• Anonym (Lurar män.)

    Olagligt att lura till sig en graviditet?

    Om det här räknas som en våldtäkt så borde det även göra det när kvinnor säger att de använder sig av preventivmedel och sedan lurar någon man till att bli pappa. 
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/JQka2R/man-falls-for-valdtakt-trots-frivilligt-sex

    Syftet med sexet var något annat än vad mannen hade gått med på. 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-02-26 16:52
    Eller om en man ändrar sig efter han haft lagligt sex med någon kvinna.

  • Svar på tråden Olagligt att lura till sig en graviditet?
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-03-06 08:23:38 följande:

    Så män ska inte behöva ta ansvar för sitt eget sexliv och använda skydd? 

    Härlig inställning, låt någon annan ta ansvaret och gnäll sedan när det inte blir som man tänkt. 


    Om nu det är så hemskt att bli pappa varför skyddar man sig inte då?


    Men var har jag skrivit att män inte behöver ta ansvar?
    Det är så klart bådas ansvar. Åter igen, trådstarten handlar om män som blir lurade där kvinnan säger att hon tar p piller vilket jag också kommenterade. Läste du inte det innan du kommertenrar?

    Härlig inställning du själv har👍
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-03-06 09:02:55 följande:
    Men var har jag skrivit att män inte behöver ta ansvar?
    Det är så klart bådas ansvar. Åter igen, trådstarten handlar om män som blir lurade där kvinnan säger att hon tar p piller vilket jag också kommenterade. Läste du inte det innan du kommertenrar?

    Härlig inställning du själv har👍

    Och jag skrev att om man lämnar över ansvaret på skydd till någon annan då får man ta konsekvensen. 


    Du tycker att män ska kunna lämna ifrån sig ansvaret genom att lita på kvinnan medan jag tycker att män ska ta eget ansvar och använda kondom. 

  • EnAnonumius
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-03-06 09:02:55 följande:
    Men var har jag skrivit att män inte behöver ta ansvar?
    Det är så klart bådas ansvar. Åter igen, trådstarten handlar om män som blir lurade där kvinnan säger att hon tar p piller vilket jag också kommenterade. Läste du inte det innan du kommertenrar?

    Härlig inställning du själv har👍
    Och ändå sitter du och gör samma sak själv tillskriver andra utlåtande de inte har haft.

    Kan ju börja med mitt inlägg du citerade, mitt inlägg, där du helt utan grund bara skriver att kvinnor bagatelliserar i situationer  där kvinna försöker (ibland lyckas).
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-03-06 09:02:55 följande:
    Läste du inte det innan du kommertenrar?

    Begär inget av andra som du vägrar att begära av dig själv. 🙄


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (Tyra) skrev 2024-03-06 09:48:26 följande:

    Och jag skrev att om man lämnar över ansvaret på skydd till någon annan då får man ta konsekvensen. 


    Du tycker att män ska kunna lämna ifrån sig ansvaret genom att lita på kvinnan medan jag tycker att män ska ta eget ansvar och använda kondom. 


    Men nu får du väl ändå ta och ge dig. Sluta berätta vad jag tycker. Jag skriver ju om dom fall där kvinnan påstår att hon använder p piller och ljuger om det. Och skrev dessutom innan att jag själv haft kondom med dom jag inte känner väl och skrev ver dessutom att det är bådas ansvar.

    Om du har tillfälligt sex med en man och han tar fram en kondom, är det bara han som tar ansvar då tycker du?
    Och trycktestar du den då så inte mannen tryckt nålar genom den? Om inte få du enligt din logik skylla dig själv som inte tagit ett eget ansvar.

    Och som svar på det du skrev innan så är det helt underbart att vara förälder när det är planerat från båda föräldrarna. Men skulle likväl vara en mardröm att bli pappa mot sin vilja med ett oempatiskt bottenskrap som lurats genom att säga att hon använder p piller.

