• micorazón

    Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!

    Jaha tjejer, nu var det dags för en ny tråd IGEN Nu ser vi till att slå rekordet med denna!!

    Jag ändrade titeln så att den passar oss alla hahahaha Så nu känner sig väl ingen utanför???????

    Kram på er, ni är för underbara! Vad skulle man göra utan denna tråden i forumet? Jobba kanske? Eller hur Jeta?


    Besim per gjithmonë - 2007.02.22
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:28:38:
    Tråd nr 1
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m19351269.html

    Tråd nr 2
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m22076767.htmlBesim per gjithmonë - 2007.02.22

    recepttråd 1
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m21516317.html

    recepttråd 2
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m24690002.html

    LÄNK TILL LISTAN FÖR OSS SOM ÄR AKTIVA I TRÅDEN

    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23703062.html

    LISTTRÅD nr 2

    Alla nya skriv in er om ni inte redan har gjort det!

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26820088.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:30:52:
    Recepttråd 3

    www.familjeliv.se/Forum-5-72/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-12 23:32:49:
    Tråd nr 3

    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m24867770.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-14 17:13:59:
    recepttråd 3 - NU FUNGERAR DEN

    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m27857440.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-19 18:42
    TILL REDAKTIONEN PÅ FL:

    Här komemr vår lilla ordlista Vill ni kolla upp alla hemska ord vi säger TILL VARANDRA härinne så har ni en länk här

    lexin2.nada.kth.se/

    Så nu kör vi:

    naten e mirë - godnatt
    miredita - goddag
    diten e mirë - hejdå
    tung - hejdå (eller tungjatjeta omman är bonde haha)
    mut - dåligt
    qifsha - fan

    sen har vi lite olika maträtter ,men SVerige har inte översatt dem så det får ni faktiskt tåla

    Återkommer säkert me fler ord!
  • Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!
  • Mèlie E
    alisandra skrev 2007-12-18 22:49:50 följande:
    vad bra, jo jag mår också bra, faktiskt.. om du läser tidigare i tråden ser du att en nära vän och hennes 9 åriga dotter har dött i en bilolycka, vi kände dom mycket väl då lite chockad är jag fortfarande...vad har du gjortidag då?Mèlie E skrev 2007-12-18 22:41:43 följande:
    OJoj nä usch va hemskt! a du livet kan va surt många gg om för många tyvärr:(
    Sj har jag haft min kära syster nu här i en v men hon åker hem i morrn tyvärr:( Vi har hunnit me massa idag:) vart på stan käkat o sedan solat lite fixat me julklappar el snarare sagt slagit in massa i typ 2 tim o det va inte kul alls hatar att slå in massa presenter under stress. Eftersom jag jobar till på tor o åker till Ludvika på fre så är det massa som ska hinnas innan. Du då?
  • alisandra

    Ja, super tragiskt!

    Jag har jobbat, solat, bakat, lagat pite med spenat och ost, städat lite och köpt gardiner och ljus. :)
    Sen har jag och hundarna varit på lång promenad i skogen. Härligt, så fint väder. Men tyvärr ingen snö, attans!
    Blir säkert ingen snö på julafton heller!

    Javisstja! Du ska ju upp i dessa härliga trakter och fira jul.
    Ni får köra försiktigt upp!

    Mèlie E skrev 2007-12-18 22:55:10 följande:


    OJoj nä usch va hemskt! a du livet kan va surt många gg om för många tyvärr:(Sj har jag haft min kära syster nu här i en v men hon åker hem i morrn tyvärr:( Vi har hunnit me massa idag:) vart på stan käkat o sedan solat lite fixat me julklappar el snarare sagt slagit in massa i typ 2 tim o det va inte kul alls hatar att slå in massa presenter under stress. Eftersom jag jobar till på tor o åker till Ludvika på fre så är det massa som ska hinnas innan. Du då?
  • Mèlie E
    alisandra skrev 2007-12-18 23:06:21 följande:
    Ja, super tragiskt! Jag har jobbat, solat, bakat, lagat pite med spenat och ost, städat lite och köpt gardiner och ljus. :)Sen har jag och hundarna varit på lång promenad i skogen. Härligt, så fint väder. Men tyvärr ingen snö, attans!Blir säkert ingen snö på julafton heller!Javisstja! Du ska ju upp i dessa härliga trakter och fira jul.Ni får köra försiktigt upp!Mèlie E skrev 2007-12-18 22:55:10 följande:
    Nä är det sant att det inte finns snö har ej kollat på vädret och glömt fråga dem jag pratat me i ludvika oo va synd jag som trodde vi skulle ha massa kul i snön:( Får väl hoppas att det kommer under dem dagarna vi är där. