• Anonym (Lurar män.)

    Olagligt att lura till sig en graviditet?

    Om det här räknas som en våldtäkt så borde det även göra det när kvinnor säger att de använder sig av preventivmedel och sedan lurar någon man till att bli pappa. 
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/JQka2R/man-falls-for-valdtakt-trots-frivilligt-sex

    Syftet med sexet var något annat än vad mannen hade gått med på. 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-02-26 16:52
    Eller om en man ändrar sig efter han haft lagligt sex med någon kvinna.

  • Svar på tråden Olagligt att lura till sig en graviditet?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Våldtäkt) skrev 2024-03-07 17:55:14 följande:
    Det är väldigt enkelt att svara på. 

    Källa på det? Varsågod.

    Sexuellt ofredande
    Genom att en person tar av en kondom under samlaget när denne tillsammans med den andra har kommit överens om att ha den på kan vara ett sexuellt ofredande enligt 6 kap. 10 § 2 st. BrB. Detta eftersom handlingen ofredar personen på ett sätt som är ägnat att kränka dennes sexuella integritet. Bestämmelsen syftar på hur folk i allmänhet skulle reagera på en sådan handling."

    Länk
    www.familjensjurist.se/fraga-juristen/ovrigtannat/olagligt-att-ta-av-en-kondom-nar-motsatsen-ar-overenskommet/

    Hur var det nu med  Wegerstad?

    Du skriver
    "Hur får DU det till att det omfattas av "sexuellt ofredande", när till och med Wegerstad säger att det är svårt att avgöra om det är olagligt eller inte.

    Vad tänker du om det här:
    "I Sverige finns det ingen specifik lag som förbjudet det, men Linnea Wegerstad, lektor inom straffrätt och feministisk rättsteori vid lunds universitet, tror att det går att applicera lagen om sexuellt ofredande."

    sverigesradio.se/artikel/slopad-kondom-kan-leda-till-fallande-dom

    Du kan väl leta fram en källa på att Wegerstad någonstans säger att det lagligt att ta av kondomen.

    Läs gärna mitt förra inlägg igen.
    Du  har med Wegerstad som "källa" påstått att det är solklart olagligt och skulle citera men det enda du lyckats citera är att hon tror...
    Anonym (Våldtäkt) skrev 2024-03-07 20:55:58 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-03-07 20:21:03 följande:
    var står det att det finns en "deadline" på två år för svts egna intervjuer?
    Vad har det för relevans för tråden? Kolla upp det själv om du bryr dig.

    Du svarade inte på frågan.

    Varför skriver de:

    "Hör Linnea Wegerstad förklara i klippet ovan."

    Hänvisar svt till ett klipp som aldrig funnits? Använd hjärnan nu och lägg ihop ett och två.
    Hur lyckas du få "deadline" till "aldrig funnits"?

    Blir du en fredagstrådare när argumenten inte håller?

  • EnAnonumius
    Anonym (Våldtäkt) skrev 2024-03-07 17:55:14 följande:
    Det är väldigt enkelt att svara på. 

    Källa på det? Varsågod.

    Sexuellt ofredande
    Genom att en person tar av en kondom under samlaget när denne tillsammans med den andra har kommit överens om att ha den på kan vara ett sexuellt ofredande enligt 6 kap. 10 § 2 st. BrB. Detta eftersom handlingen ofredar personen på ett sätt som är ägnat att kränka dennes sexuella integritet. Bestämmelsen syftar på hur folk i allmänhet skulle reagera på en sådan handling."

    Länk
    www.familjensjurist.se/fraga-juristen/ovrigtannat/olagligt-att-ta-av-en-kondom-nar-motsatsen-ar-overenskommet/

    Hur var det nu med  Wegerstad?

    Du skriver
    "Hur får DU det till att det omfattas av "sexuellt ofredande", när till och med Wegerstad säger att det är svårt att avgöra om det är olagligt eller inte.

