• Anonym (Anders)

    Råd fråga till er som har yngre

    Hej

    Har fått kontakt med en tjej på 24år
    hon är rätt så på och vill ses
    Jag är själv lite avvaktande då jag är 20år äldre Obestämd vet inte hur jag ska resonera 
    Men vill träffa henne då hon är trevlig och vacker. Blir nog av i helgen 

    Vi har pratas vid i ca tre veckor i telefon med längre samtal och PM dagligen 
    Vet att hennes föräldrar är bara 1 och 5 år äldre än mig. och det gör mig avvaktande.

    Hur har ni som har träffat yngre resonerat? Har nån gått längre och blivit ett par , vad blev ni uppfattade av föräldrarna som tex?

    Tar gärna tips mm av er som har erfarenhet 
    Hade hon varit 8-10 år äldre så hade jag nog aldrig haft detta velandet

  • Svar på tråden Råd fråga till er som har yngre
  • Anonym (klassiker)
    Anonym (Anders) skrev 2024-04-23 11:13:27 följande:
    Råd fråga till er som har yngre

    Hej

    Har fått kontakt med en tjej på 24år
    hon är rätt så på och vill ses
    Jag är själv lite avvaktande då jag är 20år äldre Obestämd vet inte hur jag ska resonera 
    Men vill träffa henne då hon är trevlig och vacker. Blir nog av i helgen 

    Vi har pratas vid i ca tre veckor i telefon med längre samtal och PM dagligen 
    Vet att hennes föräldrar är bara 1 och 5 år äldre än mig. och det gör mig avvaktande.

    Hur har ni som har träffat yngre resonerat? Har nån gått längre och blivit ett par , vad blev ni uppfattade av föräldrarna som tex?

    Tar gärna tips mm av er som har erfarenhet 
    Hade hon varit 8-10 år äldre så hade jag nog aldrig haft detta velandet


    Det låter som en klassisk konflikt mellan hjärna och kuk. Nånstans fattar du nog att det inte är så lämpligt annars hade du ju tutat och kört för länge sen och jag antar att du inte hade varit så förtjust i att nån annan gubbe i din ålder knullat på din dotter dagligen.

    Men sen har vi ju vad kuken säger och eftersom du är så himla sugen på att knulla lammkött så försöker du hitta fiffiga sätt övertyga dig själv om att det är nog ok ändå. Och så startar du en tråd på FL där du kan få det bekräftat av andra vilket du såklart kommer få för FL kryllar av "sexliberaler" som skulle knulla en fågelholk bara man får tag i en stege och tadaaaa så har du lyckats övertyga dig själv om att det är nog helt ok ändå, jättepraktiskt ju!

    Så vi kan nog lika väl skippa alla "cons" och hoppa direkt till "pros" för det är ju vad syftet med tråden är.... ja det är säkert en jätte jättebra idé att knulla lamkött, inte äckligt alls Solig
  • Anonym (grubbla inte men ta det lite lugnt!)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-25 09:18:56 följande:
    Jag har skrivit om andra unga tjejer jag tyckte var sexiga. Där var jag mest nyfiken på dom för att de hade snygga kroppar. Många kvinnor här blev helt galna. Jag och andra män blev beskyllda för att bara vilja ha unga tjejer. Vi borde tänka på jämnåriga kvinnor som sitter där ensamma och längtar efter nån. Men vi kan nog inte hantera jämnåriga, så vi dras till unga tjejer som vi kan styra.
    Jag har aldrig sett att kvinnor som tänder på unga killar uppmanas att istället tänka på jämnåriga män som sitter där ensamma Solig
    En fråga, varför bryr du dig om vad okända personer anser?
    Spelar det någon som helst roll vad andra anser om du gillar en yngre kvinna?
    Det är väl inget som stoppar någon ifrån att göra som man vill, vad okända personer anser?
    Det verkar väldigt viktigt för dig vad andra tycker om vad du gör.
    Män som är tillsammans med yngre kvinnor brukar inte bry sig om vad okända personer anser.
    Givetvis bryr dom sig om nära vänner och släktingar anser något men okända.

