• Anonym (Har fått nog!)

    Lås ute männen från FL

    Varför inte göra om FL i grunden?
    Börja med att avsluta alla nuvarande medlemskap och lås alla gamla diskussioner så att det eviga tjafset inte kan fortlöpa. Kräv sedan identifiering med bank-id när ett nytt konto startas, men låt användarna själva få hitta på egna anonyma användarnamn så att man inte skyltar med sin riktiga identitet. På så sätt kan vi vara säkra på att det är ett 
    skyddat forum för endast kvinnor. Lås ute männen och ta bort möjligheten att posta svar anonymt. 



    hur låter det?

  • Svar på tråden Lås ute männen från FL
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Emma) skrev 2024-03-18 13:10:38 följande:

    Varför inte testa gravid-tråden? 


    O.b.s skämt, kunde inte låta bli eftersom det lät så kul!😊


    fniss Glad
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-18 09:22:08 följande:

    Jag stör mig på mycket här. Sett andra som också stör sig på mycket här. Det är så det är helt enkelt. Man stör sig på mycket som andra skriver. Då vill man trycka till de som man stör sig på. Man vill tjafsa. Man vill tala om för andra vad fel de har. Och hur rätt du har.
    Det är så det är på såna här forum. Antingen så accepterar man det, eller inte. De som inte accepterar det, läser och skriver här ändå.


    Tror att det finns vissa ämnen som triggar mer hetsiga diskussioner som t.ex samhälls, otrohet, barnuppfostran, incels och bonusförälder . Verkar nästan som att det ligger lite inne i tiden med hetsiga diskussioner i sociala media.  Kanske har den ökade polariseringen bidragit lite till det. 🤔
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Emma) skrev 2024-03-18 13:18:39 följande:
    Tror att det finns vissa ämnen som triggar mer hetsiga diskussioner som t.ex samhälls, otrohet, barnuppfostran, incels och bonusförälder . Verkar nästan som att det ligger lite inne i tiden med hetsiga diskussioner i sociala media.  Kanske har den ökade polariseringen bidragit lite till det. 🤔
    Och folk är så snabba att döma andra, och kallar andra för mindre trevliga saker. Många borde skärpa sig.
  • Anonym (...)
    Anonym (Har fått nog!) skrev 2024-03-16 21:33:42 följande:
    Lås ute männen från FL

    Varför inte göra om FL i grunden?
    Börja med att avsluta alla nuvarande medlemskap och lås alla gamla diskussioner så att det eviga tjafset inte kan fortlöpa. Kräv sedan identifiering med bank-id när ett nytt konto startas, men låt användarna själva få hitta på egna anonyma användarnamn så att man inte skyltar med sin riktiga identitet. På så sätt kan vi vara säkra på att det är ett skyddat forum för endast kvinnor. Lås ute männen och ta bort möjligheten att posta svar anonymt. 


    hur låter det?


    Varför vill du inte diskutera med män? Åker du på nit stup i kvarten eller säger dom emot ?
  • Anonym (HmJ)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-18 09:22:08 följande:

    Jag stör mig på mycket här. Sett andra som också stör sig på mycket här. Det är så det är helt enkelt. Man stör sig på mycket som andra skriver. Då vill man trycka till de som man stör sig på. Man vill tjafsa. Man vill tala om för andra vad fel de har. Och hur rätt du har.
    Det är så det är på såna här forum. Antingen så accepterar man det, eller inte. De som inte accepterar det, läser och skriver här ändå.


    🤣
  • nihka
    Anonym (jag) skrev 2024-03-18 08:18:57 följande:
    Vad är det för hatblogg och var kan man hitta den?
    Den är nu bortplockad.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Mx)

    6/36 vill ha bort männen från FL. Det innebär att 17% av dom som reagerat i tråden vill utesluta män från att skriva på ett fritt diskussionsforum. Ganska skrämmande egentligen.

    Man är för demokrati, rättvisa, jämställdhet, yttrandefrihet etc. Men det ska inte gälla män.

    Och så säger några att det inte finns manshatare här?

