• Anonym (Ledsen)

    Vill inte ha en pojke

    Har två flickor och väntar en pojke. Vill inte ha en pojke. Vet inte om jag kommer ta till mig honom. Skäms över mina tankar, och vill inte känna sphär. Finns de nån som kan relatera?

  • Svar på tråden Vill inte ha en pojke
  • Anonym (H)

    Känns som vissa av dessa trådar skapas för att uppröra - om så inte är fallet skärp dig! Ett jävla ilandsproblem är vad det är - finns barn med stora handikapp, cancer osv. En del säger att man inte kan rå för sina känslor men sök hjälp istället för att skriva dessa för många provocerade inlägg, eller skit i att skaffa barn. Att få barn är en gåva och barn är värda det bästa

  • Anonym (Love)

    Relaterar hårt.


    Har två pojkar som jag älskar över allt annat, men när jag fick veta att jag väntade pojkar, så grät jag. Hade oerhört svårt att under graviditeten att förlika mig med att det var pojkar. 


    När dom väl var födda så var det ju inte främst pojkar jag såg, utan bara små bebisar, och dom var mina. 


    Och nu när dom är större så är det ju inte heller främst pojkar, utan mina älskade X & Z. 


     

  • Anonym (Alice)
    baambaam skrev 2024-03-26 16:08:37 följande:
    sök hjälp. du förtjänar inte kunna bli gravid. 
    Så om man har fräckheten att kunna bli gravid har man inte rätt att ha känslor? Även om det är känslor man inte VILL ha och kanske inte ens håller i sig tills bebisen kommer? 
  • Anonym (Alice)
    Bits1975 skrev 2024-03-26 12:49:14 följande:
    Jag tror detsamma, att det kommer att kännas annorlunda när hon väl har sin lille prins i famnen. Min lillebror blev mammas femte barn, men förste sonen. Min mamma berättade senare att hon först blev rädd när hon fick höra att hon fått en son, hon var så van vid tjejer. Ni skulle se sedan, maken till bortklemad unge :)  han blev så bortskämd med kärlek.

    Precis. Att vara gravid kan ju kännas väldigt abstrakt. Man vet inte vem som är där inne och hur den personen kommer passa in i familjen. Då kan det nog vara enkelt att få för sig att ena könet är bättre än det andra och att det känns jobbigt och ovant att få en pojke när man bara har flickor. Mina föräldrar trodde stenhårt på att jag var en pojke, de hade valt ut ett killnamn och allting, och ut kom en tjej. Självklart blev de lika glada för det. 


    Folk är väldigt hårda och svartvita här i tråden, mot nån som dessutom inte VILL fortsätta känna som hon gör utan söker hjälp och stöd. Det är ju sjukt. 

  • Meddelande borttaget
  • Elin pelin

    Snälla ts, ta inte åt dig av alla som skriver elaka saker, du kan inte styra vad du känner. Be om hjälp, för som du ser i tråden är du inte ensam om att känna så här och det finns hjälp att få.

    Till alla er som är hårda, vill vi ha människor som vågar be om hjälp när de mår dåligt över något kan vi inte dömma utan får försöka ge konstruktiva kritik. Tänk även på att ts har massa graviditetshormoner som spökar och hon mår redan dåligt över detta. Skäms på er istället!

  • Anonym (Ledsen)
    Elin pelin skrev 2024-03-26 17:25:46 följande:

    Snälla ts, ta inte åt dig av alla som skriver elaka saker, du kan inte styra vad du känner. Be om hjälp, för som du ser i tråden är du inte ensam om att känna så här och det finns hjälp att få.

    Till alla er som är hårda, vill vi ha människor som vågar be om hjälp när de mår dåligt över något kan vi inte dömma utan får försöka ge konstruktiva kritik. Tänk även på att ts har massa graviditetshormoner som spökar och hon mår redan dåligt över detta. Skäms på er istället!


    Tack för ett bra svar <3 jag vill som sagt inte känna sphär och ska söka hjälp 
  • Anonym (Elakt)
    baambaam skrev 2024-03-26 16:08:37 följande:
    sök hjälp. du förtjänar inte kunna bli gravid. 
    Fy! Hur kan man skriva så till någon? Hon skriver tydligt att hon skäms över sina känslor .... Hon vet tydligen om att det är fel att känna så.. Så sjukt osmakligt att skriva sånna hemska saker.
  • Elin pelin
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-03-26 17:48:22 följande:
    Tack för ett bra svar <3 jag vill som sagt inte känna sphär och ska söka hjälp 
    Bra att du ska söka hjälp, tänk så stark du är som ber om hjälp. Uppdatera oss gärna längre fram med hur du mår. Jag är övertygad om att du kommer se tillbaka på den här tiden och tänka att du mår så mycket bättre. Ta nu hand om dig och var snäll mot dig själv <3
  • Bits1975
    Anonym (Alice) skrev 2024-03-26 17:08:19 följande:

    Precis. Att vara gravid kan ju kännas väldigt abstrakt. Man vet inte vem som är där inne och hur den personen kommer passa in i familjen. Då kan det nog vara enkelt att få för sig att ena könet är bättre än det andra och att det känns jobbigt och ovant att få en pojke när man bara har flickor. Mina föräldrar trodde stenhårt på att jag var en pojke, de hade valt ut ett killnamn och allting, och ut kom en tjej. Självklart blev de lika glada för det. 


    Folk är väldigt hårda och svartvita här i tråden, mot nån som dessutom inte VILL fortsätta känna som hon gör utan söker hjälp och stöd. Det är ju sjukt. 


    Jag blir också bestört över den hårda tonen i tråden, särskilt kommentaren om att ts inte förtjänar att få barn, jag förstår att den skribenten är anonym. En otrolig trångsynthet och elakhet.
  • Bits1975
    Anonym (Elakt) skrev 2024-03-26 21:19:55 följande:
    Fy! Hur kan man skriva så till någon? Hon skriver tydligt att hon skäms över sina känslor .... Hon vet tydligen om att det är fel att känna så.. Så sjukt osmakligt att skriva sånna hemska saker.
    Reagerade också över den kommentaren, så obehagligt, ett barn är en välsignelse, inget någon "förtjänar" heller. 
  • Anonym (Lenny)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-03-25 09:44:34 följande:
    Vill inte ha en pojke

    Har två flickor och väntar en pojke. Vill inte ha en pojke. Vet inte om jag kommer ta till mig honom. Skäms över mina tankar, och vill inte känna sphär. Finns de nån som kan relatera?


    Jag hade inte velat ha dig som mor. Varken som min egen mor eller som mor till mina barn...
Svar på tråden Vill inte ha en pojke