• Nyfiken gul

    Våra bästa husmorstips!! Häng på o sprid din kunskap!

    Härmed öppnas tråden för alla våra bästa husmorstips vi sitter o ruvar på...

    Här får allt plats mellan himmel o jord som rör allehanda tips på hur man löser diverse problem...

    allt från hur man fjällar en fisk bäst till hur man få bort vinfläckarna på bästa duken...

    Alla såna här tips man läser om i veckotidningarna....

    Ös in med dom!!!

    VÄLKOMMEN!!!!
  • Svar på tråden Våra bästa husmorstips!! Häng på o sprid din kunskap!
  • Tessa606

    Hej på er alla husliga
    Någon kanske har svarat på detta innan men jag frågar ändå: vi har köpt ett nytt fint handfat till badrummet, i handfatet sitter en STOR klisterlapp, omöjlig att få bort, hur göra? plus att får jag bort den sitter det säkert klister kvar hur får jag bort det?? hoppas på hjälp

  • Karamellfabriken

    T-sprit borde funka men akta dig för aceton om tvättstället är i keramik och inte porslin!

  • ylledylle

    Kemiskt ren bensin funkar för prislappsklister av värre sorten. Och andra klistermärken. OBS! Mjukplast kan bli mjölkvitt av bensinen, om det inte är en önskvärd effekt kan det ju vara bra att känna till det ;)

  • annika81

    Jag fick tipset att tvätta med klorin. Ska jag tvätta det i tvättmaskinen då, ha det i där tvättmedlet är? Och använda sköljmedel som vanligt?

  • mimmi 1

    Tessa8 T-röd..... är bara lite försiktig, de flesta nya moderna tvättställ är ju inte av porslin, utan gjuten armerad plast, men är det av porslin, så gnugga på med t-sprit...

    Men visst blir man less på alla dessa onödiga klisterlappar??
    dom sitter ju fasst som bara den, på fönster, bänkskivor.. allt tom. äpplen :o)

  • Rigmor Mortis

    Tilde 04 - ställ ut skålar med ättika lite varstans. Och skura allt som går noga (tak, väggar, dörrkarmar etc.). Allt som går att skuras. Tapeter är ju lite svårt.

Svar på tråden Våra bästa husmorstips!! Häng på o sprid din kunskap!