• Anonym (Bara en liten kyss kanske?)

    Korkad kyssfråga

    Scenario:

    Ponera att du sitter bredvid någon du är intresserad av. Du tror att den andre kanske kan känna intresse för dig med men du är inte säker.

    Ni ser varandra i ögonen och ler. Det gör ni ibland.
    Hur lång tid av konstant ögonkontakt håller man innan det känns rätt läge för att närma sig för en första kyss?

    Finns det något hos henne i detta läge, medans ni ser i varandras ögon, som visar att hon vill bli kysst?

    Och låt det hållas god ton i tråden.

  • Svar på tråden Korkad kyssfråga
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mini) skrev 2024-03-21 12:22:32 följande:
    Fel :) Det är ett ögonblick där man känner av om det är rätt läge. Har aldrig blivit fel när jag gjort det, har fått höra efteråt att den andre gillade att jag tog saken i egna händer.
    I ett sånt ögonblick så vet jag att det är rätt läge att säga nej. Jag tar saker i egna händer och beslutar mig för att inte göra det.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-21 12:28:24 följande:
    I ett sånt ögonblick så vet jag att det är rätt läge att säga nej. Jag tar saker i egna händer och beslutar mig för att inte göra det.
    Ja om du inte vill kyssas så är det ju rätt val :) Frågan är varför du då hamnar i såna situationer om du inte vill, det kan man fråga sig.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mini) skrev 2024-03-21 12:33:07 följande:
    Ja om du inte vill kyssas så är det ju rätt val :) Frågan är varför du då hamnar i såna situationer om du inte vill, det kan man fråga sig.
    Jag pratar om hopptorn.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-21 12:35:10 följande:
    Jag pratar om hopptorn.
    Aha. Ja, vi är alla olika, vissa gillar att kasta sig ut andra avstår från det som skulle kunna vara härligt.
  • Anonym (Asdf)

    I den här situationen behöver ni prata först. Ingen kyss utan att etablera om den andra är intresserad av dig och att du får hålla hens hand, eller så 


    Anonym (Bara en liten kyss kanske?) skrev 2024-03-20 23:00:32 följande:
    Nej, alltså någon du har i din närhet (jobbar med, pluggar med, är vän med etc)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mini) skrev 2024-03-21 12:56:47 följande:
    Aha. Ja, vi är alla olika, vissa gillar att kasta sig ut andra avstår från det som skulle kunna vara härligt.
    Ja, om jag så skulle kunna förhindra att världen gick under, så skulle det inte få mig att hoppa.
  • Anonym (Anna)

    Man behöver ju vara rätt säker på att den andra vill ha en kyss innan man gör det. En flirt i luften känner man ju av ganska bra. I regel har man väll haft lite kontakt och flirtat lite över telefon i form av sms/snap/messinger och hunnit bli rätt säker. Är det någon på jobbet så hade jag nog frågat om dejt/ses först o främst.

  • Anonym (Lillan)

    En kyss kommer sällan bara så där utan behöver ha byggts upp innan av att man är väl medveten om att den andra vill ta stegen mot en kyss. Man börjar med att försöka nudda vid varandra, om den andra inte backar och gör samma själv tillbaka så kan man prova att lägga en hand på benet eller armen, som det verkar välkommet så märks det, annars drar sig personen undan. Att luta sig in för en kyss med en arbetskamrat utan att ha tagit på varandra, gett en smekning eller liknande och fått liknande tillbaka gör man bara inte då det är att gå över gränsen utan att blivit inbjuden och då får man helt enkelt fråga eller säga 'jag skulle vilja kyssa dig' och vänta på svar.

    det är inte hjärnkirurgi detta, man får prova sig fram försiktigt. 

  • Anonym (Burkchampis)

    Han på jobbet. Skulle han ta ett kliv närmare mig. Sådär lätt obehagligt nära men med liiite avstånd kvar. Luta sig lite framåt över mig. Le och se mig i ögonen. Säga att jag är vacker . E?ler nån annan kanske bättre komplimang. Kanske halv retligt? Men fortfarande nåt som golvade mig och fick mig att känna mig som centrumet i hans liv. Jag skulle le tillbaka. Lägga en hand på hans axel. 

  • Anonym (Tipsaren)

    TS, du verkar känna att det finns något i luften. Om du inte redan gjort det föreslår jag att du tar initiativ till direktkontakt med henne, via chatt eller liknande. Du märker om hon är intresserad och tar egna initiativ till att kontakta dig när ni väl fått en egen kanal. 

    Söker du något tillfälligt eller mer permanent? Om det är på jobbet står det mer på spel, så att säga. 

  • Anonym (Ffo)

    Jag vet inte alltså. Han jag gärna hade kysst på mitt jobb är expert på dubbla signaler. Ibland lägger han ut armen och ber mig komma och sätta mig och titta på något klipp i hans lur så han indirekt håller om mig. Vi sitter ofta så nära att vi nuddar varandra. Han tar initiativ till kramar, när vi pratar om sex på olika sätt så verkar han gilla det. När jag rör vid honom drar han sig inte undan, men han utvecklar heller inte beröringen. När han rört  mig på ett sätt han inte kunde förklara i efterhand så bad han om ursäkt några dagar senare.

    Hade jag kysst honom känns det som risken hade varit stor att han stoppat mig, men jag vet inte. Så jag vågar inte. 

    Egentligen hade han inte behövt göra mycket för att det skulle ske, jag tror han vet det.

  • Anonym (Ffo)
    Anonym (Bara en liten kyss kanske?) skrev 2024-03-20 20:48:42 följande:
    Korkad kyssfråga

    Scenario:

    Ponera att du sitter bredvid någon du är intresserad av. Du tror att den andre kanske kan känna intresse för dig med men du är inte säker.

    Ni ser varandra i ögonen och ler. Det gör ni ibland.
    Hur lång tid av konstant ögonkontakt håller man innan det känns rätt läge för att närma sig för en första kyss?

    Finns det något hos henne i detta läge, medans ni ser i varandras ögon, som visar att hon vill bli kysst?

    Och låt det hållas god ton i tråden.


    Jag tycker att någon form av beröring kunde vara bra där. Sträck ut armarna och be om en kram, kramas lite för länge och se om hon vill det eller hur hon reagerar. 

    För mig känns det som om det hade blivit helt explosivt om jag hade fått en sådan kram, så jag brukar göra dem korta.
Svar på tråden Korkad kyssfråga