    Åter igen så pratar jag om dom fall där kvinnan lurats och det är självklart BÅDAS ansvar att skydda sig.

    Som tur är tror dom som tycker det är ok att luras här är en minoritet ute i verkliga livet och det är inte dom vassaste knivarna som skriker här.
  • Anonym (Anonym2)
    EnAnonumius skrev 2024-03-06 10:09:19 följande:
    Och ändå sitter du och gör samma sak själv tillskriver andra utlåtande de inte har haft.

    Kan ju börja med mitt inlägg du citerade, mitt inlägg, där du helt utan grund bara skriver att kvinnor bagatelliserar i situationer  där kvinna försöker (ibland lyckas).
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-03-06 09:02:55 följande:
    Läste du inte det innan du kommertenrar?

    Begär inget av andra som du vägrar att begära av dig själv. 🙄
    Så snälla berätta för mig vad jag inte läst innan jag kommenterat🤗
  • Anonym (Ännu en klåsupare)
    Anonym (Våldtäkt) skrev 2024-03-05 20:29:19 följande:
    Innan sex får du inhämta samtycke. Så du behöver fråga först. Är ni smarta bestämmer ni om preventivmedel ska användas eller ej. Håll dig till det ni kommer överens om. Tar du bort skyddet är det ett övergrepp.

    Hänger du med?
    Vem är den skyldige när preventivmedel inte är 100%  tänker du? Varje part som är delaktiga i samlag med samtycke har ansvar för sitt eget skydd. Ibland är inte skyddet 100% vilket alla också vet/bör veta.

    så vem är det som som brister då? Med din logik? jag har själv behövt göra en abort trots ppiller, jag hade lika gärna kunna valt att behålla. Min kropp, mitt val. Partern valde att ha sex med endast ppiller trots att ppiller inte är 100%, som sagt, mannens egna ansvar. inte mitt.

    när ska poletten trilla ner? män har eget ansvar för att förhindra oönskad graviditet. en oönskad graviditet har inget med våldtäkt att göra. Sunkiga män spyr på er
  • Anonym (Ännu en klåsupare)
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-03-05 20:46:31 följande:
    Hört om fall när mannen dragit av kådisen diskret eller kommit i henne fast att han lovat att dra ut den innan. 

    Lite småbusigt eller hur och kvinnan borde få skylla sig själv enligt din retorik?

    Dom sagt trådstarten handlar om fall där kvinnan påstått att hon tar p piller men inte gör det. Säger det igen, viken mardröm att göra en sådan rutten kvinna gravid och stackars barn.
    Kvinnans eget ansvar, mannen får även ut lite spermier innan utlösning. Så finska rycket är ganska välkänt som ett icke tillförlitlig preventivmedel. Vill inte kvinnan bli gravid behövs mer än lita på finska rycket.

    om mannen inte vill bli att det ska bli barn har mannen eget ansvar, kan inte lita på preventivmedel till 100%. Väljer du att lita på någon som påstår sig skydda sig är det ditt val, ditt val att lita på, ingen annans val. Ditt ansvar att stå för det valet, vill du inte ha barn, skydda dig och gardera dig. Svårare är det inte.
  • Anonym (Alice)
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-03-06 10:17:55 följande:
    Men nu får du väl ändå ta och ge dig. Sluta berätta vad jag tycker. Jag skriver ju om dom fall där kvinnan påstår att hon använder p piller och ljuger om det. Och skrev dessutom innan att jag själv haft kondom med dom jag inte känner väl och skrev ver dessutom att det är bådas ansvar.

    Om du har tillfälligt sex med en man och han tar fram en kondom, är det bara han som tar ansvar då tycker du?
    Och trycktestar du den då så inte mannen tryckt nålar genom den? Om inte få du enligt din logik skylla dig själv som inte tagit ett eget ansvar.

    Och som svar på det du skrev innan så är det helt underbart att vara förälder när det är planerat från båda föräldrarna. Men skulle likväl vara en mardröm att bli pappa mot sin vilja med ett oempatiskt bottenskrap som lurats genom att säga att hon använder p piller.

