• micorazón

    Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

    Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

    Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

    Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?


    Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

    Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

    recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

    recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

    LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

    LISTTRÅD nr 2

    Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

    www.familjeliv.se/Forum-5-72/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

    Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

    lexin2.nada.kth.se/

    Så nu kör vi:

    naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

    sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

    Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • Jeta

    godmorgon allesammans jag är uppe tidigt och befinner mig på jobbet! Känner mig utvilad, glad och lycklig... kan det bero på att jag snart har semester???

    nedräkningen har börjat....

  • shqiponjë

    God Morgon!

    Gick upp med min man kl 6 för att få några minuter ensam inna lillen vaknar,
    nu 2,5 timme senare sover han fortfarande!!!!
    Vad gör man helt ensam på morgonen?? Känner mig vilsen.. FUnderade ett tag på att väcka honom men kom fram till att det var nog ingen bra idé iaf...
    Konstigt, när han vaknar tidigt känner jag bara SOV UNGE!!!!! Men nu saknar jag min lilla solståle och springer in och tittar på honom var 5e minut och tänker bara MEN VAKNA NÅN GÅNG! hahahhaha tur man inte är lite knäpp...

    ps, om allt går enligt planerna ska jag till IKEA och köpa soffan idag och dessutom plocka upp min bästaste vän som kommit hem en sväng från schweiz!!! Kan det bli bättre?!?

  • Jeta

    hihihi

    saknar med min sötnos, han är hos mamma ÄN! Får se han imorgonkväll. Passa på och njut om han sover, ta ett varmt bad eller nåt.

    Kul med shopping själv har jag haft massa telefonsamtal från arga anhöriga blääääää och senare idag ska jag ju på hembesök med kollegan och tolka.... får se hur det går med det!!

    Kram/Arijeta

    Fam Ndreca skrev 2007-12-17 08:38:22 följande:


    God Morgon!Gick upp med min man kl 6 för att få några minuter ensam inna lillen vaknar, nu 2,5 timme senare sover han fortfarande!!!!Vad gör man helt ensam på morgonen?? Känner mig vilsen.. FUnderade ett tag på att väcka honom men kom fram till att det var nog ingen bra idé iaf...Konstigt, när han vaknar tidigt känner jag bara SOV UNGE!!!!! Men nu saknar jag min lilla solståle och springer in och tittar på honom var 5e minut och tänker bara MEN VAKNA NÅN GÅNG! hahahhaha tur man inte är lite knäpp...ps, om allt går enligt planerna ska jag till IKEA och köpa soffan idag och dessutom plocka upp min bästaste vän som kommit hem en sväng från schweiz!!! Kan det bli bättre?!?
  • shqiponjë
    Jeta skrev 2007-12-17 08:41:56 följande:
    hihihi saknar med min sötnos, han är hos mamma ÄN! Får se han imorgonkväll. Passa på och njut om han sover, ta ett varmt bad eller nåt.Kul med shopping själv har jag haft massa telefonsamtal från arga anhöriga blääääää och senare idag ska jag ju på hembesök med kollegan och tolka.... får se hur det går med det!!Kram/ArijetaFam Ndreca skrev 2007-12-17 08:38:22 följande:
    jag vet att jag borde njuta  och försöker verkligen, men på nå vis känns det som världsordningen är störd när jag inte har honom vid mina fötterSkrattande

    Måste vara jobbigt med alla missnöjda klienter... Kan tänka mig att det är de flesta som får avslag...

    Ha en bra dag och lycka till i eftermiddag!
    (själv var jag "amatörtolk" åt en albansk familj igår även fast jag inte ens pratar albanska! min man och jag får hjälpas åt, men det brukar gå bra! hihi)
  • MmmJennie

    God morgon tjejer! Hoppas ni sovit gott ?? det har inte jag =( usch, sover himla dåligt nu asså =(

    Trollmoren: Såg att du ska till Ikea här i gbg idag =) Vilket ska du till ?? Kållered elr Bäckebol ?? Jag bor ju JÄTTE NÄRA Ikea Bäckebol =)

  • jessi5

    Hej tjejer! Man hinner verkligen inte med här! Vi har gäster varje dag, så ingen chans att jag hinner sitta vid datorn en längre stund =)

  • jessi5

    På tal om ikea, var där häromdagen, tänkte köpa en lära gå vagn till leotrim eftersom han försöker gå med våra stolar o allt han kommer över, men där stod från 12 månader....hmmmm trodde man kunde använda lära gå vagn från det att dom reser sig och vill gå!??

  • shqiponjë
    jessi5 skrev 2007-12-17 10:06:28 följande:
    På tal om ikea, var där häromdagen, tänkte köpa en lära gå vagn till leotrim eftersom han försöker gå med våra stolar o allt han kommer över, men där stod från 12 månader....hmmmm trodde man kunde använda lära gå vagn från det att dom reser sig och vill gå!??
    fast många går ju redan vid 12 mån, i så fall borde det ju inte heta lära gå vagn...
    men jag vet inte...
  • shqiperi82

    Nu ska jag göra Byrek med spenat... MUMS!! Sen kommer min mamma och min syrra och hennes oijkar och vi ska julpyssla.. mysigt. hennes minsta är lite mer än 1 månad!!! sååå söt!!!!

Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!