• Peand

    Blivande USKor kämpar vidare - part III

     Glad Hejsan Glad  


     

    Här är vi ett gäng glada blivande undersköterskor, och även några som redan får titulera sig som det....


     

    Tillsammans stöttar och peppar vi varandra när motivationen tryter, vi gläds åt andras framgångar och hjälps åt när vi letar information. Vi finns här och stöttar när vi sliter våra hår i förtvivlan för att kroppens funktioner ska bankas in, när vi ska lära oss skillnaden mellan SoL och HSL, eller när vi inte förstår varför vi ska lära oss att göra en skarvsladd Fundersam


     Kort sagt finns vi här för varandra när vi kämpar på med våra studier


     Några av oss är precis i början och kommit så långt att de funderar på att börja läsa, andra har nyligen börjat, några är halvvägs och andra kämpar på sluttampen. Vissa är mammalediga och lagt böckerna på hyllan ett tag och andra pluggar så att pennorna glöder.

    Ja, detta är vi, de blivande super USKorna Skrattande
    Välkommna till oss!

     Glad Glad   Glad Glad

    Tidigare trådar:
    Part I - www.familjeliv.se/Forum-5-70/m13154498.html
    Part II - www.familjeliv.se/Forum-5-70/m16034044.html
  • Svar på tråden Blivande USKor kämpar vidare - part III
  • lindalinda

    Yack för peppet!

    Jag har jobbat 2,5 år på äldreboende och i hemvård, så jag vet ju vad som görs...men det e alltid pirrigt att komma till nåt nytt o speciellt nu när folk ska ge mig ett omdöme

  • Peand

    lindalinda -  Då vet du ju iallafall hur saker ska göras även om det görs annorlunda på alla ställen. Men behöver du egentligen göra praktiken? Brukar man inte kunna få räkna bort den om man jobbat innan?
    Fast sen kan det ju vara så att man VILL gör den.....

  • Fröken NollÅtta
    Peand: Okej, du kanske har rätt där med SoL, men jag tycker ändå att det är två skilda saker, jag har faktiskt ärligt talat inte gått igenom vad det är så mycket i skolan.

    Men om man är i behov av ekonomisk hjälp så kontaktar man ju socialbyrån och det är ju inte alltid man får hjälp av dem så jag vet inte om man kan dra det så lätt att bara för man har ett behov så vänder man sig dit bara för att SoL finns.

    På tal om CSN. Jag får sista bidraget i slutet av maj och det är knappt några pengar alls, mindre än hälften. Jag börjar ju jobba i samband med att jag avslutar min utbildning så jag får väl lön till midsommar, hoppas jag iaf.
    Men det är svårt det där. Du har ingen möjlighet att jobba extra? Kan ju svårt med heltidsstudier och dessutom när man har barn.

    ericas mamma: Jag var på HLR utbildning i går och det var helt okej. Jag har ju gjort det mååånga gånger under utbildningens gång och det lustiga är att det är nya saker varenda gång jag går på en sån. Första gången var det 5 hjärtkompressioner, andra gången 15 och nu senast 30. Snart är vi väl uppe i 100. Iofs man ska ju hinna 100 på 1 minut.
    Behandla andra som du själv vill bli behandlad
  • lindalinda

    Peand: Jag orkade inte trixa med lärarna, håller minen o gör det vi ska göra typ :/
    Sen kanske jag får in foten på det här stället också, hoppas lite på det

  • ericas mamma

    fröken noll åtta: okej måste man anteckna o sånt? tänkte om man ska ha med sig papper o penna?


    Erica 060202 Hoppas på en bebis 2008
  • Fröken NollÅtta

    madlo: Grattis, bara uppkörningen kvar nu


    Behandla andra som du själv vill bli behandlad
  • Peand

    Fröken NollÅtta - Blev du snygg i håret????

    SoL styr hur socialen ska jobba och vilka normer som finns för vilka som kan få bidrag. Så bara för att man har ett behov så är det ju inte säkert att man får den hjälp man tycker. För då kunde man ju springa dit när barnen behöver nya kläder och plånboken ekar tomt.

    Jag sa åt dem på "jobbet" att jag hoppas att de får lite kris i maj och juni så jag får hoppa in mycket Skrattande Men det vet man ju aldrig och det blir ju på bekostnad av plugget. Men man är väl kvinna och klarar det mesta Flört Plugga 100% jobba så mycket som möjligt och sedan två barn på det - HURRA!!!!
    Tänk om man kunde ha en räkningsfri månad Fundersam

  • Fröken NollÅtta
    ericas mamma: Jag hade med mig papper och penna, men hade ingen användning av det. Men det kan ju vara annorlunda dit du ska, så ta med det för säkerhets skull.

    lindalinda: Var ska du vara?
    Behandla andra som du själv vill bli behandlad
  • Fröken NollÅtta
    Peand: Jo, jag är så nöjd med dagens besök hos frisören, blev så snyggt. Grejen är ju bara den att dem fönar det med rundborste och gör det så jädra snyggt och det ser ju såååå enkelt ut när dem gör. Sen kommer man hem och får inte till det

    Detta med SoL vet jag inte så mycket om, speciellt inte nu när skallen känns tom. Är så grymt trött
    Behandla andra som du själv vill bli behandlad
Svar på tråden Blivande USKor kämpar vidare - part III