    Du skriver om yngre kvinnor du inte fått till det med men ändå att kvinnor har åsikter, folk har alltså åsikter om dig och kvinnor du INTE fått till det med?
    Låter ju jättekonstigt!
    Hur kan du bli beskylld för något som inte ens blivit något av?
    Vet du åldrar på kvinnorna som beskyllde dig?
    Kanske var unga kvinnor som inte vill ha äldre män eller så var det äldre kvinnor eller kvinnor i alla åldrar.
    Var det singelkvinnor eller kvinnor i förhållande.
    Har aldrig uppfattat det som vanligt att kvinnor säger att man måste tänka på ensamma kvinnor mer än att man kan tänka på ensamma män men inte då som att man ska idka välgörenhet.

    Varför skulle kvinnor i din ålder som är i ett förhållande anse att du inte fick träffa en yngre kvinna? skulle dom vilja byta ut sin man mot dig menar du?
    en jämngammal mot en annan lika gammal? 

    Det är ju ganska många ensamma män som skriver att kvinnor ska tänka på dom, att sex inte är en rättighet osv, vad anser du om dom? 
    kan inte både kvinnor och män känna sig ensamma? 
    Så ja det finns nog ensamma både kvinnor och män som önskar att någon tänkte på dom men vill någon bara ha välgörenhet?

    Du själv då du känner inte att kvinnor ska tänka på att du är singel, det är ok när dom pratar om sina män och kärlekar, du känner dig inte lite ensam då? 
    du känner inte dig "gammal" när kvinnor pratar om män dom tycker är snygga osv? 

    Är det skillnad på en ensam äldre singelkvinna än ensam äldre singelman?
    känner dom inte samma sak?
    Är du nöjd med ditt singelliv eller vill du att kvinnor ska tänka på dig? 
  • Anonym (grubbla inte men ta det lite lugnt!)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-25 14:55:32 följande:
    Du menar att det finns så få singelmän som vill ha jämnåriga kvinnor, så kvinnor riskerat att gå utan, för att många män bara vill ha yngre?
    Alltså de flesta yngre väljer jämnåriga och de flesta äldre väljer också jämnåriga så det kommer inte att bli ett problem.

    Hur går det för dig själv?
    Vilka väljer dig? unga eller jämngamla?
    Vilka åldrar har du varit tillsammans med? 

    Hur känner du när kvinnor väljer bort dig för andra män? 
    Känns det någon skillnad för dig när en ung kvinna väljer en annan man
    mot när en jämnårig kvinna väljer en annan man framför dig? 

    Känner sig bortvalda kvinnor och män olika?
    Det verkar som du anser att kvinnor och män känner olika?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (grubbla inte men ta det lite lugnt!) skrev 2024-04-25 15:20:32 följande:
    En fråga, varför bryr du dig om vad okända personer anser?
    Spelar det någon som helst roll vad andra anser om du gillar en yngre kvinna?
    Det är väl inget som stoppar någon ifrån att göra som man vill, vad okända personer anser?
    Det verkar väldigt viktigt för dig vad andra tycker om vad du gör.
    Män som är tillsammans med yngre kvinnor brukar inte bry sig om vad okända personer anser.
    Givetvis bryr dom sig om nära vänner och släktingar anser något men okända.

    Du skriver om yngre kvinnor du inte fått till det med men ändå att kvinnor har åsikter, folk har alltså åsikter om dig och kvinnor du INTE fått till det med?
    Låter ju jättekonstigt!
    Hur kan du bli beskylld för något som inte ens blivit något av?
    Vet du åldrar på kvinnorna som beskyllde dig?
    Kanske var unga kvinnor som inte vill ha äldre män eller så var det äldre kvinnor eller kvinnor i alla åldrar.
    Var det singelkvinnor eller kvinnor i förhållande.
    Har aldrig uppfattat det som vanligt att kvinnor säger att man måste tänka på ensamma kvinnor mer än att man kan tänka på ensamma män men inte då som att man ska idka välgörenhet.

