• Anonym (Undrar)

    Fakta om rökning

    Jag undrar nu om det verkligen skadar min 3 månaders dotter om jag röker några cigg utomhus, hon ammar inte längre och sover i eget rum. Jag söker alltså fakta inte vad folk tror för det kan jag läsa i hundra trådar här men jag hittar inte ren fakta om saken. Är det någon som har nån länk kanske?

  • Svar på tråden Fakta om rökning
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (undrar oxå) Jag har läst runt överallt och inte hittat någonting om att det skulle vara skadligt så länge man inte röker inne eller i närheten av barnet. Vi rökande mammor får helt enkelt stöta bort andras otroligt dumma komentarer.

    Anonym Tack för svar
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (suckar) Ja det är rätt tråkigt att du kommer in i en sån här tråd och gnäller eftersom jag skrev att jag klarar mig utan vad ni icke rökare tror. Om du kan visa mig fakta om att det skulle skada mitt barn så är det annat. Och att lukta illa är inte samma som att vara farligt!? Sen är du nog inte rätt person att säga nått att röka under graviditet och amning ÄR farligt.
  • Anonym (suckar)

    japp ts... röka under garv och amning är inte bra alls, farligt med andra ord. jag tycker det är förjävligt att jag gjorde det och det finns inga ursäkter men jag tillskillnad från dig vet, utan att tro att det är fel att röka, skadligt för ämnerna finns där fast barnet inte är närvarande. Jag tog mig i kragen och slutade i stället för att försöka vinna sympati och bättre samvete på fl. jag vet att det är farligt, jag behöver inte fråga det här...

  • Anonym (Undrar)

    Anonym (suckar) Ja och jag till skillnad från dig visste att det var skadligt för mitt barn när hon bodde i min kropp så jag som innan rökte ett paket om dagen och hade gjort det i 11 år jag la av så fort jag plussade och rökte inte ett bloss innan hon slutat amma...Så vem har "missat" mest information av oss båda egentligen.

  • Anonym (undrar oxå)

    Jag gjorde samma som TS, slutade direkt vid plusset!! och rökte inte heller ett bloss förren jag slutat amma!
    Nu röker jag vid fester och nångång ibland 1-2 cigg/vecka max när jag blir sur, arg eller jättesugen! men det är MAX och alltid när mitt barn somnat för natten.
    Det borde ju inte skada henne då ju!?!?

  • Anonym (Undrar)
    Anonym(suckar) Japp och jag gör mitt val nu! Och vem som är iq befriad det finns det säkert delade meningar om!

    Anonym (undrar oxå) Nej det är ingen fara.

    Med den här tråden ville jag visa att det faktiskt inte finns nån fakta om att det skulle vara farligt för om det va det då skulle information om det finnas.
  • Anonym (#4 och 9)

    Till Anonym (suckar) Ja hellre röker jag ute när min bebis inte är med och dessutom tvättar mig än att stå och blossa i närheten (ammar inte heller längre)
    Ska du ens komma här och säga något som rökte när du var gravid? Snälla...
    Sen att börja med en massa påhopp som iqbefriade frågor??
    Ta och tänk efter egentligen, är väl bättre att röka NU än när man var gravid och ammade.... *suck*
    TS: BRA att du är så klok att du går ut och röker och dessutom tvättar dig.
    Försök att inte bry dom om andras påhopp!

  • Anonym

    kan inte ens skriva längre, skulle ju stå dig och inte dom =)

  • tröttmor

    suckar
    det är inte faligt att andas på barnet EFTER att ha rökt, inte farligare än att andas med elden sprutandes som ur din mun

  • tröttmor

    att göra som du gör ts, röka ute och tvätta sig efteråt, är inte farligare än att lukta svett och parfym intill sitt barn.

Svar på tråden Fakta om rökning