• Anonym (Petra)

    Han jobbar mycket men ändå betalar vi 50/50

    Min sambo jobbar oregelbundna tider vilket medför att jag ofta är hemma med vårt barn hela eftermiddagen och kvällen  efter att ha hämtat.  Jag Blir låst till hemmet. 


    Han betalar inte mer omkostnader , vi delar 50/50 på allt . Jag är student.


    Han har möjlighet att spara .


    När jag påpekar att det är lite orättvist att jag är


    Låst till hemmet så ofta säger han


    ?Jag kan Gärna vara hemma med vårt barn om du vill jobba istället inga problem , om du vill jobba?


    Samtidigt som han säger att han måste ställa upp och visa att han vill jobba mkt så att han får mer pass och kan inte tacka nej hur som helst. 


    Så tror inte det är det enklaste om jag ska komma med ett schema från mitt eventuella jobb. 


     


    Hade varit en annan sak om han var den som försörjde oss , och jag då var hemma med barnet . 


    Men nu delar vi på kostnader och då är det ju bara att jag är hemma mest men får ingen ekonomisk kompensation.


     


    Han menar att jag borde vara glad som


    Får spendera så mkt tid med barnet vilket jag ju är men det är också ganska utmattande särkilt när jag pluggar. 


    Samtidigt som han är trött och utmattad hela tiden


    Pga att han jobbar så mkt Så tiden vi får


    Tillsammans är han trött och att jobba på relationen har han ingen ork med. Han har ett tungt fysiskt jobb och hintar om hur jag bara sover och tar det lugnt hemma. 


     


    Jag har anpassat mig till att det är så hans jobbsituation ser ut men det skaver ändå att han har möjlighet att spara till sig själv och att han tycker det är givet att vi ska betala 50/50.


     


    Han menar på att jag kommer få ett bra jobb så jag behöver inte oroa mig ekonomiskt , pga det jag studerar till. 


    Men jag kämpar ju för det och inget kommer gratis. 



    är det här rättvist!?

  • Svar på tråden Han jobbar mycket men ändå betalar vi 50/50
  • Anonym (B)