• BlåRosen

    Dr-S Solstrålar!!

    Jaha, alla Dr-S små solar ..

    Då var det dags att att byta tråd då!. I denna tråd samlas alla som går under Umeås IVF-klinik..

    Här diskuteras allt som vi vill diskuteras inom IVF..
    Så kom in till vårt underbara gäng ..

    Varmt Välkommen gamla som nya ..


    //BlåRosen...

  • Svar på tråden Dr-S Solstrålar!!
  • Lilla Ior

    Såg att ni nu börjat med ny lista! Ingen idé att lägga in mig nånstans eftersom vårt svar blev negativt =( Hade ändå tänkt plocka bort mig idag =(

  • RosaPantern
    kramar om dig även här Centurion... och kram till dig Lilla Ior..vet tyvärr allt för väl hur du känner dig..

    lägger in mig på Listan

    VÄNTAR PÅ START:

    Rosa Pantern: väntar på 5:e IV -Behandlingen
    MariaChi: Startar IVF-behandling i Umeå den 28 augusti.
    Seanna: 1 misslyckat IVF/ICSI, FET i oktober

    SPRAYARE:

    Tiny: 1:a IVF/ICSI. Spraystart 19/9
    Snöstorm 3:e IVF/ICSI. Spraystart 3/9

    BÖRJAT SPRUTA och ev planerat ÄGGPLOCK:

    Kun: 1:a IVF. Sprutstart 6/9. Beräknad ÄP v.38
    Anteninna: 3:e IVF Sprutstart 1/9
    Aggi: 1:a IVF. Sprutstart 6/9. Beräknad ÄP v.38
    gummsan: 5:e IVF Sprutstart 6/9.beräknad ÄP v.38
    Carnesir: 2:a IVF. Sprutstart 7/9, v. 38

    RUVARE:

    Ankkan 79: 1:a IVF. Ruvare av två guldisar, testdag 21/9

    women, 5 ICSI+ 2 FET. Ruvar på 2 små ärtor, testdag 20/9
    Pikku_myy: 1 FET. Ruvar på en, testdag 15/9.

    SOLUNGAR - GRAVID - GRATTIS!

    Lillfia: Efter tre års försök att bli gravid igen, varav ett års försök med IVF/ISCI och just när vi tänkte ge upp blev jag äntligen gravid på vårt sista färskförsök.
    - Den 29/8 2006 föddes vår underbara efterlängtade lilla pojke.

    Moffan: Efter tre IVF med fem återföringar föddes lilla Emmy den 12 juni 2006. Hon är extraordinärt vacker såklart!

    forskarfia: Efter tre IVF och fem återföringar lyckades vi på det sista IVF-försöket (när jag nästan gett upp...) och den 18 juni 2006 kom vår underbare Leon!

    ÄNGLABARN!:

    Centurion : Änglason Love f/d 2/9-06
  • anteninna

    Vad tråkigt att det inte gick vägen Lilla Ior!
    Femte ivf:et Rosa pantern, har ni gjort något FET?
    Själv är man nyss hemkommen från KK och VUL. Min slemhinna hade vuxit från 4mm till 9,2mm, det är helt otroligt, förjag har inte ökat nån dos som jag fick göra förra gången som den var för tunn däremot så tog jag akupunktur i går. Jag tror benhårt på att det var det som gjorde susen. Men så föds det ju också många barn i Kina, hihihi!!
    Nu vill jag ha en tid för ÄP!!

    Ha en bra fredag, själv så ska man vara på surjobbet hela helgen!!

    Kramar Ninna

  • RosaPantern

    Anteninna : vi har gjort 1 FET. jag får så lite ägg varje gång och dålig kvalite.. första gången fick vi till något extra ägg som gick att frysa.  men bara 1 klarade upptingen...  Det är rätt tungt att hela tiden måste göra fulla behandlingar varje gång. för ett FET är ju bättre för kroppen emellanåt...slippa hormoner och dyligt och jag tror som du på akupunktur.. ska själv göra det inför denna behanling.. (våran sista) håller tummarna för att det går vägen för er!!!

  • Lilla Ior

    Ni som tar hjälp av akupunktur, vilka går ni till? nån särskild? Hur mycket och länge måste man göra det mm? Kan vara intressant till nästa omgång!

  • tjillivippen

    Jag ska ta ovitrellsprutan på söndag. Men jag glömde att fråga hur mycket som ska tas. Visst är det hela sputan man tar? Hoppas att det är någon som kan svara mig. Nu går det ju inte att få tag på IVF i Umeå.

  • Lilla Ior

    Tjillivipen: Jodå det är hela sprutan du ska ta. Det går inte att göra på nåt annat sätt med den heller. Det är bara att ta det som finns i den!!! Lycka till!

  • Tiny

    Hej hej!
    Hur är det här i tråden? Hoppas alla kommer ha en fin fredag! Äntligen helg eller?

    Kun:
    Jag tänkte väl det... Fast jag tror vi är allmänt trevliga och öppna... Men lugn... Tjaaa... Kan ju räkna till 10 om jag skriker...*S*
    Jasså? Du har också finnblod... Jag kan säga att det verkligen märks att min pappa är halvfinne... Han har ett ganska så hett temprament, fast det är mest käft och inga bakben (han är med andra ord väldigt snäll fast högröstad Så jag antar att jag ärvt det av honom.

    Sprutorna ja! Jag gruvar mig... Gubben tyckte jag var duktig som inte svimmade i alla fall, jag tror han missuppfattat min rädsla lite... Jag kan faktiskt stå på benen... Å jag har också en del att sticka i, inte som den tecknade bilden i informationshäftet *S*

    Nä, nu ska jag gå coh kolla Idol med min lillasyster som ska sova här i natt...

    Ha en bra kväll!
    *kramar*

  • anteninna

    Go kväll!

    Lilla Ior: Jag går hos en akupunktör i stan (Piteå) han tycker att det räcker med tre gånger inför en IVF speciellt om man tar det lite intensivt strax före. Jag gick varannan dag förra gången då det tog för mig så jag gör likadant denna gång.
    Det kostar 350kr per gång så jag är glad att det inte är så många behandlingar som behövs.
    Hoppas att det var svar nog!

    Sov gott alla!!

Svar på tråden Dr-S Solstrålar!!