• små fötter

    Tinnitus?!?

    Ni som har tinnitus eller vet något om tinnitus - finns det någonting man kan göra för att det förbannade pipet ska försvinna??! Skrikandes


    Två älsklingar i min mage - tre änglar i himlen
  • Svar på tråden Tinnitus?!?
  • små fötter
    coolemadde skrev 2007-11-21 11:34:54 följande:
    hum, jag har tinitus. har haft de sen jag var runt 6 år.. så snart 15 år.. jag har en hörselskada med, tror de beror lite på de.. grejen är att jag verkligen vant mej vid ljudet... jag har tinitus 24 / dygnet bara olika högt under dagen.. kvällen är ju självklart värst =( men jag kan inte göra nått för och linda de tyvörr..
    Usch vad jobbigt! Jag hör mitt dygnet runt också, fast i olika höga toner..
    IsDimma skrev 2007-11-21 11:35:27 följande:
    konsert här också..
    Jag tycker att det känns så idiotiskt att det var så pipet som jag ska leva med jämt, uppkom! Jag känner mig bara allmänt korkad Skrikandes Att man inte fattade bättre att använda öronproppar..!
    Två älsklingar i min mage - tre änglar i himlen
  • W W

    små fötter skrev 2007-11-21 11:38:06 följande:


    Jag tycker att det känns så idiotiskt att det var så pipet som jag ska leva med jämt, uppkom! Jag känner mig bara allmänt korkad  Att man inte fattade bättre att använda öronproppar..!
    jotack.. jag önskar att jag hade fått höra det oftare o att det hade gått in.. men å andra sidan så är jag väldigt medveten om hur viktig hörseln är nu o det är inte folk i allmänhet.. så det har ju fört med sig nåt bra..
  • Sallisen

    Jag läste för att tag sen att de har börjat använda antidepressiva mot tinnitus. Om jag minns rätt... Du kan säkert googla och hitta info om du vill!

  • små fötter
    IsDimma skrev 2007-11-21 11:42:45 följande:
    små fötter skrev 2007-11-21 11:38:06 följande: jotack.. jag önskar att jag hade fått höra det oftare o att det hade gått in.. men å andra sidan så är jag väldigt medveten om hur viktig hörseln är nu o det är inte folk i allmänhet.. så det har ju fört med sig nåt bra..
    Ja det är sant.. Men man förstod väl helt enkelt inte bättre Fundersam 
    Sallisen skrev 2007-11-21 11:45:08 följande:
    Jag läste för att tag sen att de har börjat använda antidepressiva mot tinnitus. Om jag minns rätt... Du kan säkert googla och hitta info om du vill!
    Antidepressiva? Jag har hört att man kan använda Ginko Biloba (?), det ska tydligen ta bort lite av pipen.
    Två älsklingar i min mage - tre änglar i himlen
  • små fötter
    Sallisen skrev 2007-11-21 12:39:05 följande:
    www.medicallink.se/news/showNews.cfm, tydligen funkar antidepressiva enligt en studie!
    Förvånad Det kanske är därför min tinnitus har blivit värre? Jag åt antidepressivmedicin fram tills dess att jag blev gravid i juni..
    Två älsklingar i min mage - tre änglar i himlen
  • Sallisen
    små fötter skrev 2007-11-21 12:43:24 följande:
     Det kanske är därför min tinnitus har blivit värre? Jag åt antidepressivmedicin fram tills dess att jag blev gravid i juni..
    Kan man inte äta antidepressiva när man är gravid?
  • små fötter
    Sallisen skrev 2007-11-21 12:53:26 följande:
    Kan man inte äta antidepressiva när man är gravid?
    Inte den sort jag åt iaf, den kunde påverka fostrena negativt
    Två älsklingar i min mage - tre änglar i himlen
  • Sallisen
    små fötter skrev 2007-11-21 12:54:17 följande:
    Inte den sort jag åt iaf, den kunde påverka fostrena negativt
    Ahaa, oj det visste jag inte. Trist! Hoppas det går bra utan under graviditeten för dig! Hur är det kan man äta antidepressiva när man ammar då?
  • små fötter
    Sallisen skrev 2007-11-21 12:55:40 följande:
    Ahaa, oj det visste jag inte. Trist! Hoppas det går bra utan under graviditeten för dig! Hur är det kan man äta antidepressiva när man ammar då?
    Tack Glad Det var med det barnet jag väntade innan som jag slutade med antidepressiva, så det berör inte dom barn jag väntar nu. Det där med amningen är jag osäker på, men jag tror nog att det kan gå ut i mjölken. Det är säkert olika från medicin till medicin.
    Två älsklingar i min mage - tre änglar i himlen
Svar på tråden Tinnitus?!?