• Nyfiken gul

    Våra bästa husmorstips!! Häng på o sprid din kunskap!

    Härmed öppnas tråden för alla våra bästa husmorstips vi sitter o ruvar på...

    Här får allt plats mellan himmel o jord som rör allehanda tips på hur man löser diverse problem...

    allt från hur man fjällar en fisk bäst till hur man få bort vinfläckarna på bästa duken...

    Alla såna här tips man läser om i veckotidningarna....

    Ös in med dom!!!

    VÄLKOMMEN!!!!
  • Svar på tråden Våra bästa husmorstips!! Häng på o sprid din kunskap!
  • Lejlej

    fast om det redan luktar kanske man måste "tvätta" med det?? men sen luktar det ju ättika istället, men det kanske avdunstar eller är bättre i alla fall?

  • MirandaPanda

    Vad som helst är bättre än hur det är nu! Uääk!!
    Blir nog att ge sig av och inhandla lite ättika i veckan.

  • Baronessan
    MirandaPanda skrev 2006-10-16 13:49:02 följande:
    Vad som helst är bättre än hur det är nu! Uääk!! Blir nog att ge sig av och inhandla lite ättika i veckan.
    Dålig lukt i kyl och frys tar ni bort med 4 msk ättika 24 % i 1 l ljummet vatten.
    Använd en mjuk trasa eller svamp. Torka torrt efter.
    Inside me is a skinny girl crying to get out. But I can usually shut the bitch up with cookies!
  • Nyfiken gul

    Dålig lukt i kylskåp kan även tas bort med färska citroner..

    Skiva en citron i två delar o gnugga rent i kylen med citronerna. Låt lufttorka.

  • MirandaPanda

    Va bra, nu har jag ju flera saker att prova. Tack så mycket! Så snart vi får tid ska vi ha en ordentlig kylskåpsdag här hemma och då ska det gnuggas, gnuggas, gnuggas!

  • mimmi 1

    Jag måste bara tala om vad som hände mej för ett par år sedan, angående otäck lukt i kylskåpet.
    Höll på att bli ett nervvrak, för hur jag än torkade och städade och sökte efter vad som kunde lukta, så icke... till saken hör att kylskåpet var nästan nytt, så det kunde omöjligt vara nåt inpyrt.... jag har aldrig i hela mitt liv städat kylen så noga, torkade till o med av mjölkpaketen....

    Till slut hittade jag nåt helt otroligt äckligt....
    skulle baka en dag, och tog fram ägg, då jag kläckte ägget mot kanten av skålen, så höll jag på att döööö, ägget var helt ruttet.. svart och luktade alltså nåt så hemskt... det var DET som hade luktet hela tiden.. ut genom skalet o allt.... helt otroligt, eftersom jag använder ägg hela tiden, och detta ägget kunde omöjligt ha legat hemma hos mej och ruttnat, måste ha varit ett "rötägg" från affären, för alla dom andra i paketet var ok....

    Ett tips om det luktar måtligt är att skära itu ett äpple, och lägga in, för äpplet suger åt sej dålig lukt, och avger bara god äppledoft... men är det något som dragit in i själva plasten tror du?? kan vara svårt kanske...

  • Rigmor Mortis

    mimmi 1 - uääääh! Det måste väl nästan varit någon som - för att jävlas med affären kanske - tagit med ett ruttet ägg och smugglat ner i förpackningen?

  • annika81

    Bläck på vitt tyg (jacka), hur kan man få bort det? Och gräsfläckar på beige tyg (shorts)? Och blodfäckar?

  • Lejlej

    har inte testat menm spontant: bläck på vitt tyg= klorin, eller kanske motorolja funkar som nån skrev tidigare att det funkar på allt Gräsfläckar och ev blodfläckar = galltvål

Svar på tråden Våra bästa husmorstips!! Häng på o sprid din kunskap!