• Anonym (orolig!!)

    Dubbelslag på hjärtat hela tiden i över en vecka!!!

    Hej!

    Jag har fött barn för 10 dagar sedan, jag har haft dubbelslag/extraslag på hjärtat förrut i perioder, men då bara några dubbelslag då och då, sen har dom försvunnit.

    Igår åkte jag till akuten för att hjärtat slår extraslag 20 ggr per minut, alltså var 5:e slag, ibland ännu oftare.
    Jag fick ta massa prover och EKG och träffade en hjärtläkare.
    Han tyckte att det var lite mång extraslag för att var normalt och jag ska få göra arbets EKG och ultrsljud.

    Själv undrar jag om det har med allt som händer i kroppen att göra så här 10 dagar efter förlossning och amningen och allt.

    Även fast han har sagt att jag inte ska vara orolig i dagsläget så kan jag inte tänka på nåt annat och går hela tiden och känner efter.
    Men hjärtat hoppar där inne precis hela tiden så det är inte så lätt.

    Undra om någon annan har upplevt att ha så mycket dubbelslag under så lång tid?

  • Svar på tråden Dubbelslag på hjärtat hela tiden i över en vecka!!!
  • Anonym (orolig!!)

    Anonym, har haft en del magkatarrsymtom sista tiden, behov av att liksom rapa, lite halsbränna och lite ont.
    Har läst om att det kan reta hjärtat på flera ställen nu.

    Shinna, jag kan bara säga att jag förstår hur du känner.
    Jag har haft mer extraslag idag än igår.
    Det går upp och ner hela tiden, jag har faktiskt druckit lite kaffe ett par dagar, känns som jag skiter i om det blir värre, känner ingen skillnad när jag inte dricker kaffe och undviker allt möjligt, dom är där ändå!

    Surface, säkert kan det vara ångesr om du sedan mår bra igen, men för att du själv sak vara lugn så skulle jag söka hjälp (som jag gjorde nu i somras).
    I din ålder är det ju ovanligt att det skulle vara något fel, som alla vi andra också
    Tänk, vad klok man är när man ska ge råd till andra

  • Tilt
    Surface skrev 2007-09-08 12:54:47 följande:
    hjärt-SSK Om man får ont i bröstet så man knappt kan andas under ca 3-4 minuter så man sjunker ihop av smärtan och det sen släpper men man känner sig anfådd och bara är 23, kan detta vara ångest som yttrar sig så eller bör man kolla upp det?
    Nu är ju inte jag ssk'n, men...
    Jag har haft det där många många gånger ihop med min panikångest.
    Kvävningskänslor och smärta i bröstet, inte direkt hjärtat, men typ hela bröstet.
    Efteråt har jag då som du varit anfådd å känt mig jäkligt nedsatt i hela kroppen under återhämtningstiden (länge!)

    Men som allt annat så kan man ju kolla upp det om man är verkligt oroad.
  • Shinna

    Har också hört att man kan få mer problem med extraslag när man har sura uppstötningar och halsbränna....för mig är det definitivt så...även om jag förvisso har extraslagen iallafall oavsett...men det blir alltid värre när magen är i obalans...kan ju reta hjärtat en del....

  • ondella

    Jag får inga andra symptom under tiden,men ibland får jag lite panik och blir rädd....även om jag inte ska det,jag vet.Ibland klarar jag det galant.
    I 3 dagar har jag haft massa episoder med:Dunk,dunk.....dunk,dunk.....dunk,dunk.....Det hoppar över ca var 3e slag.Har ni så med??

  • Tilt

    Ondella - Dagligen INNAN min omställning. Konstigt nog har jag känt av väldigt lite sådant på sistonde. Tror det är p.g.a att mitt liv börjar hamna på rätt köl igen eller så har hjärtat tröttnat på å leka trummis å gått tillbaka till vanlig rytm i ren protest :D

    Men, som sagt, dagligen dunk, dunk.....dunk,dunk.....dunk,dunk

    (och massa andra takter)

  • ondella

    Vad för omställning?
    I 3 månader i sommar hade jag ingenting!! Trodde jag var botad,men den tanken har jag fått äta upp flera gånger om.
    Jag mår så j-a bra i övrigt så detta känns så orättvist på något sätt.
    Men jag är så tacksam för att ni finns här

  • Tilt

    Ondella - jag vet faktiskt inte vad jag har gjort, men under dom åren jag haft det har jag aldrig blivit av med dom helt så detta är en ny känsla. Ärligt talat så tror jag det beror mest på att jag inte kan lura kroppen längre, jag är störtsäker på att det är helt ofarligt, jag gör saker trots jag får extraslag och när dom kommer har jag typ slutat bry mig mer och mer om dom.
    Det känns som jag är på G.

    Jag mår och har också mått bra (förutom min panikångest då som jag hade), så jag förstår den känslan av orätvisa. Men... du kommer också bli av med dina, förr eller senare.

    Gjorde du nått speciellt när du blev av med dom i somras tex?

  • ondella

    Jo...om jag tänker efter så tänkte jag inte på det alls i sommar.Det var inför besöket på Medicinmottagningen som allt drog i gång igen Och nu går det inte att hejda verkar det som..
    Godnatt-kram och tack för allt!

  • ondella

    Ps,kallas det dubbelslag även om det hoppas över? Verkar knasigt?

Svar på tråden Dubbelslag på hjärtat hela tiden i över en vecka!!!