrån alla möjliga länder har bevis, vi behöver inte lita endast på Israel.

    Hämd och kollektiv bestraffning är KRIGSbrott??? Det är ju löjligt. 

    INGEN har pålitlig information om hur många terrorister som dödats, eller hur många civila. Ändå slänger du ur dig siffror på civila. 

    Jo, det skulle kosta flera hundra soldaters liv med en specialoperation, just pga tunnlar och sånt. Det är klart man inte vill det. Soldaterna är också oskyldiga. 

    Jag läser allt, och min bild efter det är precis det som visas så bra i videon - man kallar ALLT för ockupation som inte är det. Om man pratar om ockupation så måste man först definiera av vilket område. Och det kan du ju inte göra heller. 

    Rataxes skrev 2023-11-07 18:43:01 följande:

    Det här är det viktigaste för kackerlackorna i hamas.


     


     


    Created by Ben Shapiro 🤣
    En av världens värsta sionister. Lägg av nu.
  • Anonym (Förnuft)
    AndreaBD skrev 2023-11-07 18:30:33 
    INGEN har pålitlig information om hur många terrorister som dödats, eller hur många civila. Ändå slänger du ur dig siffror på civila. 
    Så Israel heller inte vet hur många terrorister  mördas? Men Israel har endå dödat 9000 oskyldiga civila bara så där. 
  • Anonym (Förnuft)
    AndreaBD skrev 2023-11-07 18:30:33 följande:
    Jo, det skulle kosta flera hundra soldaters liv med en specialoperation, just pga tunnlar och sånt. Det är klart man inte vill det. Soldaterna är också oskyldiga. 
    Soldater är absolut inte oskyldiga. Soldater är inte civila och dödar folk. Asså snälla du..skärp dig.
  • Anonym (Förnuft)
    AndreaBD skrev 2023-11-07 18:21:39 följande:
    Men herregud, driver du, eller kan du verkligen inte tänka särskilt långt? Jo, flera i videon sa att de kände att de levde under ockupation, men när han frågade efter exempel, så svarade de med saker som inte har det minsta med ockupation att göra. Måste kolla exakt.vad de sa då...

    - det finns inte fred
    - det är många hus som ska rivas
    - för att vi blir diskriminerade
    - kosher mat
    - det ligger något i luften, något är fel
    - det kommer judar från andra länder
    - det är inte en ockupation av land, utan mer att de inte ser oss
    - vi litar inte på varandra
    - vi blir kontrollerade
    - man bara känner så, trots att vi har många rättigheter
    - man kommer inte lika långt akademiskt
    - de stänger av gator så att det tar lång tid hem dit muslimer bor (en gång om året)
    - längre kö till myndigheter
    - judarna får inte parkeringsböter
    - En polis står i området och väntar på att något gör något. 

  • AndreaBD
    Anonym (Förnuft) skrev 2023-11-07 18:52:52 följande:
    "Vi blir kontrollerade" "många hus ska rivas" "för att vi blir diskriminerade". Läs sedan amnestys rapport för att få en komplett bild. Om du själv inte inser att allt det som de sa är ockupation och apartheid så är det meningslöst att diskutera ockupation med dig överhuvudtaget. 
    De menade kontrollerade av en vakt, visa legitimation alltså. Om det är ockupation eller apartheid så har väldigt många länder det. T.ex. Storbritannien, där jag varit med om att endast en person togs ut ur kön och undersöktes i all detalj - min då irländske pojkvän. Och det var precis samma situation som i Israel! De tänkte att han kunde vara en terrorist. 

    Diskriminering - det har JAG sagt att det är, för länge sen i diskussionen. Du sa, nej, det är Apartheid. Och här skulle det alltså vara ockupation. Diskriminering är en helt annan sak, det höll intervjuaren också med om att det är. Alltså: Alla är överens om att det är diskriminering. Men det är inte ockupation. 

    När det gäller husen vet vi ju inte varför. Tänk om de bara är i för dålig skick?
  • AndreaBD
    Anonym (Förnuft) skrev 2023-11-07 19:37:41 följande:
    Soldater är absolut inte oskyldiga. Soldater är inte civila och dödar folk. Asså snälla du..skärp dig.
    De är värnpliktiga! Vanliga unga människor!  Jag fattar inte hat mot soldater, de bara gör sitt jobb. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Förnuft) skrev 2023-11-07 19:35:56 följande:
    Så Israel heller inte vet hur många terrorister  mördas? Men Israel har endå dödat 9000 oskyldiga civila bara så där. 
    Var kommer dessa siffror ifrån? Utöver Hamas propaganda? Inget snack om att många oskyldiga dör men 9000? Vad har du fått det ifrån?
  • AndreaBD
    Anonym (Förnuft) skrev 2023-11-07 19:35:56 följande:
    Så Israel heller inte vet hur många terrorister  mördas? Men Israel har endå dödat 9000 oskyldiga civila bara så där. 
    Mördas? Det skulle jag inte säga, när det gäller terrorister. Du verkar ha sympatier för dem. 

    De har absolut inte gjort "bara så där" och du vet inte säkert hur många det är. Jo, Israeliska höga militärer kanske vet hur många, men vi lär inte få veta det genast, det kommer att dröja lite. 
  • AndreaBD
    Anonym (Förnuft) skrev 2023-11-07 19:44:27 följande:
    Här pratade vi ockupation. Problemet är ju att dessa begrepp bara används hur som helst. Beskrivningen passar i alla fall inte på Israel.
  • Anonym (Hamas-vänstern)
    Anonym (H) skrev 2023-11-07 22:17:32 följande:
    Var kommer dessa siffror ifrån? Utöver Hamas propaganda? Inget snack om att många oskyldiga dör men 9000? Vad har du fått det ifrån?
    Här, på Facebook och överallt så kommer det siffror på antal döda i Gaza.

    Siffror som inga neutrala källor verifierat. Propaganda, Hamas vill naturligtvis få det till att så många som möjligt avlidit. Det stärker dem.
  • Anonym (Min Analys av det som händer !!)
    Anonym (Förnuft) skrev 2023-11-06 08:39:17 följande:
    Det handlar inte om incidenter utan om att systematisk ingjuta rädsla i alla som inte är judar och tydlig visa att Israel är endast för judar. Enligt sionister i Israel finns det bara plats för en religion och det är judendom. Det finns även ett lagförslag om att förbjuda all slags missionering i Israel, att man inte ens får sprida videor eller artiklar på nätet och lagförslaget är framförallt riktat mot just kristna.

    Ja, det finns radikala ortodoxa judar som vill se ett  lagstadgat missionsförbud och en del kristna har handgripligt attackerats, och ja det finns säkert ett lagförslag. Jag är självfallet emot det. Jag är lika mycket för kristen mission bland judar som  då bland araber/perser och andra muslimer.


    Jag är inte okritisk till Israel, men vad jag nu i all fall vet har inte lagförslaget gått igenom, Jag har haft heta teologiska debatter där judar varit motpart,


    MEN det är INGET SKÄL att på något sätt stödja Hamas mord-orgie mot israeler den 7 oktober.

Svar på tråden Kriget mellan Hamas och Israel visar var alla EGENTLIGEN står