• Natalejjis

    Vi COOLA som stickar bort tiden! ;)

    Så då var det dax!

    Det som alla har väntat på!

    Nu finns den här!

    Tråden som är svaret för alla uttråkade hemmavarande män och kvinnor!

    Tråden som riktar sig just till dig!

    Dig som vill komma igång med stickningen! Dig som vill få peppning och förståelse i din hemmasyssla!

    Du kanske inte kan något. Du kanske är expert. Du kanske är svaret på alla sticksugnas böner.

    Välkommen! ;)
    ♥~Nat ~♥~~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-14 21:02:48:
    Länkar:

    www.garnstudio.com
    biphome.spray.se/maria.vabulis/Stickning/
    www.kanalen.org/stickning/blandat/gratismonster.php
    www.parlplatsen.se
    www.bjornerback.com/malin/stickning/
    www.sysidan.se/links/list.htm
    www.deisydesign.nu
    www.handarbeta.se
    www.alltomhandarbete.se

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-17 18:49:22:
    www.knitty.com/ISSUEwinter06/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-18 21:32:19:
    www.stickamera.se/index.php
  • Svar på tråden Vi COOLA som stickar bort tiden! ;)
  • Natalejjis

    MorM> Du är så välkommen! :)

    Det är svårt att lägga ifrån sig stickorna nu! Vi får väl se hur det blir! ;)


    ♥~Nat ~♥~~
  • Moppis

    Har inte läst igenom hela tråden men jag efterlyser ett stickmönster till en gallerfilt som mormor ska få äran att sticka.
    Någon vänlig själ som har ett eller vet någon sida att ladda ner ifrån? 


    Vi ska bli föräldrar!
  • FridaS

    hej!
    har nån här ett enkelt mönster på barnsockor?
    /frida

  • karin november

    Jag tog fram alla restgarner jag har idag och började sticka en liten docka. Gjorde flera sådana när jag var yngre och så kom jag att tänka på dem idag. Fick ringa mamma efter mönstret, de har strömlöst sedan stormen så hon fick leta mönster med hjälp av ficklampa Glad.
    Det dumma är att jag inte har någon bra "människofärg" till ansiktet, har bara ljusrosa så den första dockan kommer nog bli ganska blek.... Men det är kul!


    Emma 2006-11-20
  • secordo

    Hej

    Nu behöver jag hjälp av någon snäll själ.

    Jag började om från början med halsduken och denna gång är det tvärtom, den är väldigt lös i början för att sen smalna av ju mer jag stickar.

    Har tagit en bild men vet ej hur jag lägger in den här, någon som kan hjälpa mig?

    Sea

    (www.sjukabarn.se för oss som har sjuka barn)

  • karin november
    secordo,
    du måste ha plus-tjänsten för att kunna lägga in bilder i inläggen. Lägg bilden i ditt galleri så kan vi gå in och titta på den där.
    Emma 2006-11-20
  • secordo

    Nu har jag lyckats lägga in bilden. Kan någon förklara varför formen blir på detta sätt?

    måste säga att detta garn är helt underbart! det syns inte på bilden men det är lite glitter i det också.

    Tänk att JAG stickar....

    Sea

    (www.sjukabarn.se för oss som har sjuka barn)

  • karin123

    secordo: Du måste aktivera ditt galleri för att vi andra ska kunna se dina bilder. Du gör det under inställningarna.

  • Natalejjis

    secardo> Vill det sig inte för dig..? ^hmm^ Hoppas det ordnar sig.. Du måste se till att sticka jämt i styrka. Inte för hårt och inte för löst. De första maskorna ska ju inte vara löst åtdragna på stickorna när du "börjar" utan kan sitta åt lite och sedan när du drar ut den ena stickan så brukar det bli perfekt! Lycka till! (och ordna det där med bildgalleriet! ;) )

    Jag har ont om mönster.. HAr aldrig stickat efter det utan brukar köra "fri hand". :)


    ♥~Nat ~♥~~
Svar på tråden Vi COOLA som stickar bort tiden! ;)