• Milliemolly

    Stureplansprofilerna............

    Jag har följt följetongen i kvällstidningnarna om våldtäkten - och jag bara önskar att de två idioterna kan stå för vad de faktiskt har gjort.

    Ska det vara så svårt - de har gått över gränsen - och tnk om de kunde stå upp och be om ursäkt till tjejen. Det hade varit STORT!!!!!!

    Nu sitter de bara där och skyller på henne.......

    Jag tykcer det hela är hemskt och synd om tjejer som låter sig behandlas så som hon tidigare har gjort med dem!

    Vad tycker ni andra om fallet?

  • Svar på tråden Stureplansprofilerna............
  • Kajsan

    Dorian Ertymexx skrev 2007-10-20 18:12:50 följande:


    Nåja. Att de är dömda betyder inte med nödvändighet att de är skyldiga. Och vi har inte alls alla fakta. Vi har vad media berättat för oss, vilket är en bråkdel av allt som tas upp i rätten.Och "inte så många tvivel" är långtifrån INGA tvivel.
    Jag skulle aldrig bara förlita mig på va media skriver
    Och "inte så många tvivel" var ett uttryck bara, de är skyldiga och för mig är det solklart.
  • el skåpet
    Kajsan skrev 2007-10-20 18:11:49 följande:
    el skåpet skrev 2007-10-20 18:08:27 följande:Nä, jag vet inte om det är den ( orkar inte läsa och dubbelkolla), jag fick den av en vän på hovrätten.
    ok, men jag tror inte det är den för tingsrätten friade. tingsrättens dom är däremot mycket mer faktabaserad och tydlig. hovrätten har knappt skrivit något alls. de har liksom bara konstaterat "skyldiga". finns inga förklaringar och liknande till olika händelser och varför de resonerat som de gjort
  • el skåpet

    Kajsan skrev 2007-10-20 18:15:23 följande:


    de är skyldiga och för mig är det solklart.
    Vad är det som gör att du tycker det är "solklart"? är det dina känslor?
  • Tant Greta

    Vad får dig att tycka att det hela är självklart?


    el skåpet skrev 2007-10-20 18:19:03 följande:
    Kajsan skrev 2007-10-20 18:15:23 följande: Vad är det som gör att du tycker det är "solklart"? är det dina känslor?
  • BF 2008 02 23

    Jag tror nog att både tingsrätt och hovrätt är mkt kunnigare och mer insatta än alla här tillsammans. Och båda instanserna har konstaterat våldtäkt.

  • Tant Greta

    Du tror nog rätt.


    BF 2008 02 23 skrev 2007-10-20 18:24:26 följande:
    Jag tror nog att både tingsrätt och hovrätt är mkt kunnigare och mer insatta än alla här tillsammans. Och båda instanserna har konstaterat våldtäkt.
  • el skåpet

    Tant Greta skrev 2007-10-20 18:21:40 följande:


    Vad får dig att tycka att det hela är självklart?
    vad menar du? vad är det jag tycker är självklart?

    För att döma någon så behövs "utom allt rimligt tvivel".
  • el skåpet

    BF 2008 02 23 skrev 2007-10-20 18:24:26 följande:


    Jag tror nog att både tingsrätt och hovrätt är mkt kunnigare och mer insatta än alla här tillsammans. Och båda instanserna har konstaterat våldtäkt.
    varför förklarar inte hovrätten hur de tänkt i domen?

    om hovrätten endast skulle skriva "du är skyldig", är det tillräckligt för dig? vad är det för supermänniskor som sitter i hovrätten?
  • BF 2008 02 23
    el skåpet skrev 2007-10-20 18:29:01 följande:
    BF 2008 02 23 skrev 2007-10-20 18:24:26 följande: varför förklarar inte hovrätten hur de tänkt i domen?om hovrätten endast skulle skriva "du är skyldig", är det tillräckligt för dig? vad är det för supermänniskor som sitter i hovrätten?
    Det förklarade dom jättebra på konferensen efteråt till exempel.
Svar på tråden Stureplansprofilerna............