• micorazón

    Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

    Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

    Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

    Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?


    Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

    Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

    recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

    recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

    LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

    LISTTRÅD nr 2

    Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

    www.familjeliv.se/Forum-5-72/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

    Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

    lexin2.nada.kth.se/

    Så nu kör vi:

    naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

    sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

    Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • shqiperi82
    Jeta skrev 2007-12-17 12:15:49 följande:
    hejsan, ja det verkar konstigt brukade få gå upp så ofta när jag var gravid, kanske du med är???? hihi
    Jag var med sån när jag var gravid!!! Har du en hemlighet fö oss Albu???????????
  • shqiperi82
    Jeta skrev 2007-12-17 12:14:31 följande:
    dock fattar jag inte texten så bra speciellt inte titeln??!! nån mer kunnig som vet???
    svårt att höra vad hon sjunger men lite fattar man ju. Och jag som tänkte be dig översätta den för mig!!!! Vem ska jag då be. Min man orkar inte säger han.... hahaha.... men det man förstår av den och det han har översatt låter jättefint!!!!!
  • shqiperi82

    OJ! Vad lugnt det är här nu!!!!

    Alisandra: Jag bor 1 mil utanför Jönköping!! Jönköping ÄR en urmysig stad!!!! Hayde ketu!!!!

    Petra: Ku je??????????

    Malin: tack för julkortet! Urgulligt!

    Jeta: Skönt att hembesöket gick bra!

  • jessi5

    Min syster ska köpa en brio till honom i julklapp, skulle se om hon hittade en svart.
    Såg att någon undrade hur stor barnen är. All brukar säga till oss: Guuuud vad liten han är! Är han inte lite undernärd? Min son var myyyycket större när han var 8 månader osv osv Okej, han är ingen stor kille, men undernärd??? Han äter minst fem ggr om dagen och har energi som man undrar var den kommer ifrån. fattar inte vad det är med folk!
    Har ni några kommentarer ni har tröttnat på?


    shqiperi82 skrev 2007-12-17 13:10:23 följande:
    vi har haft våran till Mirela sen några månader. Tror dock inte det stod från 12 månader på den, det en sån mickey eller brio eller vad det heter?? de brukar vara röd,blåa men vi hittade en i rosa jättefin!!! Hon älskar att gå med den och har sina klossar i den och plockar ur och i dem HELA tiden!!!
  • jessi5

    Jaha när jag äntligen har tid att sitta här då är alla ni andra upptagna hehehe.....

  • Melle73

    Måste bara få skriva av mig lite...

    Är det bara våra släktingar/bekanta i Kosovo som har konstiga prioriteringar ????

    Vi brukar skicka 100 euro/mån till min mans familj (mamma,pappa,bror,svägerska,3 barn)

    Jag har alltid diskuterat prioriteringar med min svägerska när vi är där. Det viktigaste för dom verkar vara kläder och att allt ser fint ut utifrån...Att ha minst 2 klänningar när man går på bröllop osv...och samma klänning går ju absolut INTE att använda på ett annat bröllop !!!

    Före helgen bad dom om 100 euro extra för att dom skulle gå på ett bröllop. Ok , vi skickade...
    Nu idag fick vi ett sms:

    kan ni skicka 100 euro , vi har inga julklappar till barnen !!!

    Är det jag som är en snål svensk och tycker att dom borde tänkt på det först ?

    Är det jag som tänker fel ?

  • shqiponjë
    jessi5 skrev 2007-12-17 13:33:18 följande:
    Min syster ska köpa en brio till honom i julklapp, skulle se om hon hittade en svart.Såg att någon undrade hur stor barnen är. All brukar säga till oss: Guuuud vad liten han är! Är han inte lite undernärd? Min son var myyyycket större när han var 8 månader osv osv Okej, han är ingen stor kille, men undernärd??? Han äter minst fem ggr om dagen och har energi som man undrar var den kommer ifrån. fattar inte vad det är med folk!Har ni några kommentarer ni har tröttnat på?
    brukar också få höra att min är såååååååå smaaaaaaaal!
    Ja det är han med han äter massor, och rör sig massor...
    Bryr mig inte längre men tyckte det var lite jobbigt när han var mindre och man var mer "ny" och osäker...
    Fick även höra att han ser ut som en tjej för han var så söt..
    Är alla pojkbebisar fula då eller???

    ibland öppnar folk munnen långt innan huvudet reagerat...
  • Jeta

    det verkar som att din mans familj har lärt sig att få pengar gratis faktiskt!! har man inte egna pengar får man kanske prioritera annorlunda men visst sådana är dem där nere!! alltid dyraste kläderna och sminket och snyggaste frisyrerna på bröllop fast de inte har råd med mat egentligen liksom.

    Tycker inte du verkar snål utan dem verkar gilla läget med att utnyttja er!!


    Melle73 skrev 2007-12-17 14:27:21 följande:
    Måste bara få skriva av mig lite...Är det bara våra släktingar/bekanta i Kosovo som har konstiga prioriteringar ????Vi brukar skicka 100 euro/mån till min mans familj (mamma,pappa,bror,svägerska,3 barn)Jag har alltid diskuterat prioriteringar med min svägerska när vi är där. Det viktigaste för dom verkar vara kläder och att allt ser fint ut utifrån...Att ha minst 2 klänningar när man går på bröllop osv...och samma klänning går ju absolut INTE att använda på ett annat bröllop !!!Före helgen bad dom om 100 euro extra för att dom skulle gå på ett bröllop. Ok , vi skickade...Nu idag fick vi ett sms:kan ni skicka 100 euro , vi har inga julklappar till barnen !!!Är det jag som är en snål svensk och tycker att dom borde tänkt på det först ?Är det jag som tänker fel ?
  • micorazón
    Jeta skrev 2007-12-17 14:33:41 följande:
    det verkar som att din mans familj har lärt sig att få pengar gratis faktiskt!! har man inte egna pengar får man kanske prioritera annorlunda men visst sådana är dem där nere!! alltid dyraste kläderna och sminket och snyggaste frisyrerna på bröllop fast de inte har råd med mat egentligen liksom.Tycker inte du verkar snål utan dem verkar gilla läget med att utnyttja er!!
    säger detsamma, dem verkar ta för givet att de får pengar... jobbigt för er, men kan din man inte prata med democh säga som det är? Att om ni ska skicka pengar ska det gå till det nödvändiga...mat o så
    Besim per gjithmonë - 2007.02.22
  • Ia 70

    E tillsammans med en serb så jag antar att vi inte platsar här ??

Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!