  • Anonym (Eh)
    Anonym (Mx) skrev 2024-03-18 17:02:29 följande:

    6/36 vill ha bort männen från FL. Det innebär att 17% av dom som reagerat i tråden vill utesluta män från att skriva på ett fritt diskussionsforum. Ganska skrämmande egentligen.

    Man är för demokrati, rättvisa, jämställdhet, yttrandefrihet etc. Men det ska inte gälla män.

    Och så säger några att det inte finns manshatare här?


    Ja, det finns manshatare här, men liksom kvinnohatarna är de som tur är bara en liten minoritet.
  • nihka
    Anonym (galet) skrev 2024-03-18 13:11:52 följande:
    Du menar i ett tält långt ut i skogen så att hen slipper alla människor?
    Du får bo precis var du vill.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-18 13:26:53 följande:
    Och folk är så snabba att döma andra, och kallar andra för mindre trevliga saker. Många borde skärpa sig.

    Ja, det finns rätt många som känner behov av att vara elaka i diskussioner. Jag brukar bara tänka att det ofta är personer som mår dåligt och är frustrerade. Då går det lätt ut på andra, och på ett forum är det ännu lättare med anonymitet att bete sig så. 


    Men! Det finns även människor som verkar varma, måna och gillar att stötta. Det är de man får lyssna på för att inte tappa hoppet om mänskligheten 😏
    Det är lätt att man kör med selektiv perception och endast lyssnar på elaka kommentarer. Det är viktigt att sortera bort sånt ❤️

  • nihka
    Anonym (Eh) skrev 2024-03-18 09:00:32 följande:

    Jag är tveksam till bank-id eftersom jag tror att alltför många då skulle dra sig för att skriva här på grund av de risker för integriteten som några redan nämnt här. Att begränsa hur många gånger man får svara på ett inlägg skulle dock eventuellt kunna fungera till viss del, även om det inte löser hela problemet.


    Att begränsa hur många gånger en person kan svara på ett och samma inlägg i en tråd skulle definitivt hjälpa till!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • OlleSQ

    Sex säljer som alla borde veta och FL är en kommersiell verksamhet och att sexforumsdelen är så pass populärt visar att det gäller även här.


    En lösning för de som inte klarar av att se ens rubrikerna är att det kunde finnas en ruta att bocka i att man inte vill se sexforumsdelen. Samtidigt kan jag se det som ett problem då deras önskan är en konflikt med ett öppet och liberalt samhälle.


    Sen ser jag fram emot att FL börjar använda AI för att lära sig känna igen skribenter då de allra flesta inte kan variera sitt språk att de blir igenkända även om de skapar nya konton och på så sätt kunna permbanna folk på riktigt, kanske även få det till moderera forumet då det brister en del idag på den fronten.


    Det skulle komma ifrån behovet av Bank-ID som känns som en medveten önskan om att kunna identifiera sådana som inte uppfyller ens livsmoral (här finns ju stora risker med hedersrelaterade problem när FLs medlemsdatabas blir hackad).

  • Anonym (galet)
    nihka skrev 2024-03-18 17:22:49 följande:
    Du får bo precis var du vill.
    Det är inte jag som skrivit trådstart.
  • nihka
    OlleSQ skrev 2024-03-19 08:07:31 följande:

    Sex säljer som alla borde veta och FL är en kommersiell verksamhet och att sexforumsdelen är så pass populärt visar att det gäller även här.


    En lösning för de som inte klarar av att se ens rubrikerna är att det kunde finnas en ruta att bocka i att man inte vill se sexforumsdelen. Samtidigt kan jag se det som ett problem då deras önskan är en konflikt med ett öppet och liberalt samhälle.


    Sen ser jag fram emot att FL börjar använda AI för att lära sig känna igen skribenter då de allra flesta inte kan variera sitt språk att de blir igenkända även om de skapar nya konton och på så sätt kunna permbanna folk på riktigt, kanske även få det till moderera forumet då det brister en del idag på den fronten.


    Det skulle komma ifrån behovet av Bank-ID som känns som en medveten önskan om att kunna identifiera sådana som inte uppfyller ens livsmoral (här finns ju stora risker med hedersrelaterade problem när FLs medlemsdatabas blir hackad).


