• Anonym (Kaffedraken)

    Tänker du på vad du säger till andra?

    Eller slänger du ur dig vad som helst?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2024-04-05 14:48
    Och lite andra frågor: Tycker du att det kan få konsekvenser om man säger nåt till andra? Eller beror det på vem det är? Vissa tycker du att du kan säga vad som helst till? Vill du höra samma själv? Jag känner de som anser sig kunna säga vad som helst, och det ska man inte bry sig så mycket om tycker dom, det ska man inte lyssna på.

  • Svar på tråden Tänker du på vad du säger till andra?
  • Anonym (Lägg av)
    567890 skrev 2024-04-07 09:36:15 följande:
    EN gång pratade du med män och de sa lite allmänt att du ska köra på med flirten, fortsätt prata med män nu också eftersom du uppenbarligen tog mer åt dig av vad kvinnor sa än vad männen sa. Varför gjorde du det?

    Sluta lyssna på oss kvinnor, det verkar inte vara en lyckad strategi för dig. Sök dig bort från där det finns fördömande och hycklande kvinnor och sök dig till peppande män istället som kanske får dig att våga ge dig ut bland människor igen. 

    Om du hänger kvar här på FL för att fostra kvinnor så lyckas du inte, ingen här tar åt sig, om du är här för att få uppmärksamhet så lyckas du. Däremot ger dig det inte någon bra känsla, du fortsätter vara arg och martyr och står still i din utveckling som människa. 
    Detta!!! Exakt, ingen kvinna på familjeliv kommer acceptera att bli dömd för vad ANDRA kvinnor (din syster/mamma) gjort mot dig. Vi kommer INTE ändra på oss, vi kommer inte dalta med dig, vi kommer inte be om ursäkt för en skuld som inte är våran. du förstår inte hur konstigt det är? Att du fortsätter mala på om hur synd det är om dig går oss obemärkt förbi i vår vardag. Vi lever vidare, vi är överlag lyckliga. Ingen av oss har, eller kommer stanna upp livet för att det är så synd om dig
  • 567890
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 09:41:52 följande:
    Jag stötte på tjejen jag var kär i, trots att de flesta kvinnorna dömde det. Jag tror att de andra kvinnorna flirtade, även om kvinnor inte trodde det, men det blev inget av olika anledningar.
    Min poäng är att man tydligt kan se vilken attityd många kvinnor har, och jag tycker att det är tråkigt. Varför vill man vara så?
    Men sluta fråga kvinnor om deras åsikt då! Om du anser att kvinnor har en dålig attityd och fördömer dig, fråga inte efter vad vi tycker om dina förehavanden eller hur du ska göra. 

    Människor som hänger på forum har åsikter eller vill läsa andras åsikter, här på FL är det mest kvinnor, på Flashback är det mest män. Om du väljer att tillbringa din tid här får du svar av kvinnor, enkel matematik och något du vid det här laget känner till. Det går inte att tolka ditt beteende på något annat sätt än att du vill ha svar från kvinnor, du vill ha ett kvinnligt perspektiv på dina tankar och du vill ha kvinnor runt dig.

    Sen blir det väldigt tydligt att du lägger över din frustration från din uppväxt med mamma och syster på oss kvinnor här på FL, det kommer inte att hjälpa dig att skälla på oss för att du inte klarat av att  reda ut er konflikt. Det är dom du ska ta det med, inte oss.
  • Anonym (Lägg av)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 09:32:24 följande:
    Jag vill ju skriva om hur synd det är om mig, och hur orättvist allt är. Jag tycker jag har rätt att göra det, och säga att jag tycker många kvinnor beter sig illa. Jag har inte så mycket annat, då jag går hemma, är långtidsarbetslös. Det är inte bara att ge sig ut i världen och möta riktiga människor när man är i min situation. Inte för mig i alla fall. Jag har aldrig varit jättesocial och jag är introvert.
    Det är inte synd om dig. Det kanske VAR synd om dig där och då, när din mamma och syster sa elaka kommentarer. men det är dåtid, så det VAR eventuellt synd om dig. Det är inte synd om dig, en stor skillnad. Du väljer att stanna livet, du väljer att älta, du väljer att låta bli terapi, du väljer att låta bli att gå utanför dörren, du väljer att inte utbilda dig, du väljer att inte ha socialt umgänge. Är det synd om dig för att du själv gjort dessa val? Eller är du bara oansvarig? Eller var är det synd om dig menar du?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lägg av) skrev 2024-04-07 09:48:52 följande:
    Detta!!! Exakt, ingen kvinna på familjeliv kommer acceptera att bli dömd för vad ANDRA kvinnor (din syster/mamma) gjort mot dig. Vi kommer INTE ändra på oss, vi kommer inte dalta med dig, vi kommer inte be om ursäkt för en skuld som inte är våran. du förstår inte hur konstigt det är? Att du fortsätter mala på om hur synd det är om dig går oss obemärkt förbi i vår vardag. Vi lever vidare, vi är överlag lyckliga. Ingen av oss har, eller kommer stanna upp livet för att det är så synd om dig
    Om det är kvinnor som faktiskt hånar, förminskar, förlöjligar män, och som hycklar, så är det synd om de kvinnorna inte tänker till lite.
  • Anonym (Kaffedraken)
    567890 skrev 2024-04-07 09:48:58 följande:
    Men sluta fråga kvinnor om deras åsikt då! Om du anser att kvinnor har en dålig attityd och fördömer dig, fråga inte efter vad vi tycker om dina förehavanden eller hur du ska göra. 