    Vad tänker du om det här:
    "I Sverige finns det ingen specifik lag som förbjudet det, men Linnea Wegerstad, lektor inom straffrätt och feministisk rättsteori vid lunds universitet, tror att det går att applicera lagen om sexuellt ofredande."

    sverigesradio.se/artikel/slopad-kondom-kan-leda-till-fallande-dom

    Du kan väl leta fram en källa på att Wegerstad någonstans säger att det lagligt att ta av kondomen.

    Läs gärna mitt förra inlägg igen.
    Ja du...
    Varför skall jag läsa ditt förra inlägg igen?
    Med det sagt.

    Du kanske skall läsa om det själv igen det du klistrade in från familjejuristen.

    Det du påstod var att "Det ÄR sexuellt ofredande".

    Läser man det du citerar så står det klart och tydligt, citera det du klistrade in från familjejuristen:

    Genom att en person tar av en kondom under samlaget när denne tillsammans med den andra har kommit överens om att ha den på kan vara ett sexuellt ofredande enligt 6 kap. 10 § 2 st. BrB.

    Notera att du skriver "omfattas av"
    Det du citerade, från familjejuristen, så står det "KAN".

    Lär dig att förstå skillnaden mellan "Detta omfattas av" och "kan", det är en signifikant skillnad mellan "omfattas av" och "kan"  oavsett om det är inom juridik svenska, eller vanlig vardags svenska. 

    Så inte ens från familjejuristen kan du bevisa dig själv rätt med ditt påstående om att "Detta omfattas av sexuellt ofredande".

    Så varför påstår du saker som du saknar stöd för? Du hade ju inte ens stöd från familjejuristen, du klistrade in ifrån, då de skriver "KAN vara" och inte "omfattas av (är om man tar det i kortare form)". 

    Du frågar vad jag tänker om det som Wegerstad säger. 
    Ja du. Min första tanke är ju att hon har förstått att det inte finns någon egentligt lagstöd, om killen sliter av sin kondom under sexakten.
    Hon har förstått det, många andra har förstått det..
    Den enda som inte förstår det är ju då du.

    Jag kan hålla med Wegerstad om att det borde kunna ingå i sexuell ofredande, och jag skall sträcka mig längre än så. Det samma borde gå för kvinnan, att hon sysslar med sexuellt ofredande,  om hon tar bort femodomen under sexakten, utan samtycke från killen.

    Så frågan står ju fortfarande obesvarad från din sida i praktiken..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Anonym2)
    EnAnonumius skrev 2024-03-07 04:42:48 följande:
    Ändå så citerade du mig och skrev under mitt inlägg att "förvånansvärt många kvinnor bagatelliserar.."

    Är det nu du skall försöka med att komma med dryga nonchalanta svar meed att försvara ditt idiotiska tilltag?

    För med tanke på hur du svarat så är det svårt att utgå från att du är man nog att erkänna att du gjorde fel där.
    Jag läste igen då jag var lite snabb med att citera och råkade citera fel person. Insåg inte det igår och ber om ursäkt för det. 
  • Anonym (Våldtäkt)
    EnAnonumius skrev 2024-03-07 22:50:44 följande:
    Ja du...
    Varför skall jag läsa ditt förra inlägg igen?
    Med det sagt.

    Du kanske skall läsa om det själv igen det du klistrade in från familjejuristen.

    Det du påstod var att "Det ÄR sexuellt ofredande".

    Läser man det du citerar så står det klart och tydligt, citera det du klistrade in från familjejuristen:

    Genom att en person tar av en kondom under samlaget när denne tillsammans med den andra har kommit överens om att ha den på kan vara ett sexuellt ofredande enligt 6 kap. 10 § 2 st. BrB.

    Notera att du skriver "omfattas av"
    Det du citerade, från familjejuristen, så står det "KAN".

    Lär dig att förstå skillnaden mellan "Detta omfattas av" och "kan", det är en signifikant skillnad mellan "omfattas av" och "kan"  oavsett om det är inom juridik svenska, eller vanlig vardags svenska. 

