• skräckslagen

    Roliga händelser under förlossning del 6

    En fortsätningstråd om roliga händelser under förlossningen. Citerat från första trådstartaren:

    //xxmeyaxx :

    Det finns nog många kvinnor som oroar sig för sin förlossning och jag tänkte att vi kunde släppa lite på den nervösa linan. Det kan hända mycket roligt under en förlossning och DÄRFÖR vill jag att i denna tråd - så ska man skriva ner roliga händelser under eran förlossning! Något som ni skrattar åt idag.

    Kom igen nu, tjejer! //Slutcitat
    De gamla trådarna
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m10749993.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m14175508.html
    familjeliv.se/Forum-2-13/m17239985.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-13/m20443665-42.html

  • Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 6
  • Stormar
    Ocean WoW skrev 2007-08-28 16:37:33 följande:
    Jag gjorde bort mig totalt när jag fick lustgas:Hade en lååååång förlossning och någonstans i mitten kunde de inte längre fylla på min EDA då den satt fel och jag blev bedövad uppåt istället för nedåd. I ungefär 4 (!) timmar låg jag och sög i mig lustgas och har nästan inga minnen från denna tid förutom att jag var så uppstressad över att ingen lyssnade på mig för jag hade så ont ville ha hjälp. Efter förlossningen när vi låg på BB frågade jag min sambo varför alla var så elaka mot mig just dessa 4 timmar. Då berättar han att jag inte sagt något till dem... förutom att varenda gång någon öppnade dörren så släppte jag gasmaksen och skrek "HJÄLP MIG! HJÄLP, HJÄLP, HJÄLP!" Detta har jag INGET minne av. I min yrsel trodde jag alltså att jag hade pratat med dem om hur jag mådde osv, men minns inte alls att jag legat och skrikigt på hjälp. Undra vad folk trott som hörde mig tokskrika på det sättet. Jäkligt pinsamt!
    *fniss*
    Gå fort och le mycket, så är det ingen som märker att du är ful.
  • Sol

    Det är helt galet vad man gör under påverkan av lustgasen. Jag släppte lustgasen och önskade en stackars skrämd kandidat lycka till med utbildningen. Han hade varit inne i rummet i typ en kvart och tittade på när jag fick EDA. Känndes viktigt just då. Som om jag inte hade annat för mig när jag var öppen 8 cm och värkarna var som värst.

    Jag vill höra mer!!! Roligste tråden på Fl.


    Mamma till Leo född januari 06 och gravid, Bf april 2008
  • Queen of Möllan
    När min mamma skulle föda min lillasyster för 24 år sen, så bad hon om att få petedin. Varpå min systers pappa säger.
    - Nä, Karin skit i det annars kanske värkarna går tillbax...
    (Då var hon öppen 6 cm)
    Min mamma skriker tillbax.
    -Hållkäften eller försvinn.
    Min systers pappa sa inte så mycket under resten av förlossningen..Generad
    Mamma till Matilda, Melvin o Malkom
  • Smurfelina

    Min systers pappa lämnade mamma på förlossningen och sen var han på väg att gå när BM stoppar honom och frågar honom om han inte ska stanna.
    Varpå han säger du har betalt för att vara här det har inte jag.. DÄr stod hon som ett fån. Vad hon inte visste var att han var livrädd och att mamma och han var överens om att han inte skulle vara med*s* Jag hade velat se hennes min.

  • Finskmorsan
    Smurfelina skrev 2007-08-28 23:27:28 följande:
    Min systers pappa lämnade mamma på förlossningen och sen var han på väg att gå när BM stoppar honom och frågar honom om han inte ska stanna.Varpå han säger du har betalt för att vara här det har inte jag.. DÄr stod hon som ett fån. Vad hon inte visste var att han var livrädd och att mamma och han var överens om att han inte skulle vara med*s* Jag hade velat se hennes min.
    Ja, den minen hade varit kul att se
    Mamma till Viking 030227 och Noel 070610
  • Jonteponte

    Nä kan fasiken inte läsa mer nu. Sitter på jobbet och skrattar så jag gråter. Får ta lite i omgångar.

    Tyvärr har jag inte något att bidra med själv. Min sambo hade sett fram emot att jag skulle bete mig så att han kunde retas efteråt. Men han konstaterade bara något bittert att jag var artigare och trevligare än jag brukar...

  • Nennen sthlm

    Jag har två saker att bidra med :)
    Jag höll i lustgasen som jag inte ville släppa för allt i världen. Bm tyckte att jag skulle ställa mig på knä i sängen och luta mig mot sängen som då hade "sittläge". Lättare sagt än gjort. Lustgasen va med såklart men när jag skulle sätta på mig masken efter ställnings-bytet va mitt huvud lite snett så den satt typ över pannan på mig och jag fattade ingenting! bara andades och var borta.Min man blev arg och sa "men hallå,den sitter ju helt fel",haha.

    En annan grej var att dom frågade om min man ville ha lite kaffe. Ja tack svarade han glatt. Så han satt och drack kaffe medans jag födde barn :)

  • Pingeling

    Måste berätta om min pappas upplevelse när jag skulle födas, han hade väl ingen direkt koll på vad som skulle hända, så när sköterskorna istallerat min mor och far i ett förlossningsrum, får min pappa syn på gummistövlar som står vid ingången och han tänker - Åh shit kommer det så mycket vatten och blod att man måste ha gummisar på sig.
    Pappa var sen skräckslagen innan han fick förklarat för sig att så inte var fallet.

  • Sparrisen78

    Hihi hi... åh vad den här tråden är bra... gummistövlar

    Min kära far, när jag skulle födas, var så nervös och ville så gärna dokumentera allting med sin kamera. Svartvita fina bilder skulle det bli. Det var bara det att när allting började dra ihop sig, så blir han lite exalterad och snubblar och drar med sig droppet som sitter fast i mamma. Droppet flyger ut och flaskan, som vid den tiden var av glas, åker i marken. Kalabalik och glassplitter överallt. Blött å golvet och mamma utan dropp och i värkar... Hoppas att min man är liiiite coolare när det är min tur om 4 månader.

  • Stortå

    När dottern väl var ute frågade barnmorskan om vi ville se moderkakan. Min man är ganska äckelmagad och blev lite blek, men jag gillar lite äkliga grejer och tänkte att det kanske var enda chansen att se en moderkaka så jag sa att det ville vi. Barnmorskan var ny och hade kanske inte gjort dety så många gånger, men hon börjar ialla fall visa moderkakan och kallar den för livets träd och lite sånt mys-flum. Då slinker den hala rackaren ur hennes grepp och far i golvet... SPLASH!!! Som en jätte-manet! Det svätte och klaffsade och min man höll på att svimma... Jag tyckte det var skitkul!

Svar på tråden Roliga händelser under förlossning del 6