    Människor som hänger på forum har åsikter eller vill läsa andras åsikter, här på FL är det mest kvinnor, på Flashback är det mest män. Om du väljer att tillbringa din tid här får du svar av kvinnor, enkel matematik och något du vid det här laget känner till. Det går inte att tolka ditt beteende på något annat sätt än att du vill ha svar från kvinnor, du vill ha ett kvinnligt perspektiv på dina tankar och du vill ha kvinnor runt dig.

    Sen blir det väldigt tydligt att du lägger över din frustration från din uppväxt med mamma och syster på oss kvinnor här på FL, det kommer inte att hjälpa dig att skälla på oss för att du inte klarat av att  reda ut er konflikt. Det är dom du ska ta det med, inte oss.
    Jag skyller inte på alla kvinnor, kritiserar inte alla kvinnor. Och det var fler kvinnor än mamma och syrran som klankat ner, förminskat och förlöjligat, hycklat.
    Jag tycker inte det är fel att säga att vissa kvinnor beter sig illa, och att man tycker de borde skärpa sig. Om jag gjort samma mot kvinnor, så skulle kvinnor säga att jag gjorde fel, att jag borde skärpa mig.
  • Anonym (Lägg av)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 09:59:05 följande:
    Om det är kvinnor som faktiskt hånar, förminskar, förlöjligar män, och som hycklar, så är det synd om de kvinnorna inte tänker till lite.
    Ingen här gör det mot män som grupp. Så nej, ingen kvinna här kommer ändras. då hade du väl sett någon effekt vid det här laget? hur många år till ska du försöka?

    kommer jag fortfarande läsa samma ältande när det är dags för barnbarn för mig? Mitt liv går vidare :)
  • Anonym (Lägg av)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 09:33:20 följande:
    Ja, en till kvinna som jag tror flirtade, det var på jobbet. Samma där, männen uppmuntrade, kvinnor gjorde det inte.
    Vem hade rätt? Kvinnorna eller männen? var kvinnan i fråga intresserad? Eller hade kvinnorna rätt och männen fel? Är det elakt att ha rätt och sägs sanningen menar du?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Lägg av) skrev 2024-04-07 10:09:00 följande:
    Vem hade rätt? Kvinnorna eller männen? var kvinnan i fråga intresserad? Eller hade kvinnorna rätt och männen fel? Är det elakt att ha rätt och sägs sanningen menar du?
    Det vet jag inte. Elakt att ha rätt? Varför skulle det vara elakt? Sanningen? Hur kan kvinnor veta sanningen, hur kan de veta om en annan kvinna de aldrig träffat är intresserad eller inte?
    Jag skulle aldrig säga till en kvinna som tror att en man flirtade, att hon har fel. Det kan inte jag veta. Och om en kvinna var kär i en man jag aldrig träffat, så skulle jag inte säga att han inte är intresserad. Det kan inte jag veta. 
  • 567890
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 10:03:06 följande:
    Jag skyller inte på alla kvinnor, kritiserar inte alla kvinnor. Och det var fler kvinnor än mamma och syrran som klankat ner, förminskat och förlöjligat, hycklat.
    Jag tycker inte det är fel att säga att vissa kvinnor beter sig illa, och att man tycker de borde skärpa sig. Om jag gjort samma mot kvinnor, så skulle kvinnor säga att jag gjorde fel, att jag borde skärpa mig.
    Och ingen hade klandrat dig om du skrivit om det direkt efter att det hade hänt och sen gått vidare. Ingen ifrågasätter egentligen att du blivit sårad av kommentarerna du har fått, det är att du aldrig accepterar svaren som getts och att du vägrar gå vidare.

