• Nyfiken gul

    Våra bästa husmorstips!! Häng på o sprid din kunskap!

    Härmed öppnas tråden för alla våra bästa husmorstips vi sitter o ruvar på...

    Här får allt plats mellan himmel o jord som rör allehanda tips på hur man löser diverse problem...

    allt från hur man fjällar en fisk bäst till hur man få bort vinfläckarna på bästa duken...

    Alla såna här tips man läser om i veckotidningarna....

    Ös in med dom!!!

    VÄLKOMMEN!!!!
  • Svar på tråden Våra bästa husmorstips!! Häng på o sprid din kunskap!
  • Baronessan
    Batmamma skrev 2006-11-17 14:07:37 följande:
    Nån som vet om det går att få bort feta fläckar på kökstapet? (Vanlig papptapet)
    Badda med potatismjöl, gnid efter försiktigt med en torr linnelapp.
    Inside me is a skinny girl crying to get out. But I can usually shut the bitch up with cookies!
  • LillaLulla

    Potatismjöl är bra till barnrumpor också!

  • Lorinska

    Silver är tokenkelt att rengöra!
    UTAN ATT SKRUBBA! Inga slipmärken!!!
    Man tar hett vatten och häller ned i en form av balja eller diskho. Häller i ganska mycket salt och lindar in tex bestik i aluminiumfolie och låter det ligga 10- 30 min. Har man stora saker som tex ljusstakar kan man lägga ut folien i botten och ställa ljusstaken på, sedan är det bara att vända på den om inte vattnet nådde upp.
    KLART

  • Mikkel räv

    Fastbränd mat i kastrull:

    Fyll kastrullen till hälften med vatten, och sätt i någon matsked maskindiskmedel. Låt det koka upp och stå till det svalnat. Häll bort sörjan och diska som vanligt med diskborste. SKÖLJ NOGRANNT! Funkar för mig iallafall!

    Den här tråden borde bli en bok! Vi kan bli rika!

  • BuoBä

    Nån som har ett bra tips på hur man får rent sin toastol. Jag skurar och skurar med WC-anka och städar sitsen med Ajax, men ändå luktar den inte fräscht.

    (Efter att ha läst stora delar av tråden skulle jag gissa att svaret blir "ättika" )

  • Lejlej

    Om du inte får bort ränder och fläckar nere i holken ska man kunna ta en 2-liters cocacolaflaska som man häller i på kvällen och låter stå över natten. Spola sen


    Mamma till Isak 0304 och Olivia 0509
  • Pneu

    BuoBä - det beror ju lite på var den luktar. En toastol har ju trots allt lite skrymslen och vrår som man knappt kommer åt annat än med (en gammal) tandborste. Det kan ju också komma nerifrån rören till. Har ni en snålspolare? I såna kan man ibland se hur toapapperet ligger kvar och fladdrar trots att det är spolat, och då är det ju inte konstigt att det blir lite småpäcklig lukt.

Svar på tråden Våra bästa husmorstips!! Häng på o sprid din kunskap!