• Thomaszz25

    Vän

    Jag har varit ihop med en tjej i snart 14 år.
    När vi började prata med varandra vara på en dating sida . Där hon samtidigt pratade med en annan kille. Sen nu 14 år senare såg jag via messenger på hennes mobil att dom fortfarande har kontakt med varandra vilket jag inte hade en aning om efter 14 år. Hon säger att det är en vän. Medan jag tycker konstigt att hon inte sagt något under alla åren och blev lite arg. Vad tycker ni är detta ok? Jag såg det på notiser på hennes skärm när den låg på bordet. 

  • Svar på tråden Vän
  • Anonym (Klara)
    Thomaszz25 skrev 2023-12-05 19:08:42 följande:
    Vän

    Jag har varit ihop med en tjej i snart 14 år.
    När vi började prata med varandra vara på en dating sida . Där hon samtidigt pratade med en annan kille. Sen nu 14 år senare såg jag via messenger på hennes mobil att dom fortfarande har kontakt med varandra vilket jag inte hade en aning om efter 14 år. Hon säger att det är en vän. Medan jag tycker konstigt att hon inte sagt något under alla åren och blev lite arg. Vad tycker ni är detta ok? Jag såg det på notiser på hennes skärm när den låg på bordet. 


    Har det påverkat ert liv under dessa 14 år? Har hon träffat honom, varit hemlighetsfull, opålitlig? Har du varit misstänksam? 


    Om du inte märkt något på 14 år att de hållit kontakten, så spelar det kanske inte så stor roll.

  • Thomaszz25

    Jag har inte ens tänkt på att det kunde vara så. Dom har hörts av ett antal gånger i månaden. Var en flirt från början vet jag oxå. Sedan vet jag inte så mycket förutom att dom följer varandra på facebokk instagram tiktok snapchat och så.

  • Thomaszz25

    Nu när allt kom fram så har det påverkat. Då man vill veta . Då dom haft kontakt i 14 år. Nu märker man ju att dom har ganska tajt kontakt.

  • Ascendere

    För mig hade det varit en signal att den här kvinnan är inte material för nåt seriöst. 


    Att hon inte pratat om det på 14 år utan hållit det hemligt är en stor röd flagga i mitt tycke. 


     

  • Anonym (Hm)

    Be om att få läsa deras konversation. Det kommer ge dig svaret du behöver.

  • Thomaszz25

    Jag sa att jag accepterar inte detta.. der är det konstigaste jag varit med om. Kanske ska testa med och säga art hon får välja. Vara med mig eller ha kontakt med honom. För mig är detta inte normal. Att hålla på och prata med någon på datesida för att sedan bli kompis bakom ryggen på mig dessutom i hela 14är

  • Ascendere
    Thomaszz25 skrev 2023-12-05 21:51:57 följande:

    Jag sa att jag accepterar inte detta.. der är det konstigaste jag varit med om. Kanske ska testa med och säga art hon får välja. Vara med mig eller ha kontakt med honom. För mig är detta inte normal. Att hålla på och prata med någon på datesida för att sedan bli kompis bakom ryggen på mig dessutom i hela 14är


    Skit i massa förbud och ultimatum och var tacksam att du fick se hennes sanna jag. Dumpa och gå vidare .
  • Anonym (Abc)

    Personen kan ju lika gärna vara friendzonad. Hade hon känt någon för denne borde hon ju redan lämnat dig. Och tror du han nöjer sig med att vara nummer 2 i 14 år?

  • Thomaszz25

    Nej det är ju sant . Synd bara att hon inte berättat något .. det blir ju så fel när man helt plötsligt ser ett meddelande på hennes mobil. Tycker inte man borde dölja sådana saker för varandra.

  • Anonym (jury)

    Tycker inte det är OK att hålla regelmässig kontakt med en hemlig vän av motsatt kön i 14 år. Speciellt när den enda anledningen till denna vänskap är att man har en gemensam dejting historik.

    Vill man ha en vän av motsatt kön i så lång bör man kunna nämna det för sin partner, och man bör kunna ange en bättre anledning till vänskapen än ¨vi dejtade en gång för länge sen".

  • Thomaszz25

    Håller med dig. Jag sa till henne att du får välja . Antingen har du kvar din nät kompis eller fortsätta vara tillsammans med mig. Då avslutade hon kontakten direkt med honom. Hon tyckte det inte var något konstigt då hon påstod att det inte fanns något intresse för honom. Men jag tyckte ändå det inte var okej för att hon hållit det hemligt så länge. Då sa hon att hon såg ingen anledning att berätta det . Men nu är han ute ur leken . Jag sa även om jag hittar något mer med honom så kommer jag dumpa dig. För mig är det här inte ok.

  • Anonym (Varför?)
    Ascendere skrev 2023-12-05 20:39:18 följande:

    För mig hade det varit en signal att den här kvinnan är inte material för nåt seriöst. 


    Att hon inte pratat om det på 14 år utan hållit det hemligt är en stor röd flagga i mitt tycke. 


     


    Ja, det behöver gå minst 25 år innan man vet att det är seriöst 14 år det är alldeles för lite.
  • Anonym (Liknande sits)

    Hej. tycker du gjort rätt, kanske inte i att ställa ultimatum angående det men att berätta vad du känner. Jag ställdes i en likadan situation med min nuvarande fru. vi hade varit tillsammans ett tag och fick reda på att hon fortfarande hade kontakt med en kille hon gick på dejt med samtidigt som oss (fick reda på att dom dejtat efter konfrontationen). Jag blev upprörd och ledsen för det var ingenting hon berättade för mig om, hon menade att dom bara prata ?vanligt?, medans jag tyckte att isåfall bör hon ha berättat det tidigare om det att deras vänskap börja med dejtande. Men sa att i min mening är det ingen relation som bör finnas kvar då jag aldrig kommer att kunna acceptera att träffa honom pga av detta, och då finns ingen anledning att ha kvar en vänskaplig relation med han. 

  • Thomaszz25

    Det som är konstigt tycker jag att varför fortsätta hålla kontakten med någon man flirtar med på en dateingsida när man sedan väljer en annan kille att starta ett förhållande med som man oxå flirtar med ssmtidigt och sedan fortsätter ha kontakt år ut och år in. Dessutom utan att säga något . I mitt fall över 13år. För mig är det en lite varningssignal. 
    Min tjej har alla fall valt att sluta ha kontakt med den andra killen. 

Svar på tråden Vän