    Så inte ens från familjejuristen kan du bevisa dig själv rätt med ditt påstående om att "Detta omfattas av sexuellt ofredande".

    Så varför påstår du saker som du saknar stöd för? Du hade ju inte ens stöd från familjejuristen, du klistrade in ifrån, då de skriver "KAN vara" och inte "omfattas av (är om man tar det i kortare form)". 

    Du frågar vad jag tänker om det som Wegerstad säger. 
    Ja du. Min första tanke är ju att hon har förstått att det inte finns någon egentligt lagstöd, om killen sliter av sin kondom under sexakten.
    Hon har förstått det, många andra har förstått det..
    Den enda som inte förstår det är ju då du.

    Jag kan hålla med Wegerstad om att det borde kunna ingå i sexuell ofredande, och jag skall sträcka mig längre än så. Det samma borde gå för kvinnan, att hon sysslar med sexuellt ofredande,  om hon tar bort femodomen under sexakten, utan samtycke från killen.

    Så frågan står ju fortfarande obesvarad från din sida i praktiken..
    Ett ordmärkeri. Är det det bästa du kan göra? Tomte

    Du är sä ägd så du inte fattar det själv.

    Hade du rätt eller fel? Svara på frågan. Säger 
    Wegerstad någonstans att det lagligt att ta av kondomen.
    Varför undviker du att svara på frågan?
  • Anonym (Våldtäkt)
    ClumsySmurf skrev 2024-03-07 22:37:13 följande:
    Du  har med Wegerstad som "källa" påstått att det är solklart olagligt och skulle citera men det enda du lyckats citera är att hon tror...
    Anonym (Våldtäkt) skrev 2024-03-07 20:55:58 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-03-07 20:21:03 följande:
    var står det att det finns en "deadline" på två år för svts egna intervjuer?
    Vad har det för relevans för tråden? Kolla upp det själv om du bryr dig.

    Du svarade inte på frågan.

    Varför skriver de:

    "Hör Linnea Wegerstad förklara i klippet ovan."

    Hänvisar svt till ett klipp som aldrig funnits? Använd hjärnan nu och lägg ihop ett och två.
    Hur lyckas du få "deadline" till "aldrig funnits"?

    Blir du en fredagstrådare när argumenten inte håller?
    Du svarade inte på frågan.
    Varför skriver de:
    "Hör Linnea Wegerstad förklara i klippet ovan."
    Hänvisar svt till ett klipp som aldrig funnits? Du har påstått att klippet inte funnits och att jag ljuger. Påstår man saker får man backa upp det.
  • EnAnonumius
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-03-07 22:56:53 följande:
    Jag läste igen då jag var lite snabb med att citera och råkade citera fel person. Insåg inte det igår och ber om ursäkt för det. 
    Det är lungt... 🙂

    Ha en fin kväll och kudos till dig för att vara man nog att erkänna att du gjorde fel..


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Våldtäkt) skrev 2024-03-07 23:41:38 följande:
    Du svarade inte på frågan.
    Varför skriver de:
    "Hör Linnea Wegerstad förklara i klippet ovan."
    Hänvisar svt till ett klipp som aldrig funnits? Du har påstått att klippet inte funnits och att jag ljuger. Påstår man saker får man backa upp det.
    Inser du inte själv, inte hur dumt det låter att du ber en person som inte   jjobbar på SVT att ställa just den frågan? 
    Du kan ju knappast hålla Smurfen ansvarig för vad de sysslar med på SVT.

    Om du vill veta varför SVT  skriver så så får du ju maila dem och fråga.

    Eller det kanske är svårt för dig att förstå det?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • ClumsySmurf
    ClumsySmurf skrev 2024-03-07 20:21:03 följande:
    Anonym (Våldtäkt) skrev 2024-03-07 16:57:27 följande:
    Du har redan fått en förklaring. Men du väljer att påstå att jag ljuger istället för att tänka en smula.