    Vet inte om jag håller med om att sexrubrikerna alltid är så liberala, exempelvis de som lyfter bekräftelseknarkare som vill ha omdömen om sina kroppar och och pedofiler.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Bits1975
    nihka skrev 2024-03-19 18:11:23 följande:
    Vet inte om jag håller med om att sexrubrikerna alltid är så liberala, exempelvis de som lyfter bekräftelseknarkare som vill ha omdömen om sina kroppar och och pedofiler.
    Jag tänkte samma sak, och även att öppenheten och liberalismen blir en falsk frihet när den inskränker på andra människors frihet från kinky/fetischer etc.
  • Anonym (M)
    OlleSQ skrev 2024-03-19 08:07:31 följande:

    Sex säljer som alla borde veta och FL är en kommersiell verksamhet och att sexforumsdelen är så pass populärt visar att det gäller även här.


    En lösning för de som inte klarar av att se ens rubrikerna är att det kunde finnas en ruta att bocka i att man inte vill se sexforumsdelen. Samtidigt kan jag se det som ett problem då deras önskan är en konflikt med ett öppet och liberalt samhälle.


    Sen ser jag fram emot att FL börjar använda AI för att lära sig känna igen skribenter då de allra flesta inte kan variera sitt språk att de blir igenkända även om de skapar nya konton och på så sätt kunna permbanna folk på riktigt, kanske även få det till moderera forumet då det brister en del idag på den fronten.


    Det skulle komma ifrån behovet av Bank-ID som känns som en medveten önskan om att kunna identifiera sådana som inte uppfyller ens livsmoral (här finns ju stora risker med hedersrelaterade problem när FLs medlemsdatabas blir hackad).


    I ett öppet och fritt samhälle måste man även kunna välja bort det man inte vill se. 


    Definitionen av ett öppet och fritt samhälle är inte att behöva vara exponerad för allt hela tiden. 

  • Anonym (gurkmejairiset)
    OlleSQ skrev 2024-03-19 08:07:31 följande:

     


    Sen ser jag fram emot att FL börjar använda AI för att lära sig känna igen skribenter då de allra flesta inte kan variera sitt språk att de blir igenkända även om de skapar nya konton och på så sätt kunna permbanna folk på riktigt, kanske även få det till moderera forumet då det brister en del idag på den fronten.


    Då kan avstängda kopiera andras inlägg så blir de också avstängda på grund av identiskt språkbruk.
  • Bits1975
    Anonym (M) skrev 2024-03-19 18:53:48 följande:

    I ett öppet och fritt samhälle måste man även kunna välja bort det man inte vill se. 


    Definitionen av ett öppet och fritt samhälle är inte att behöva vara exponerad för allt hela tiden. 


    Tack, precis så
  • Anonym (,nKÖJN)
    Anonym (Har fått nog!) skrev 2024-03-16 21:33:42 följande:
    Lås ute männen från FL

    Varför inte göra om FL i grunden?
    Börja med att avsluta alla nuvarande medlemskap och lås alla gamla diskussioner så att det eviga tjafset inte kan fortlöpa. Kräv sedan identifiering med bank-id när ett nytt konto startas, men låt användarna själva få hitta på egna anonyma användarnamn så att man inte skyltar med sin riktiga identitet. På så sätt kan vi vara säkra på att det är ett skyddat forum för endast kvinnor. Lås ute männen och ta bort möjligheten att posta svar anonymt. 


    hur låter det?


    Det låter som en väldigt dum idé. 


    Däremot borde admins banna folk som startar sammatyp av tråd gång på gång på gång där syftet verkar vara att provocera. 


    Jag svarar oftast anonymt eftersom jag fick en som, anonymt, alltid, oavsett vad jag skrev, gav sig på mig verbalt och tog över trådarna med sina otaliga utlägg. Detta var flera år sen och jag insåg ganska snabbt att det var samma person och slutade posta under mitt nick. 


    Ibland svarar jag anonymt för att mitt svar kan tolkas som  kritik mot mitt jobb. 


    Ibland för att jag berättar något personligt eller något om en närstående i syfte att hjälpa TS och jag vill inte hänga ut någon. 


     

Svar på tråden Lås ute männen från FL