    Varför skulle kvinnor i din ålder som är i ett förhållande anse att du inte fick träffa en yngre kvinna? skulle dom vilja byta ut sin man mot dig menar du?
    en jämngammal mot en annan lika gammal? 

    Det är ju ganska många ensamma män som skriver att kvinnor ska tänka på dom, att sex inte är en rättighet osv, vad anser du om dom? 
    kan inte både kvinnor och män känna sig ensamma? 
    Så ja det finns nog ensamma både kvinnor och män som önskar att någon tänkte på dom men vill någon bara ha välgörenhet?

    Du själv då du känner inte att kvinnor ska tänka på att du är singel, det är ok när dom pratar om sina män och kärlekar, du känner dig inte lite ensam då? 
    du känner inte dig "gammal" när kvinnor pratar om män dom tycker är snygga osv? 

    Är det skillnad på en ensam äldre singelkvinna än ensam äldre singelman?
    känner dom inte samma sak?
    Är du nöjd med ditt singelliv eller vill du att kvinnor ska tänka på dig? 
    Man ser tydligt att män döms för att vi tycker att unga tjejer är attraktiva. Vi anklagas för att inte se dom som riktiga människor, vi ser bara en kropp. Vi förstår inte att tjejerna har känslor, vi bryr oss inte om dom.

    Jag har skrivit tidigare om hur det känns att alltid vara singel och höra kvinnor som talat om för mig hur jag ska vara som man för att kvinnor ska vilja ha mig, när de träffat en man, då vill de att man ska lyssna på vad bra han är och vad bra de har det. Skrev om när vi skulle ha syskonträff och min syster då tyckte att det var en bra ide att de hade med sina pojk- och flickvänner. Att jag är singel och kanske skulle känna mig utanför, att jag skulle tycka det var jobbigt, det hade hon inte en tanke på. Många män räknas helt enkelt inte.
    De flesta som svarade i de trådarna tyckte att det var jag som tänkte fel, kände fel.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-25 14:55:32 följande:
    Du menar att det finns så få singelmän som vill ha jämnåriga kvinnor, så kvinnor riskerat att gå utan, för att många män bara vill ha yngre?
    Inte få, men gubbsjuka är trots allt mycket vanligare än gumsjuka. Eller kanske är det så att "gummorna" också fantiserar om yngre - det vet jag inte, jag gör det i alla fall inte - men inser att det inte vore rimligt i verkligheten att börja ragga på män i sin egen sons ålder. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-25 15:58:42 följande:
    Inte få, men gubbsjuka är trots allt mycket vanligare än gumsjuka. Eller kanske är det så att "gummorna" också fantiserar om yngre - det vet jag inte, jag gör det i alla fall inte - men inser att det inte vore rimligt i verkligheten att börja ragga på män i sin egen sons ålder. 
    Så det är brist på singelmän, och de flesta män vill bara ha mycket yngre?
  • Anonym (grubbla inte men ta det lite lugnt!)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-25 15:28:17 följande:
    Man ser tydligt att män döms för att vi tycker att unga tjejer är attraktiva. Vi anklagas för att inte se dom som riktiga människor, vi ser bara en kropp. Vi förstår inte att tjejerna har känslor, vi bryr oss inte om dom.