    Åter igen så pratar jag om dom fall där kvinnan lurats och det är självklart BÅDAS ansvar att skydda sig.

    Som tur är tror dom som tycker det är ok att luras här är en minoritet ute i verkliga livet och det är inte dom vassaste knivarna som skriker här.
    Jag vet att en av mina bästa väninnor lurades, jag är nog den enda som vet det. Men i det fallet var det så att de hade varit gifta i en massa år, och hon ville skaffa barn och han också - men han "skulle bara" göra en massa annat först. Min väninna klagade ofta till mig över att hennes man inte fattade, att hon inte hade lika många år på sig som han hade.

    Till slut slutande hon med p-pillren utan att berätta det... och då tog det ändå något år innan hon blev gravid. Hon födde sitt första och enda barn vid 38, en dotter. Det bisarra var att sedan började mannen bråka på henne om att det inte blev fler barn, för det var väldigt viktigt för honom med en son som skulle föra hans (tagna) efternamn vidare... Skulle han ha tänkt på tidigare. Jag kan tycka att det var mer rätt än fel att luras i just det fallet, eftersom de troligen skulle ha blivit helt barnlösa om hon inte slutat med p-pillren när hon gjorde det. Och karl hennes VILLE ju ha barn, egentligen. 

    Att göra så vid tillfälliga eller korta relationer, eller om mannen uttalat sagt att han inte vill ha barn, någonsin - är såklart helt oförsvarligt. 
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (Ännu en klåsupare) skrev 2024-03-06 10:21:26 följande:
    Vem är den skyldige när preventivmedel inte är 100%  tänker du? Varje part som är delaktiga i samlag med samtycke har ansvar för sitt eget skydd. Ibland är inte skyddet 100% vilket alla också vet/bör veta.

    så vem är det som som brister då? Med din logik? jag har själv behövt göra en abort trots ppiller, jag hade lika gärna kunna valt att behålla. Min kropp, mitt val. Partern valde att ha sex med endast ppiller trots att ppiller inte är 100%, som sagt, mannens egna ansvar. inte mitt.

    när ska poletten trilla ner? män har eget ansvar för att förhindra oönskad graviditet. en oönskad graviditet har inget med våldtäkt att göra. Sunkiga män spyr på er
    I dom fall där preventivmedel används men i te fungerade är det så klart en helt annan sak och då får man göra det bästa av situationen.

    Att jag ens skriver här beror på att en vän till mig blev lurad som ung av en kvinna med sunkig moral.

    Har inte läst hela tråden så det finns säkert svar från du sunkiga män här och inte bara sunkiga kvinnor.

    Ledsen att du drog en nitlott i genlotteriet.
  • Anonym (Våldtäkt)
    Anonym (Ännu en klåsupare) skrev 2024-03-06 10:26:10 följande:
    Kvinnans eget ansvar, mannen får även ut lite spermier innan utlösning. Så finska rycket är ganska välkänt som ett icke tillförlitlig preventivmedel. Vill inte kvinnan bli gravid behövs mer än lita på finska rycket.

    om mannen inte vill bli att det ska bli barn har mannen eget ansvar, kan inte lita på preventivmedel till 100%. Väljer du att lita på någon som påstår sig skydda sig är det ditt val, ditt val att lita på, ingen annans val. Ditt ansvar att stå för det valet, vill du inte ha barn, skydda dig och gardera dig. Svårare är det inte.
    Det du missar är att kvinnan blivit utsatt för ett sexuellt ofredande i den situationen du beskriver. Och hon har INTE ansvar för ett övergrepp.

    Kolla nu länken du fick tidigare där en juridisk kunnig personal reder ut hur det ligger till.

    Du behöver inte instämma med våra lagar. Du behöver inte ens gilla dem. Du behöver bara följa dem. 
Svar på tråden Olagligt att lura till sig en graviditet?