• Svar på tråden Del 3: Vi som började utredning i okt /nov -06.
  • mala78

    Tack GIAG! Jag börjar tro att det är kört dock, det svider lite där nere och det brukar följas av spotting och sen mens. Men får väl se om några dagar om jag börjat blöda.
    Stackars dig som är sjuk, krya på dig!

  • God Is A Girl

    Vi får hoppas att den håller sig undan endå
    Tack så mycket, jag ska försöka


    Que sera sera. v.5+4
  • Vinter81

    Hej
    Suck vilken dag! först var jag på arbetsinterjuv och nu verkar det som jag har fått urinvägsinfektion vill iiiiiiinte ha det just nu. Ska dessutom ha mens till helgen som man mår ju som man mår. Plus att jag ska till tandläkaren imorgon tidigt.

  • jenn06

    Ceciliaba: Jag lämnat blodprov-ej svar ännu, sambons spermaprov ok . VUL ser bra ut, jag har normal äl. Läkaren skickat remiss för IVF. Efter nästa mens ska jag kolla äggledarna/spolning.

    Cilota: Jag: Optimala hormonvärden, slät livmoderslemhinna utan myom eller andra knutor. Små, fina äggstockar utan cystor. Sambon: spemierna långt över riktvärdet när det gäller alla kriterer. Tillsammans: Oförklarligt barnlösa.

    : Emsergirl: Hormon- och spermieprover samt VUL bra, har normal äl. Har gjort laparoskopi som visade på passage i äggledarna. Ska börja med insemination i februari/mars.

    Engla75: Alla tester klara. Har oregelbunden menscykel. Sambons spermier är något nedsatta i rörelse. Kommer göra IVF. Började spraya den 6 mars.

    God Is A Girl: Gjort VUL som var bra, Spermierprov var något nedsatt kvalité. Har PCOS. Spolning av äggledarna visade fri passage. Lämnat sju rör till och maken lämnt kromosomanalysprov, väntar på svar. Ska börja med metformin för att gå ner i vikt.

    jenn06: Proverna visar bra,förutom jenn har låg sköldkörtelhormons produktion,medecin i 1 år sedan ev ny kontakt om vi ej lyckats blir gravida.

    mala78: VUL, blod och sperma prover var bra, Även röntgen av äggledare och koll av livmoderslemhinna. Har oregelbundna cykler. Första kuren pergo helt verkningslös. Menopur-sprutor + pregnyl gav äl och första inseminationen gjordes 30/4.

    Noi: Endometrios samt stopp i båda äggledarna konstaterat efter titthålsoperation. Spermieprover bra. Inväntar IVF-uppstart i slutet på mars.

    Pajamaja: Har lämnat blodprov och spermaprov och allt ser bra ut på provsvaren. (Har dock bara en äggledare efter x dec-05.) Skulle "försöka själva" nov-jan och ska nu boka tid för

    Snart kanske: Hormon- och spermieprover samt VUL bra, har troligtvis normal äl. Spolade äggledarna den 16/1, allt såg bra ut. Fått svar på äl-test, hade ett värde på 81, alltså en väldigt bra äl. Remiss är skickad så nu är det ivf eller insemination som väntar.

    Snobben: Lämnat blodprov och spermaprov. Tagit prover en gång till och har nu fått tid för undersökning 12 april.

    Vinter81: Har varit och fått igen provresultaten de hittade inga fel på oss tycker att vi ska försöka själva ett tag till sedan prova IVF.

  • jenn06

    gjorde en uppdatering,
    Var på läkarbesök i ondags poch allt sug bra ut och proverna var mycket bra förutom att jag har låg produktion av sköldkörtelhormen, så jag fick medecin för det så det skall jag äta i 6v för att sedan lämna nytt prov och sedan skall jag fortsätta i 1 år för att försöka på egenhand, Men lyckas vi inte då skall vi ta kontakt igen för då skulle det tydligen bli ivf...Så nu hoppas jag på snabba resultat.. :)

  • God Is A Girl

    Jenn, Skönt att dom hittade felet eller känns det tugnt men det beskedet?


    Que sera sera. v.6+1
  • jenn06

    god is a girl- jo det är skönt,resultet gjorde mig inte så mycket eftrsom både min mamma & syster har låg ämnesomsättning så jag känner inte att det kan direkt vara felet, men det påverkar säkert, Men nu får man ta nya tag och fokusera på det som kommer och inte bakåt,
    Hur går det för dig??

Svar på tråden Del 3: Vi som började utredning i okt /nov -06.