• RahRah

    Gaza eller Israel?

    🇵🇸 & 🇮🇱 


    Vems  ?sida? står du på och varför? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gaza eller Israel?
  • Anonym (Fader)
    Anonym (En liten kvinna) skrev 2024-04-16 20:36:03 följande:

    Du fråga hur många palestinska barn döda barn som behövdes för mig innan jag tycker det är för många. Menar du att jag ska besvara en sån vinklad fråga på riktigt utifrån hur du ställer den?  Förstod du inte ironin när jag ställde mina frågor på samma dumma sätt?

    Ja skrev att inga civila borde ha fått dö. Och det hade dom inte om Hamas inte attackerat Isreal. Du verkar mer bry dig om hur många civila som är okej än att det inte borde ha dött nån alls.


    På vilket sätt är frågan vinklad? Det var du som hävdade at 21 000 dödade civila är inte civila och därmed ville du mena att antalet dödade civila i  Gaza är lägre. Så min fråga var hur många dödade civila är för många. Civila dödas av både Hamas och Israel. Skillnaden är att Isreal kallar sig för en demokrati men fullständigt slaktar oskyldigt folk. Det är Israeliska soldater som via sina drönare tittar på palestinska barn och sedan bombar sönder dem. Det är uppenbart att du försöker negligera de palestinska offren.
  • Meddelande borttaget
  • Mentat
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-16 22:58:11 följande:
    Snacka om extremt sionistisk propaganda. Israel har födrivit och mördat palestinier i decenier, dödat palestinska barn, ockuperat palestinska områden och byggt ILLEGALA bosättningar för religösa fanatiska sionister men du menar att det var Hamas som började? Israel har alltid haft ett mål, etniskt rent land endast för judar. Sionisterna visste från första början att det kan uppnås bara genom folkmord och etnisk rensning. Och gissa vad...Israel kommer att dömmas för både folkmord och etniskt rensning. Israel är egentligen i grunden ett land där judarna ges alla rättigheter men inte till palestinier. Är det inte det som kallas för apartheid? 
    Det här är tänkvärt: Ett logiskt resonemang bemöts inte i sak utan med det sedvanliga spottandet på Israel. Talande, om nu någon mot all förmodan skulle ha missat det.

    Fanatism och religion är inte mottagliga för logik. Demokratiskt sinnade läsare kan däremot möjligen vara det.
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-04-16 19:36:12 följande:
    Det dödas inte oskyldiga civila med flit. Det dödas terrorister och ibland dör civila också, som i alla krig. En stor andel ÄR terrorister, men de räknar ju inte Hamas med. Och det är dessa siffror som publiceras. 
    Jo då..Israel bombar urskillningslöst och med avsikt mördar palestinska oskyldiga civila och det är ingen tvekan om det. Att 21 000 oskyldiga civila mördats av Israel är inte bara "ibland dör civila"....CIVILA SLAKTAS I GAZA och det är därför man anklagar Israel för folkmord. 

    Inte ens Hamas dödade så många civila. Andelen dödade civila den 7 okt var 60%

     Israeli soldiers killed on Oct. 7: 314


    Civilians and foreigners killed in Israel on Oct. 7: 780

  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-17 09:05:43 följande:
    Jo då..Israel bombar urskillningslöst och med avsikt mördar palestinska oskyldiga civila och det är ingen tvekan om det. Att 21 000 oskyldiga civila mördats av Israel är inte bara "ibland dör civila"....CIVILA SLAKTAS I GAZA och det är därför man anklagar Israel för folkmord. 

    Inte ens Hamas dödade så många civila. Andelen dödade civila den 7 okt var 60%

     Israeli soldiers killed on Oct. 7: 314


    Civilians and foreigners killed in Israel on Oct. 7: 780


    Jaha, säger du att 314 av 1200 är 60 %? Dålig matte. 

    Och soldater som inte befinner sig i ett krig, som inte strider, är för för mig i alla fall, helt logiskt, också CIVILA. Helt vanliga unga män och kvinnor, kanske unga som gör sin värnplikt, som var tvungna att försöka rädda civila i kibuzzim som blev överfallna i sömnen. 

    Och det bombas knappt numera. Det var väl mest i början. Numera är ju IDF i Gaza och har sökt igenom det mesta. Varför skulle de bomba nu? I så fall fall något enskilt hus kanske, om de vet att det är Hamas där. Och kom inte med dessa siffror - INGEN vet om de stämmer ens någorlunda. Och en del av dessa är Hamas, inte civila. 
  • felix le chat
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-16 18:37:21 följande:
    Du undviker mina frågor.

    Du verkar inte förstå riktigt. 21 000 dödade barn och kvinnor är ENDAST OSKYLDIGA barn och kvinnor. Detta utifrån Israels egna siffror där man påstår att ca 60% av det totala antalet döda (ca 33 000) är civila, alltså folk som inte deltar i väpnad konflikt. 

    Så min fråga är igen, hur många palestinska döda barn är för många för dig egentligen? Och hur många skulle vara för många om det handlade om judar? 
    Du köper Hamas propaganda rakt av hela tiden.

    En 15 åring är det ett oskyldigt barn ?
    En 15 åring med en Kalashnikov, är det ett oskyldigt barn ?

    Hamas bär skulden,  om dom slutade med att rekrytera barnsoldater så skulle
    inte så många barn vara döda. 

    Samt att du glömmer att det pågår ett KRIG
    I alla krig dör det civila.


  • Mentat
    felix le chat skrev 2024-04-17 12:38:17 följande:
    Du köper Hamas propaganda rakt av hela tiden.

    En 15 åring är det ett oskyldigt barn ?
    En 15 åring med en Kalashnikov, är det ett oskyldigt barn ?

    Hamas bär skulden,  om dom slutade med att rekrytera barnsoldater så skulle
    inte så många barn vara döda. 

    Samt att du glömmer att det pågår ett KRIG
    I alla krig dör det civila.
    "Köper Hamas' propaganda"?
    "Sprider den aktivt" känns som en bättre beskrivning, inte minst sedan vi lyckades klargöra att han är helt överens med Hamas i frågan om Israels rätt till sin existens.
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-16 21:38:26 följande:
    På vilket sätt är frågan vinklad? Det var du som hävdade at 21 000 dödade civila är inte civila och därmed ville du mena att antalet dödade civila i  Gaza är lägre. Så min fråga var hur många dödade civila är för många. Civila dödas av både Hamas och Israel. Skillnaden är att Isreal kallar sig för en demokrati men fullständigt slaktar oskyldigt folk. Det är Israeliska soldater som via sina drönare tittar på palestinska barn och sedan bombar sönder dem. Det är uppenbart att du försöker negligera de palestinska offren.
    Hur många kidnappade, oskyldiga israeler är för många? Hur många är för få för att strida för deras frisläppning? 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Fader)
    felix le chat skrev 2024-04-17 12:38:17 följande:
    Du köper Hamas propaganda rakt av hela tiden.

    En 15 åring är det ett oskyldigt barn ?
    En 15 åring med en Kalashnikov, är det ett oskyldigt barn ?

    Hamas bär skulden,  om dom slutade med att rekrytera barnsoldater så skulle
    inte så många barn vara döda. 

    Samt att du glömmer att det pågår ett KRIG
    I alla krig dör det civila.
    Det här är några av de barnen som dödats av IDF.

Svar på tråden Gaza eller Israel?