    Människor som jobbar och träffar folk hela dagarna möts av orättvisa och elaka kommentarer ofta, det är nog därför du inte får den empatin du letar efter. Din värld är väldigt liten och jag antar att det är därför kommentarerna får oproportioneligt stor del i ditt liv, för oss andra som jobbar så måste vi gå vidare i livet. Det är därför din syster och mamma inte tar åt sig som du vill, de har fått höra liknande 100 gånger om och ser det inte som en stor sak.

    Jag hoppas du inser att det bara är du som kan läka såren. Det du letar efter finns inte här på FL, du kommer aldrig att få den tillfredsställelsen du är ute efter här bland anonyma ansikten. När vi skrivit klart med dig stänger vi datorn och går till vår familj, går ut i trädgården, städar huset eller leker med hunden, det är du som sitter kvar vid datorn och funderar på nya trådar att starta som kanske kan få oss att reagera.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 08:45:48 följande:

    Nån skrev i en annan tråd att jag borde prata med min syster. Vi är ju syskon och det ska man vara rädd om. Varför är det bara jag som ska tänka på det? Borde inte en syster tänka att hennes bror är unik, det ska hon vara rädd om? Jag tänker ju på vad jag säger till henne, och till andra, varför är det bara jag som ska ta hänsyn till andra?


    Tänker ni kvinnor på män så? Att han är unik, ni har en relation som är värd att vårda, vara rädd om?
    Att det handlar om respekt, ni vill vara snälla mot varann.
  • Anonym (Kaffedraken)
    567890 skrev 2024-04-07 10:28:09 följande:
    Och ingen hade klandrat dig om du skrivit om det direkt efter att det hade hänt och sen gått vidare. Ingen ifrågasätter egentligen att du blivit sårad av kommentarerna du har fått, det är att du aldrig accepterar svaren som getts och att du vägrar gå vidare.

    Människor som jobbar och träffar folk hela dagarna möts av orättvisa och elaka kommentarer ofta, det är nog därför du inte får den empatin du letar efter. Din värld är väldigt liten och jag antar att det är därför kommentarerna får oproportioneligt stor del i ditt liv, för oss andra som jobbar så måste vi gå vidare i livet. Det är därför din syster och mamma inte tar åt sig som du vill, de har fått höra liknande 100 gånger om och ser det inte som en stor sak.

    Jag hoppas du inser att det bara är du som kan läka såren. Det du letar efter finns inte här på FL, du kommer aldrig att få den tillfredsställelsen du är ute efter här bland anonyma ansikten. När vi skrivit klart med dig stänger vi datorn och går till vår familj, går ut i trädgården, städar huset eller leker med hunden, det är du som sitter kvar vid datorn och funderar på nya trådar att starta som kanske kan få oss att reagera.
    Jag har jobbat och haft jobb där man fick höra en del saker. Folk som var missnöjda, frustrerade, och tog ut det på mig. En del man jobbade med var idioter.
    Eftersom man är på jobbet så får man hantera det helt enkelt, men det är inte det jag pratar om.
    Ja, min värld är liten nu när jag går hemma, men den var större tidigare då jag hade jobb. Jag blev ändå provocerad av vissa kvinnors kommentarer och attityd.
  • Anonym (pippilotta)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 07:39:11 följande:
    Min högsta önskan är att fler kvinnor behandlar män som de själva vill bli behandlade. Jag hoppas att nån kvinna här får sig en tankeställare.
    Vad menar du med "fler kvinnor"? Hur stor del av de kvinnor du träffat genom livet har behandlat dig illa? Hur stor del av världens kvinnliga befolkning tror du springer runt och förolämpar män?

    Om det nu rör sig om en betydande del kvinnor borde ju i stort sett alla män råka ut för detta. Hur många män känner du som har liknande upplevelser av kvinnor?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (pippilotta) skrev 2024-04-07 10:36:54 följande:
    Vad menar du med "fler kvinnor"? Hur stor del av de kvinnor du träffat genom livet har behandlat dig illa? Hur stor del av världens kvinnliga befolkning tror du springer runt och förolämpar män?

