• Missix

    Oktober - 04 Det mesta av det bästa!

    Här är vi alla som hade BF i oktober 04.

    Vi har bananbarn och ozzande föräldrar. Vi är automatiskt bäst och vi vet om det.

    Nya föräldrar som har samma egenskaper, är välkomna. Men var beredd på ett rasande tempo, ha god läskunskap och mycket tid. Håll i hatten, här går det undan!


    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!
  • Mamajang

    pratade m mamma o sa att jag önskade att hon kunde komma hit den här helgen ist för nästa då jag gärna behöver lite hjälp nu när jag e risigt o förkyld o orkeslös.. hon sa inte nej.. hon sa vi får se.. d e positivt iaf.. hon ska till tandläkaren den 3:e o vill absolut inte missa det men jag sa att d hinner hon ju d e ju en vecka dit o hon kommer iaf inte o stanna så länge den här gången d vet jag.. hon stannar några dagar om hon kommer.. vore skönt. När man blir dålig så e d extra jobbigt o vara ensam.. jag e livrädd att jag ska få magsjuka när jag e ensam med amira.. o har ingen som kan ta henne.. kunde iaf i värsta fall ringa hem min man då.. så pass mkt kunde han göra att han kunde passa amira medans jag var sjuk om d var extremt mkt jag var sjuk.. fast en gång tvingade han mig o diska fast jag var så klen o hade haft magsjuka o sen en annan gång så vägrade han o gå upp för o lämna amira på dagis för han varit uppe hela natten o jag varit sjuk.. hade tur den senaste gången för då var svägerskan hos mig o hjälpte mig medans jag låg o spydde.. amira var jätterädd minns jag när hon såg mig sitta över toa o hulka.. stackars liten..

    sorry för mitt svamlande.. orkar inte göra stycken heller.. behöver bara skriva av mig mina tankar ibland.. känn er inte tvungna o läsa o jag gör d inte för att ni ska tycka synd om mig lr så.. vill bara skriva av mig ibland..

  • Ylle

    hilti: grattis till myran! verkar ha varit en smidig inskolning..?

    fia: fast en del sköljmedel påstår sig vara allergitestade och så är det samma billigskit som allt annat.


    fjompan hade fotodag på dagis idag. fotografen hade hopp om att fota gruppbilden utomhus. jojo, lycka till i stormen. fast det hade ju blivit en minst sagt levande bild med alla ungar flygande omkring som små vantar.


    dess värre så har ju jag hunnit gå på morgonen innan hon skulle fotofixas, dvs få fina hyfsat jämna tofsar i håret, hennes hår är i jobbigt mellanläge och far fram i ögonen om det inte är uppsat... så G skulle fixa. MY GOD vad hon såg ut i skallen när jag kom vid 14tiden då porträttbilderna skulle tas, gruppbilden togs på förmiddagen. en tofs var nästan bake i nacken och en högt upp på huvudet och strävade bakåt.


    nåväl. hon är söt ändå. men det retar mig ändå. jag var sur på G i en hel kvart för det, fast hon kanske fixat det alldeles själv när hon sovit och snurrat hår.

  • Ylle

    tack för alla eksemsvar förresten!

    första vinglaset uppdrucket. G handlar chips. jag är värd det nu när jag varit så duktig. en belöningsdag måste man få ha. -3 kilo.

  • Mamajang

    min skrutta är en groda på arken.. kunde hon inte fått bli nyckelpiga åtminstone då..

    på förra dagiset hette avdelningen först igelkotten sen ändrade de alla namn på alla avdelningar o då blev det småfolket den första avdelningen sen så blev d trollskogen i år då när de bytte avdelning.

    hela dagis var så förstjust i amira o tyckte d skulle bli sååå tråkigt att hon skulle sluta.. hon kan verkligen göra ett intryck hon på folk som träffar henne. o de har ju sett henne växa upp från den lilla 1åringen till en tuff tjej som nyss fyllt 2 år!
    O fröknarna sa att vi måste absolut komma o hälsa på nåt tag.. gud vad jag kommer o sakna hennes fröknar.. hon har ju haft samma sen hon började... o hade hon fortsatt så hade hon haft samma (utom en som är kvar på småbarn o följer årets småbarn upp) ända upp tills hon slutade. Kanonduktiga pedagoger o härliga människor.. inte undra på att hon utvecklats så av dagis o trivts så bra.. men d var inte nå problem med o byta dagis heller som tur är.. hon trivs lika bra nu med nya fröknar o barn tror saknaden är störst hos mig.. o så oroade jag mig för hur d skulle bli när vi var tbx en dag på gamla dagiset o sen d nya igen.. men hon sa inget lr visade på nåt att hon inte ville utan tycker d e så roligt o härja där så.. jag är så glad..

    kan tydligen inte skriva korta inlägg..

  • Mamajang

    ylle- d verkar som om vädret alltid är emot gruppfotografering utomhus.. när amira o hennes kamrater skulle fotas på dagis i maj som var så fint hela tiden så nog fan regnade det den dagen.. så d blev inomhus..

    på nya dagiset har de inte fotografering.. men de fotar mkt själva.. bra att vi hann med d på gamla dagiset iaf så hon har kvar som minne av första dagisgruppen.. sitter på kylskåpet nu.. ska rama in o sätta på hennes rum sen.

  • Mamajang

    ylle- grattis till -3 kilo.. vill också gå ned.. svårt när man e så deppig o bara käkar hela tiden o fel också... måste skärpa mig.. SNART

  • Mamajang

    undrar när linus ska dyka in i tråden igen jag.. är så nyfiken på hur d gått för henne.. hoppas verkligen att allt har gått bra o att de mår bra allihopa..

  • Mamajang

    vill bara påminna alla om att komma ihåg mig som er kompis nu även med nytt nick.. så jag kan gå o snoka hos er..

Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!