    Artikel publicerades 5 mars 2022. Det är nu 7 mars och det rörliga materialteknik tog bort på dagen för två år från publiceringen. Jag såg det innan det togs bort. Du missade deadline. Inget ligger ute för evigt.
    var står det att det finns en "deadline" på två år för svts egna intervjuer?
    Anonym (Våldtäkt) skrev 2024-03-07 20:55:58 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-03-07 20:21:03 följande:
    var står det att det finns en "deadline" på två år för svts egna intervjuer?
    Vad har det för relevans för tråden? Kolla upp det själv om du bryr dig.

    Du svarade inte på frågan.

    Varför skriver de:

    "Hör Linnea Wegerstad förklara i klippet ovan."

    Hänvisar svt till ett klipp som aldrig funnits? Använd hjärnan nu och lägg ihop ett och två.


    Anonym (Våldtäkt) skrev 2024-03-07 23:41:38 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-03-07 22:37:13 följande:
    Du  har med Wegerstad som "källa" påstått att det är solklart olagligt och skulle citera men det enda du lyckats citera är att hon tror...Hur lyckas du få "deadline" till "aldrig funnits"?

    Blir du en fredagstrådare när argumenten inte håller?
    Du svarade inte på frågan.
    Varför skriver de:
    "Hör Linnea Wegerstad förklara i klippet ovan."
    Hänvisar svt till ett klipp som aldrig funnits? Du har påstått att klippet inte funnits och att jag ljuger. Påstår man saker får man backa upp det.

    Det är solklart att du ljuger om att jag påstår att klippet aldrig funnits för att jag bad dej visa var det står att svt har en "deadline" på två år för sina egna intervjuer = solklart att du ljuger om att du sett klippet.


    Anonym (Våldtäkt) skrev 2024-03-07 23:29:19 följande:
    Ett ordmärkeri. Är det det bästa du kan göra? Tomte

    Du är sä ägd så du inte fattar det själv.

    Hade du rätt eller fel? Svara på frågan. Säger 
    Wegerstad någonstans att det lagligt att ta av kondomen.
    Varför undviker du att svara på frågan?

    Svara på frågan:
    Vänder du på frågan när du blir ägd?
  • Anonym (Våldtäkt)
    ClumsySmurf skrev 2024-03-08 22:09:16 följande:
    Anonym (Våldtäkt) skrev 2024-03-07 20:55:58 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-03-07 20:21:03 följande:
    var står det att det finns en "deadline" på två år för svts egna intervjuer?
    Vad har det för relevans för tråden? Kolla upp det själv om du bryr dig.

    Du svarade inte på frågan.

    Varför skriver de:

    "Hör Linnea Wegerstad förklara i klippet ovan."

    Hänvisar svt till ett klipp som aldrig funnits? Använd hjärnan nu och lägg ihop ett och två.


    Det är solklart att du ljuger om att jag påstår att klippet aldrig funnits för att jag bad dej visa var det står att svt har en "deadline" på två år för sina egna intervjuer = solklart att du ljuger om att du sett klippet.


    Anonym (Våldtäkt) skrev 2024-03-07 23:29:19 följande:
    Ett ordmärkeri. Är det det bästa du kan göra? Tomte

    Du är sä ägd så du inte fattar det själv.

    Hade du rätt eller fel? Svara på frågan. Säger 
    Wegerstad någonstans att det lagligt att ta av kondomen.
    Varför undviker du att svara på frågan?

    Svara på frågan:
    Vänder du på frågan när du blir ägd?
    Antingen argumenterar du på en nivå som ingen fattar.

    Eller så ägde du precis dig själv som tidigare skrev"

    ClumsySmurf skrev 2024-03-07 15:30:41 följande:
    Är det inte ganska meningslöst att ljuga att klippet i en två år gammal artikel blev raderat några timmar efter du sett det?
     Har nog aldrig läst något mer förvirrande. Tomte

    Men jag ska ge dig att du är underhållande. Har haft många goa skratt efter din envishet i konsten att aktivt felförstå. Dina svar är extremt förutsägbara. 