    Om det nu rör sig om en betydande del kvinnor borde ju i stort sett alla män råka ut för detta. Hur många män känner du som har liknande upplevelser av kvinnor?
    Jag vet att många män har samma erfarenheter, att kvinnor anser sig kunna säga vad som helst som män inte får säga till dom.
  • Anonym (Lägg av)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 10:38:33 följande:
    Jag vet att många män har samma erfarenheter, att kvinnor anser sig kunna säga vad som helst som män inte får säga till dom.
    Jasså? Hur vet du det? du har ju inga manliga vänner? Så hur vet du det?
  • Anonym (... ...)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 10:38:33 följande:
    Jag vet att många män har samma erfarenheter, att kvinnor anser sig kunna säga vad som helst som män inte får säga till dom.
    Och många kvinnor har den erfarenheten av män.
    Finns så många män som dominerar och styr och ställer. Både i relationer, i familjer och i samhället i stort.
  • Anonym (Lägg av)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 10:23:23 följande:
    Det vet jag inte. Elakt att ha rätt? Varför skulle det vara elakt? Sanningen? Hur kan kvinnor veta sanningen, hur kan de veta om en annan kvinna de aldrig träffat är intresserad eller inte?
    Jag skulle aldrig säga till en kvinna som tror att en man flirtade, att hon har fel. Det kan inte jag veta. Och om en kvinna var kär i en man jag aldrig träffat, så skulle jag inte säga att han inte är intresserad. Det kan inte jag veta. 

    Vad var elakt? Att kvinnor säger att ?kvinnan är inte intresserad? är det elakt? eller vad var det elaka? sa kvinnorna ?hur kan du tro att en kvinna någonsin skulle vilja ha dig?? Eller vad var det för elakt dessa kvinnor gjorde? 


    vad berättade du för dessa kvinnor? vad berättade den andra kvinnan för kvinnorna?

    om jag är vän med anna och palle, och palle blir intresserad av anna. är det elakt av mig att säga till palle att det inte är någon idé? Att anna inte är intresserad tillbaka. Jag vet det eftersom anna berättat det för mig. Är jag en elak vän som säger sanningen till palle? eller är jag en snäll vän som berättar så inte palle får upp hoppet och blir besviken senare? 

  • Anonym (pippilotta)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-07 10:23:23 följande:
    Det vet jag inte. Elakt att ha rätt? Varför skulle det vara elakt? Sanningen? Hur kan kvinnor veta sanningen, hur kan de veta om en annan kvinna de aldrig träffat är intresserad eller inte?
    Jag skulle aldrig säga till en kvinna som tror att en man flirtade, att hon har fel. Det kan inte jag veta. Och om en kvinna var kär i en man jag aldrig träffat, så skulle jag inte säga att han inte är intresserad. Det kan inte jag veta. 
    Helt rätt tänkt, så varför ta åt sig av vad någon säger i en fråga där de inte har alla fakta? 
  • Meddelande borttaget
  • 567890
    Anonym (Hoppsan) skrev 2024-04-07 11:00:23 följande:
    Han finns på Flashback också, men är inte i närheten lika aktiv där, och ältar inte heller på samma sätt som här på FL. Förmodligen för att han vet att han inte får samma respons där, bland alla män. Han VILL interagera med kvinnor, det är därför han hänger här. Har inte sett honom nämna morsan och syrran på FB men jag har ju bara sett en del av trådarna han deltar i. Dock ingen tvekan om att det är han, exakt samma skrivstil, handlar om åldersskillnad, unga tjejer, ta första steget etc som känns igen härifrån FL.
    Det är ett sånt konstigt sätt att ha en relation med kvinnor, är det bättre att ha den här munhuggande och sårade/kränkta relationen med kvinnor än ingen alls? Vi kanske har helt fel, det kanske ändå är bättre för TS än att inte ha några kvinnor runt sig överhuvud taget. 
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Hoppsan) skrev 2024-04-07 11:00:23 följande:
    Han finns på Flashback också, men är inte i närheten lika aktiv där, och ältar inte heller på samma sätt som här på FL. Förmodligen för att han vet att han inte får samma respons där, bland alla män. Han VILL interagera med kvinnor, det är därför han hänger här. Har inte sett honom nämna morsan och syrran på FB men jag har ju bara sett en del av trådarna han deltar i. Dock ingen tvekan om att det är han, exakt samma skrivstil, handlar om åldersskillnad, unga tjejer, ta första steget etc som känns igen härifrån FL.
    Får han stöttning av män på flashback då?
Svar på tråden Tänker du på vad du säger till andra?