    Jag har skrivit tidigare om hur det känns att alltid vara singel och höra kvinnor som talat om för mig hur jag ska vara som man för att kvinnor ska vilja ha mig, när de träffat en man, då vill de att man ska lyssna på vad bra han är och vad bra de har det. Skrev om när vi skulle ha syskonträff och min syster då tyckte att det var en bra ide att de hade med sina pojk- och flickvänner. Att jag är singel och kanske skulle känna mig utanför, att jag skulle tycka det var jobbigt, det hade hon inte en tanke på. Många män räknas helt enkelt inte.
    De flesta som svarade i de trådarna tyckte att det var jag som tänkte fel, kände fel.
    Men fortfarande säger du inte vilka det är som dömer?
    Vilka kvinnor har dömt dig?
    Du skriver att kvinnor här, kvinnor som du inte känner dömer dig för att du gillat unga kvinnor du inte ens haft ihop det med.

    Ärligt talat jag förstår inte varför du tar upp att kvinnor du inte känner här på FL har åsikter om något som inte ens har hänt?
    Om du inte varit tillsammans med en yngre kvinna finns det ju inget att ha en åsikt om, sen om du fantiserar om yngre kvinnor är det upp till dig och jag vet inte om du har uttalat dig på något sätt om unga kvinnors kroppar som fått kvinnor att agera. Du kan ju inte veta vilka dessa kvinnor på nätet är.
    Det kanske är just unga 20-30 åringar som inte tycker att det är ok med 50 åringar, som jag sa dom jag känt som varit 20-25 och varit med killar över 35 så är det just deras jämngamla kompisar som reagerat, vet som sagt inte vad deras föräldrar tyckte men andra visste ju inte att dom var tillsammans.
    Random kvinnor känner ju inte till vilka som är tillsammans eller ej, folk bryr sig inte okända på gatan vilka dom är tillsammans med.
    Man bryr sig väl om vänner och släkt anser något men inte okända.
    Dom flesta människor bryr sig inte ett dugg om vem du träffar eller ej?
    Tror du att folk på gatan, på jobbet, i affärer mm bryr sig? 
    varför ska du ens prata om ålder med andra.
    Jag frågar inte hur gamla olika personers partners är, vem gör det hur som helst.
    Det kan man göra om man känner varandra väl.