    Logiska argument och frågor verkar inte vara din arena... Men tackar för möjligheten att få sitta en stund i din sandlåda och få grävs några tag sand med spaden. 

    Synd du inte satsade på att bygga något av sanden istället för att bara kasta grus....
  • ClumsySmurf
    Anonym (Våldtäkt) skrev 2024-03-08 23:19:48 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-03-08 22:09:16 följande:


    Det är solklart att du ljuger om att jag påstår att klippet aldrig funnits för att jag bad dej visa var det står att svt har en "deadline" på två år för sina egna intervjuer = solklart att du ljuger om att du sett klippet.



    Svara på frågan:
    Vänder du på frågan när du blir ägd?
    Antingen argumenterar du på en nivå som ingen fattar.

    Eller så ägde du precis dig själv som tidigare skrev"

    ClumsySmurf skrev 2024-03-07 15:30:41 följande:
    Är det inte ganska meningslöst att ljuga att klippet i en två år gammal artikel blev raderat några timmar efter du sett det?
     Har nog aldrig läst något mer förvirrande. Tomte

    Men jag ska ge dig att du är underhållande. Har haft många goa skratt efter din envishet i konsten att aktivt felförstå. Dina svar är extremt förutsägbara. 

    Logiska argument och frågor verkar inte vara din arena... Men tackar för möjligheten att få sitta en stund i din sandlåda och få grävs några tag sand med spaden. 

    Synd du inte satsade på att bygga något av sanden istället för att bara kasta grus....
    de som fortsätter att ljuga när det är svart på vitt att de ljugit in sej i ett hörn...
  • EnAnonumius
    Anonym (Våldtäkt) skrev 2024-03-07 23:29:19 följande:
    Du är sä ägd så du inte fattar det själv.
    Om du vill inbilla dig detta så får du göra det.
    Hade du rätt eller fel? Svara på frågan. Säger 
    Wegerstad någonstans att det lagligt att ta av kondomen.
    Varför undviker du att svara på frågan?

    Du skall knappast kasta sten i glashuset.
    Du själv undvikit att svara på frågor.

    Jag har aldrig hävdat att Wegerstad skulle sag att det är lagligt.

    Är det något mer du vill fråga om som röjer att du egentligen inte läser vad andra faktiskt skriver?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2024-03-09 03:41:29 följande:
    Om du vill inbilla dig detta så får du göra det.
    Hade du rätt eller fel? Svara på frågan. Säger 
    Wegerstad någonstans att det lagligt att ta av kondomen.
    Varför undviker du att svara på frågan?

    Du skall knappast kasta sten i glashuset.
    Du själv undvikit att svara på frågor.

    Jag har aldrig hävdat att Wegerstad skulle sag att det är lagligt.

    Är det något mer du vill fråga om som röjer att du egentligen inte läser vad andra faktiskt skriver?


    Om man är osäker på något är olagligt eller inte så är man ju solklart osäker på om något är lagligt eller inte, det är inte särskilt listigt att vända på frågan för att "bevisa" att något är solklart olagligt

    När någon använder "jag är osäker" som någon slags auktoritet när man ska bevisa hur säkert något är och avslutar med "logiska argument", "påstår man saker får man backa upp det", "du är ägd", kan det bero på något självskade beteende där h*n upplever ett jobbigt stort behov att skjuta sej själv i foten?

  • EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2024-03-09 15:05:20 följande:
    Om man är osäker på något är olagligt eller inte så är man ju solklart osäker på om något är lagligt eller inte, det är inte särskilt listigt att vända på frågan för att "bevisa" att något är solklart olagligt

    När någon använder "jag är osäker" som någon slags auktoritet när man ska bevisa hur säkert något är och avslutar med "logiska argument", "påstår man saker får man backa upp det", "du är ägd", kan det bero på något självskade beteende där h*n upplever ett jobbigt stort behov att skjuta sej själv i foten?
    Jag tror du är inne på något där i sista stycket, Smurfen.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Olagligt att lura till sig en graviditet?