• Peand

    Blivande USKor kämpar vidare - part III

     Glad Hejsan Glad  


     

    Här är vi ett gäng glada blivande undersköterskor, och även några som redan får titulera sig som det....


     

    Tillsammans stöttar och peppar vi varandra när motivationen tryter, vi gläds åt andras framgångar och hjälps åt när vi letar information. Vi finns här och stöttar när vi sliter våra hår i förtvivlan för att kroppens funktioner ska bankas in, när vi ska lära oss skillnaden mellan SoL och HSL, eller när vi inte förstår varför vi ska lära oss att göra en skarvsladd Fundersam


     Kort sagt finns vi här för varandra när vi kämpar på med våra studier


     Några av oss är precis i början och kommit så långt att de funderar på att börja läsa, andra har nyligen börjat, några är halvvägs och andra kämpar på sluttampen. Vissa är mammalediga och lagt böckerna på hyllan ett tag och andra pluggar så att pennorna glöder.

    Ja, detta är vi, de blivande super USKorna Skrattande
    Välkommna till oss!

     Glad Glad   Glad Glad

    Tidigare trådar:
    Part I - www.familjeliv.se/Forum-5-70/m13154498.html
    Part II - www.familjeliv.se/Forum-5-70/m16034044.html
  • Svar på tråden Blivande USKor kämpar vidare - part III
  • Ida 84

    hampus o anton: tror att det skiljer sig lite från skola till skola. Men vi skriver istort sett bara arbeten. grupparbeten redovisar vi nästan alltid muntligt och enskilda redovisar vi skriftligt. De enda kurser vi hade prov i var psykologi och data där vi hade en annan lärare.


  • Peand

    Hampus o Anton -  jag pluggar på distans och här gör vi bara arbeten som skickas in. Både individuellt och i grupp (om man har någon att "bilda grupp" med).

    Ida - Trodde du att man kunde ta en FL pause??? Tokfia Skrattande

  • Peand

    Ida - bra, nu känner jag mig trygg igen när jag vet att du hänger med Skrattande Blev ju lite orolig där ett tag Flört

  • Fröken NollÅtta
    Jonna 3: Vad bra att du fick användning av mina kunskaper Resten av arbetet som jag skrev är ju om annat som inte har med kommunikation att göra, men visst kan jag skicka om du vill. Ska jag skicka hela kursen till dig? Peand: Tack, känner mig lagom nervös inför att träffa kärringen i dag. Hon ska väl försöka trycka ner mig. Kan ju hon glömma. Jag har aldrig träffat en otrevligare lärare än hon, men det lustiga i sammanhanget är att hon nog hade en bild av mig som dålig osv redan från start pga mitt APU val. Alla andra har ju fått sina platser av skolan utom jag och det verkar inte gillas av lärare som nog är van att ha övertaget själv, så då har hon dumt mig på förhand. Sedan att hon blir ställd att jag har svar på tal det förvånar henne så då håller hon på och skiter i mina frågor jag har och är allmänt otrevlig och snäsig mot mig.

    Jag tror Människan kommer gå bättre. Den är inte lika flummig, men den bygger mycket på dina egna tolkningar. Jag hade svårt för den kursen och svor många gånger, och tyckte mina arbeten var så kassa, men läraren överröste beröm öve rmina arbeten och gav mig MVG och sa att det var så självklart. Tackar ju och tar emot, men så bra var det väl inte det jag gjorde Hampus och Anton: När jag gick termin 1 var det inte så mycket redovisningar och inte så mycket arbeten heller.
    Men termin 2 så var det otroligt mycket, hela terminen bestod av det. Vi satt mest i tvärgrupper och redovisade och så gick läraren runt och lyssnade en stund hos varje grupp.
    I termin 3 så valde jag att läsa på distans, dels för barnens skull och dels för att jag vill komma ifrån grupparbeten och redovisningar då det alltid blir jag som åker på att göra hela gruppens arbete ändå. Jag trivs ganska bra med att plugga på distans. Jag väljer sjäv tidpunkt på dagen då jag vill plugga och jag väljer när jag vill ta en paus. Nackdelen är att man har väldigt lätt att göra andra saker som att hänga på FL tex Ida 84: Var går du för soft utbildning med så få prov? Vi har haft prov i alla ämnen jag radade upp igår, tom tandvård Vad jag nu skall med den kunskapen till på en förlossningsavdelning
    Jag läser ju själv akutsjukvård och...ja...vad har jag gett mig in på frågade jag mig själv igår...insåg då att jag har alldeles för få hjärnceller för den kursen. Men som vanligt så är jag envis och har gett mig f*n på att jag ska fixa det. När det är klart så är jag.....FÄRDIG!!! Vad underbart läskigt det låter. Ska jag klara av att jobba då? Jag?!?!
    Ähhhhhhhh, jaha...hur gör man då???????
    Behandla andra som du själv vill bli behandlad
  • Fröken NollÅtta

    Pluggar alla i dag? Bara jag som är lat alltså


    Behandla andra som du själv vill bli behandlad
  • Peand

    Fröken NollÅtta - Hon kan glömma att försöka sätta sig på dig! Du fixar detta....
    Och ja, jag pluggar men tittar in här lite titt som tätt Skrattande Belöningen....

  • Ida 84

    Fröken NollÅtta: Haha.. Ja det kan man ju undra... Men jag lär mig faktiskt mer av att själv få leta fram fakta istället för att råplugga inför ett prov och sen glömma bort hälften... Så jag tycker det är ett jättebra sätt att plugga..
    Du kommer säkert klara dig bra ute i arbetslivet! Det skall du inte vara orolig för! Och tänk så skönt det skall bli att få LÖN... Det är nästan det jag ser fram emot just nu när jag tänker på att jag bara har ca 8 veckor kvar av utbildningen... (och är totalt pank... )


  • madlo

    nollåtta - JA jag gör APU:n å en särskola, skulle det vara något fel med det? Utbildningen är liiiiiiite bredare än å lära sig torka kärringar i röven och lägga sår. Utvecklingstörning hör till!

    Peand - Mjoo, jag har hållt mig undan Jaa jag stormtrivs! Både på APU:n och i skolan bara 1 år kvar till studenten nu..

  • Peand

    Madlo - jag laddar också för min "student" om ett år Skrattande Ska sitta här hemma och ha champange frukost för mig själv den dagen när jag skickar in mitt sista arbete

    Och NU har jag skickat in det sista på etiken. Så jag antar att det är bara att ladda om med människan nu. Fast jag kanske skulle ta lite "ledigt" i eftermiddag.
    Ska trots allt vara barnvakt åt brorsonen i eftermiddag. Och med en snart 1 åring, en snart 2 åring och en snart 9 åring hemma kommer jag inte få mycket gjort. Att det blev mycket "snart" i den meningen beror på att de alla fyller inom en två veckors period nu.

Svar på tråden Blivande USKor kämpar vidare - part III