    Vilka massor kvinnor tror du bryr sig om vem du träffar?
    Om du träffar en yngre kvinna är det troligt att just dom hon umgås med, vänner reagerar än okända personer. 
    Du verkar tro att en massa människor har tid att gå och reta upp sig på okända personers dejter eller förhållande, folk har ett liv, det är inget som upptar folk men om du ställer en fråga kommer ju vissa , observera VISSA svara vad dom tänker, för resten, de flesta är det totalt oviktigt!
  • Anonym (HmJ)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-25 15:58:42 följande:
    Inte få, men gubbsjuka är trots allt mycket vanligare än gumsjuka. Eller kanske är det så att "gummorna" också fantiserar om yngre - det vet jag inte, jag gör det i alla fall inte - men inser att det inte vore rimligt i verkligheten att börja ragga på män i sin egen sons ålder. 
    Ja, det är långt mycket vanligare det
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-25 14:56:10 följande:
    I verkligheten är få 22-åriga tjejer särskilt snygga. Vi har en fetmaepidemi som går neråt i åldrarna, och parallellt med den har vi utbredd anorexi som i stället gör tjejerna bleka, magra, sköra och orkeslösa. 
    Ser många tjejer i den åldern som är snygga. De går ofta i tajta kläder så man ser formerna. Många håller sig i form och motionerar. Såg senast igår 2 tjejer som var ute och powerwalkade. De hade tajta kläder och man såg deras starka ben. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-25 14:56:10 följande:
    Men exakt, det är en fantasi de här männen har. De ser unga kvinnor i porren, vanliga filmer, reklam, TV o.s.v. som är UTVALDA just för sina snygga kroppar. Som dessutom ofta har konstgjorda inslag, som silikonbröst, fillers, ögonfransförlängningar och konstgjort hår, samt att foton oftast är fotoshoppade idag. Det går även att göra sådana förändringar på rörliga bilder idag, och sedan beror det på smink, make-up, maskering, ljussättning. 
    De unga tjejerna jag var intresserad av var inga modeller, och hade inte gjort ingrepp. Har bara varit intresserad av en tjej som gjort ingrepp.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-26 07:25:32 följande:
    Ser många tjejer i den åldern som är snygga. De går ofta i tajta kläder så man ser formerna. Många håller sig i form och motionerar. Såg senast igår 2 tjejer som var ute och powerwalkade. De hade tajta kläder och man såg deras starka ben. 
    Då kan det vara så att de i stället är utseende-, kropps- och träningsfixerade. Det är inte så roligt att leva med en sådan människa i verkligheten, som är så upptagen med sig själv.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-26 07:26:49 följande:
    De unga tjejerna jag var intresserad av var inga modeller, och hade inte gjort ingrepp. Har bara varit intresserad av en tjej som gjort ingrepp.
    Det spelar ingen roll, för du kommer inte att få någon ung tjej. Du får satsa på någon som är i alla fall över 40 år. Vad skulle du ens kunna PRATA med en 22-åring om? Det händer ju enormt mycket i mognad och livserfarenhet (i normala fall) mellan 22 och 52.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-26 07:34:10 följande:
    Då kan det vara så att de i stället är utseende-, kropps- och träningsfixerade. Det är inte så roligt att leva med en sådan människa i verkligheten, som är så upptagen med sig själv.
    Ja, så kan det vara. Kan också vara så att de gillar att röra på sig och i den åldern så har man mycket gratis, det är lättare att hålla sig i form.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-26 07:36:26 följande:
    Det spelar ingen roll, för du kommer inte att få någon ung tjej. Du får satsa på någon som är i alla fall över 40 år. Vad skulle du ens kunna PRATA med en 22-åring om? Det händer ju enormt mycket i mognad och livserfarenhet (i normala fall) mellan 22 och 52.
    22-åringen jag träffade, där pratade vi om allt möjligt. Ja.
  • Anonym (Anders)

    Sitter med morgonkaffet och ser tillbaka på en väldigt trevlig dejt med middag och nån drink efteråt .

    Efter en liten stund så kändes det Jätte bra, var ju så klart lite nervös 😊 men trevlig och mycket skratt 

    Avslutade med en enkel puss på mun 
    min nojs för ålder skillnaden är inte kvar

    Kommer bli mer träffar, hon vill och de är jag glad över.
    Har parata med henne i morse i telefonen, ja hon är faktiskt underbar person.


    Sen får vi se hur allt blir i framtiden, jag inga förväntningar tar det som det kommer .

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anders) skrev 2024-04-28 09:33:40 följande:

    Sitter med morgonkaffet och ser tillbaka på en väldigt trevlig dejt med middag och nån drink efteråt .

    Efter en liten stund så kändes det Jätte bra, var ju så klart lite nervös 😊 men trevlig och mycket skratt 

    Avslutade med en enkel puss på mun 
    min nojs för ålder skillnaden är inte kvar

    Kommer bli mer träffar, hon vill och de är jag glad över.
    Har parata med henne i morse i telefonen, ja hon är faktiskt underbar person.


    Sen får vi se hur allt blir i framtiden, jag inga förväntningar tar det som det kommer .


    När jag träffade 22-åringen första gången så var jag nervös. Hade inte varit på dejt på över 3 år och hade fått nobben av en annan yngre tjej jag var kär i, så jag hade dåligt självförtroende. Jag var så spänd så jag kunde knappt gå när jag reste mig upp från soffan.
    Jag tyckte också vi hade trevligt, så vi träffades några gånger till. Blev ingen puss, bara en kram den sista gången vi träffades.
    Jag hade inte heller förväntningar, tänkte mer att det blir som det blir.
    Kul att det gick bra Glad
Svar på tråden Råd fråga till er som har yngre