• NyfikenRosa

    Vita hem del 5

    Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • nublu

    Gemelli: Det är fullt tillåtet att klaga. Faktiskt! Gah, har människan ingen hut i kroppen alls?!

  • Sagalin
    gemelli skrev 2007-08-30 21:45:42 följande:
    Kan man bara lägga sig ner och DÖ? Faaaaan vad livet känns jobbigt just nu. Idag när jag kommer till jobbet så säger min anställa tjej upp sig  8 veckor kvar till förlossningen Shit vad trött jag är på att ha det här företaget. Säljer snart skiten och flyttar...(ursäkta språket) men blir bara så less. Förlåt att jag kommer in och klagar lite
    Oj, vad jobbigt och trist.
    Hoppas du kan lösa det så du slipper oroa dig, varken bra för dig eller barnet i magen.
  • Mori
    gemelli skrev 2007-08-30 21:45:42 följande:
    Kan man bara lägga sig ner och DÖ? Faaaaan vad livet känns jobbigt just nu. Idag när jag kommer till jobbet så säger min anställa tjej upp sig  8 veckor kvar till förlossningen Shit vad trött jag är på att ha det här företaget. Säljer snart skiten och flyttar...(ursäkta språket) men blir bara så less. Förlåt att jag kommer in och klagar lite
    Usch! Låter jobbigt, du får så gärna klaga här. Vi tröstar mer än gärna. Jag kan ta hennes jobb Vet inte ens vad du har för företag men....
    Är det svårt att rekrytera någon ny? Hur som helst är det ju knappast det du vill ha i tankarna nu..
  • Salmiak6
    Mori skrev 2007-08-30 21:47:00 följande:
    Salmiak6: Oj, låter supermysigt alltihop, men kaminen i uterummet låter superbt ju!mimmi006: javisst! När ska jag komma? Jag har beställt superfina örgott från Nodrljus (Gripsholm örngott) med broderier och hålsöm, med en vacker vinge i kanten. Dom kommer vi sova så gott på! Dom var ännu finare i verkligheten!
    Ja det blir ju pricken över i, så att säga. Det ska ju gå att användas året om.
    Tänker mig stora härliga plädar och fårskinn, lyktor överallt ...
  • mimmi006

    Stackars dig! Kunde hon inte ha väntat lite, blir less på att folk är så ego.. som idag.

    Passar på att gnälla också.
    Jag hade inte haft rast och var tvungen att gå ut och vakta på min lunchrast. Jag VET att det fanns flera som hade det lugnt och kunde ta rast sedan, men säger de nåt... icke!!! Jag har alltså jobbat 7.30-17.00 idag utan rast pga av möten hela eftermiddagen.
    Jag vaktade minsann järnet åt andra när jag jobbade som resurs och var flexibel.
    Fy för alla egon!


    gemelli skrev 2007-08-30 21:45:42 följande:
    Kan man bara lägga sig ner och DÖ? Faaaaan vad livet känns jobbigt just nu. Idag när jag kommer till jobbet så säger min anställa tjej upp sig  8 veckor kvar till förlossningen Shit vad trött jag är på att ha det här företaget. Säljer snart skiten och flyttar...(ursäkta språket) men blir bara så less. Förlåt att jag kommer in och klagar lite
  • Sagalin

    Salmiak; inte fel med sådana kompisar. Hoppas du lägger ut ritningen sen och fota lite i bloggen under tiden, alltid kul att följa.

  • Sylt

    malin --> men benen ser jättesmala ut när tunikan är vid gem --> Usch vad jobbigt. Min vikarie är gravid...

  • mimmi006

    Salmiak- undrar över lite saker, nu när jag har tänkt... ska ni ha hela fönster i sovrummet? Ska ni ha golvvärme och gjuten platta på mark?

    Mori- du får nog gå till en frisör och klippa dig, om du ska jobba på skönhetssalongen !

  • Salmiak6
    malins79 skrev 2007-08-30 21:50:48 följande:
    Salmiak; inte fel med sådana kompisar. Hoppas du lägger ut ritningen sen och fota lite i bloggen under tiden, alltid kul att följa.
    Självklart ska jag bombardera ermed bilder hela resan!
  • Sagalin
    Sylt skrev 2007-08-30 21:51:17 följande:
    malin --> men benen ser jättesmala ut när tunikan är vid gem --> Usch vad jobbigt. Min vikarie är gravid...
    Jag har ganska kraftiga vader så mina ben ser inte så smala ut, men jag ska som sagt var ut och shoppa lite jag med, fast det blir väl Saga och Jacob som får kläder istället för mig. Brukar bli så.
Svar på tråden Vita hem del 5