• Missix

    Oktober - 04 Det mesta av det bästa!

    Här är vi alla som hade BF i oktober 04.

    Vi har bananbarn och ozzande föräldrar. Vi är automatiskt bäst och vi vet om det.

    Nya föräldrar som har samma egenskaper, är välkomna. Men var beredd på ett rasande tempo, ha god läskunskap och mycket tid. Håll i hatten, här går det undan!


    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!
  • Braxton

    Jag har haft problem med att lägga J sen i somras. Han har sovit brevid mig hela nätter(hlavnätter/somnat brevid mig, och jag har lagt honom i sin säng ( vilket har resulterat i att han har vaknat mitt i natten och i panik ropat efter maaaaammmmaaa och gråtit)
    Men. Jag har hittat ett sätt som funkar för oss..¨jag har bestämt mig. Nu SKA han somna i egen säng. Och när jag har lagt honom, sen sitter jag kvar en stund och pratar och sjunger med honom, kramar, pussar osv. Sen efter sn stund går jag ut, säger att jag kommer snart tillbaka. Går in snart igen, stannar en liiiiten stund, kramar å pussar och säger gonatt, J ska sova nu. Då är det gonatt.
    Det här har funkat för oss kanonfint *pepparpeppar* i en vecka iaf. Kanske funkar för att jag mår bättre, och han känner sig tryggare med mig då, han kanske också mår bättre då.
    Under hela läggningsproceesen spelar jag lugna barnsånger.
    Vet inte vad jag ksulle ha gjort utan dom..
    Det händer fortfarande att han vill komma till mig mitt i natten och då får han komma. Men inte lika ofta som förr

    Så jag är glad! Har ju bara 110 cm säng.

  • Mamajang

    jag har en stor dubbelsäng ju o den kan bli ganska tom o sova själv i.. men jag försöker o somna amira i sin säng iaf.. vaknar hon om natten o vill komma så får hon det.

    Sen hon var liten har hon velat sova hos mig o sen vägrade hon i stort sett sova i spjälisen.. jag somnade henne på storsängen så att säga o lyfte över henne till spjälisen men då vaknade hon bara mitt i natten o grät o ville bort.. sen när d blev värre o värre mellan mig o amine så hade jag henne hos mig som ett skydd.. för o slippa ha honom där.. bredde ut mig ordentligt och såg till att även amira tog stor plats för att inte han skulle få plats

    så hon blev ju van o sova med mig.. men nu när vi flyttade o hon fick eget rum så har jag varit mer konsekvent med att lägga henne i sin säng o att hon ska somna där, men så e d ju bara jag o hon så d gör inget att hon vill sova inne hos mig ibland.

    Jag sitter m henne bredvid henne tills hon somnar.. håller handen lr bara smeker henne på kinden.. spelar på speldosan tills hon sover.. då smyger jag mig ut o för d mesta så sover hon gott hela natten.. ja hon kan ju vakna o vilja komma över o då stoppar jag ned henne bredvid mig o då somnar hon om..

    förr kunde hon vara så att jag inte fick lämna rummet om hon kom över till mig utan jag kunde ligga o hålla mig o vara superkissnödig men gick jag så började hon gråta.. nu kan jag lägga henne i min säng.. o säga mamma måste gå o kissa.. jag kommer snart.. o för d mesta så säger hon bara typ mmm o ligger kvar o somnar lr bara stannar kvar iaf.. d e framsteg för oss..

  • Mamajang

    braxan.. e d inte lite väl trångt i sängen när snickarn sover över då?? kanske dags o skaffa större

  • Braxton

    Han kan inte sova över här.. jag blir så irriterad för jag får så lite plats i sängen
    Han har likadan säng han med, så när jag är där så sover jag på en madrass på golvet, för jag kan inte trängas med en vuxen i en sån liten säng, jag bara pustar,stånkar och fräser surt
    Så är jag på skitdåligt humör dagen efter för att jag itne har fått sova.

  • Fiafiber

    Vi har just ändrat så att vi själva betalar blöjorna, men jag tycker som många att detta är en bra sparåtgärd. Hellre pengar till leksaker o aktiviteter än blöjor som kanske snålas på eller inte kommer överens med min sons rumpa o ger utslag
    Skämt åsido så har jag inget emot denna ändring!


    ♥Kalles mamma♥
  • Mamajang

    Braxan--- dåså.. d e dags för en större säng då..  klart ni ska kunna sova hos varandra o MED varandra.. trist o sova på madrass på golvet.. har man stor säng så sover man gott iaf även med en till vuxen i sängen..

  • Fiafiber

    Stannar hellre här hos er

    Kalle sover jättekonstigt sen han fick eget rum o stor säng.
    Han kan vakna 3 ggr per natt, då vill han antingen sova i soffan med pappa, eller med pappa på en madrass på golvet som vi har på golvet eftersom vår soffa är så liten ( den är ganska stor, men inte om alla vill ligga ner.,,,)
    Jag slipper nätterna helt, sköööönt!
    Ibland vill han sova i vår säng, jag försöker få mannen att inse att vi inte kan hålla på så,  men han tycker inte det är jobbigt ?!!
    Det går ca 3 tetra vällingar per natt. Vi är inne i en sån ond cirkel.... men eftersom jag inte är delaktig på nätterna så är det svårt att påverka. Jag vaknar inte ens längre!
    Känner mig jätteskyldig....

    För nån timma sen så vaknade han av att han hostades så, han spydde så fort han kom upp... lilla gubben,,,,

    Men vi var tvugna att ta bort spälisen eftersom han dök ner i den, bokstavligen. Jag såg hans nacke böja sig på ett mkt onaturligt sätt, blev rädd... han skratta vidare så klart.


    ♥Kalles mamma♥
  • LenaLiten

    Skakis!

    Inte för att jag har något nytt att tillägga, men jag svarar ändå...
    Min BVC-tant berättade för mig att den absolut vanligaste frågan från nyblivna tvåbarnsföräldrar var - Men ska de verkligen sova så här mycket??
    Vi frågade nämligen också.
    De SKA sova så mycket. Nils sov minst 20/dygn den första månaden. Det var som att vara på vilohem att hänga med honom.

    Och om man vill väcka dem när de tuttar loss så är det bara att göra som alla de andra kloka töserna har sagt: skrapa lite med nageln i deras handflata eller klappa lite på kinden.

Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!