• Peand

    Blivande USKor kämpar vidare - part III

     Glad Hejsan Glad  


     

    Här är vi ett gäng glada blivande undersköterskor, och även några som redan får titulera sig som det....


     

    Tillsammans stöttar och peppar vi varandra när motivationen tryter, vi gläds åt andras framgångar och hjälps åt när vi letar information. Vi finns här och stöttar när vi sliter våra hår i förtvivlan för att kroppens funktioner ska bankas in, när vi ska lära oss skillnaden mellan SoL och HSL, eller när vi inte förstår varför vi ska lära oss att göra en skarvsladd Fundersam


     Kort sagt finns vi här för varandra när vi kämpar på med våra studier


     Några av oss är precis i början och kommit så långt att de funderar på att börja läsa, andra har nyligen börjat, några är halvvägs och andra kämpar på sluttampen. Vissa är mammalediga och lagt böckerna på hyllan ett tag och andra pluggar så att pennorna glöder.

    Ja, detta är vi, de blivande super USKorna Skrattande
    Välkommna till oss!

     Glad Glad   Glad Glad

    Tidigare trådar:
    Part I - www.familjeliv.se/Forum-5-70/m13154498.html
    Part II - www.familjeliv.se/Forum-5-70/m16034044.html
  • Svar på tråden Blivande USKor kämpar vidare - part III
  • Ida 84

    GBGTjejN: Jag läste om demens och om utvecklingsstörning. Funderar att läsa upp sjukvård och eventuellt psykiatri också för att bredda mig ytterligare..


  • Peand

    Ida -Det var helt rätt, tror jag Fundersam Jodå, så rätt så rätt Skrattande 


    GBGTjejN skrev 2007-06-04 22:38:01 följande:
    Ni som läser nu eller har läst vilken inriktning har ni valt?
    Väljer att läsa en så bred grund som möjligt just nu för att komma fram till vad det är jag vill jobba med. Men vissa bitar vet jag nu, eller tror mig veta, att jag inte vill jobba med så dem hoppar jag över.
  • Ida 84

    Peand: Skönt att höra.. Räcka ut tungan
    (var det inte du som var tveksam till att jobba med äldre och nu trivs med det? Du kanske måste läsa alla kurser eftersom Allt kanske är roligare än vad du först tror... )


  • Peand

    Ida - *asg*  risken finns att du har rätt i det Skrattande Det är därför jag försöker hålla mig neutral och inte dömma ut någon ännu. Och ja, jag skulle inte jobba inom äldrevården Skrattande Tänk så fel man kan ha ibland Flört

  • Ida 84

    Peand: Haha, ja det gäller väl att vara öppen för förslag..

    Måste skryta lite med.. Ringde min chef igår för att få veta hur hon ville ha det med betyg och så. Då berättade hon att hon höjt min lön. Först med nästan 8 kr/h eftersom jag nu är utbildad. Sedan även + 3% av timlönen eftersom jag har erfarenhet. Och sedan skall man ju få en klumpsumma nu eftersom kommunal har höjt lönerna så det blir en i juni och en i december. Sedan frågade hon om jag ville ha jobb i höst, så då skall jag få gå som resurs, men jag vet inte hur mycket det blir eller hur länge än... Så gårdagen var ganska bra och idag kommer det också bli bra eftersom jag kommer få mina betyg och sen vara färdig... Skrattande


  • MammaOsa

    Fröken NollÅtta finns ssk utbildningen på komvux???såg att du skrev att du skulle ev läsa det på komvux. Jag trodde det bara fanns på högskolan...men jag kanske har fattat fel eller ???

  • Peand

    Ida - Grattis  Vad roligt att få detta utan att ens påpeka det hela. Kanon.... Och mer pengar är ju aldrig fel Flört

    Mamma Osa - Man kan INTE läsa till ssk på komvux utan det är bara högskola som gäller. Men om jag inte missminner mig helt och jag hoppas att Fröken 08 tycker det är ok att jag svarar åt henne så har jag för mig att hon skulle läsa in några ämnen på komvux först för att sedan kunna läsa på högskolan.

    Om jag inte är helt fel heller så måste man/bör ha jobbat ett tag mellan ssk studierna och BM studierna. Det är lättare att komma in på BM studier om man har jobbat som ssk innan.

  • Ida 84

    Peand: Ja det är skönt... Hade hört rykten om hur de ville ha det i höst och så, men det känns ju alltid säkrast när man hör det från bossen...

    Har de inte tagit bort där där om att man måste jobbat innan man söker vidare till bm? *osäker*


Svar på tråden Blivande USKor kämpar vidare - part III