• Missix

    Oktober - 04 Det mesta av det bästa!

    Här är vi alla som hade BF i oktober 04.

    Vi har bananbarn och ozzande föräldrar. Vi är automatiskt bäst och vi vet om det.

    Nya föräldrar som har samma egenskaper, är välkomna. Men var beredd på ett rasande tempo, ha god läskunskap och mycket tid. Håll i hatten, här går det undan!


    Nu har denna raden varit tom alldeles för länge!
  • Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!
  • Mamajang

    Fia- visst var d barnadiset ni skulle på o ha kalas nästa helg?? i högdalen.. har varit där o SKA som sagt dit igen nästa helg m några brudar från fl..

  • Skakis

    Lena - Jag och gubben sitter här och skrattar åt din beskrivning Vilohem är bara förnamnet *hihi*

    Tusen tack för alla fina tips! Eftersom jag är nybörjar-ammare uppstår dteen del frågetecken och då är ni tveklöst bäst! Alla kategorier! & godnatt


    Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Mamajang

    Fia- vi ska dit på lördag

    har funderat på o ha kalas på sånt ställe när hon blir lite äldre kanske nästa år lr nå.. har ni varit där förr?? d e stort där o mkt roligt för barnen amira sprang runt o härjade som en galning hon precis vad hon behöver..

  • Mamajang

    Fia- amira har ju lagt av m välling helt hon sen i våras.. lr ja i början av sommaren.. d e svårt ibland tycker jag.. förr så kunde hon iaf dricka välling innan hon sov o då gjorde d inte såå mkt om hon åt dåligt i övrigt.. men nu e d svårare när hon inte vill äta maten o inte tar välling heller.. inte en droppe... hon verkar tycka d e äckligt nästan..

  • Mamajang

    dags o sova.. ska bara bädda i nytt lakan då jag märkt att jag blir så fint peelad på benen om natten för trots att jag skakat lakanet så får jag inte bort allt salt som amira hällt i sängen o d e inte skönt o sova på salt kan jag säga..

  • ica003

    Måste få ställa en fråga om sömn-amning etc. Jag ammade ju aldrig Joel. När vi kom hem så sa bvc-sköterskan att jag inte behövde väcka å mata på nätterna. Och det var lite skönt. På BB hade vil blivit uppslitna var fjärde timme, 24.00 och 04.00 och sen somnade inte Joel om. OK, det är kanske så livet är. I alla fall. Ena doulan, hon är insatt i amning sa idag att det är jätteviktigt att amma på natten, även om bebis inte vaknar, för blodsockrets skull (och sen vet jag att det är bra för mjölkprokutionen) och detta fram till typ 4 månaders ålder...

    Jag tänkte bara höra vad ni har hört om detta. Ni kanske inte haft "problemet" att nykläckt sover hela natten? Börjar funderar en del på detta och känner mig lite dum att vi lät Joel sova då...hm...

  • Braxton

    Vad det är underbart att läsa om amnings"problem" och "nymamma"frågor, spädisfrågor.. det var inte länge sen vi satt och fundrade så om våra 2åringar. Men SKA dom sova så här mkt? Men ska han inte ÄTA snart? Han har inte bajsat på 2 dagar...

    Tänk vad tiden går fort!

    Gonatt!

  • Mamajang

    när jag tänker efter så var d väldigt lugnt m amira när hon var ny också.. hon sov mest hela tiden faktiskt o vaknade hon o d var nåt jag ville se på tv då lr så då fick hon sova vidare på min mage.. då sov hon som en stock igen.. en riktig sömntuta..

  • Fiafiber

    Kanske vi ses på lördag!
    Duktig du(amira) är som lagt av med vällingen!!

    tack för titten, fick inte titta in hos dig


    ♥Kalles mamma♥
Svar på tråden Oktober - 04 Det mesta av det bästa!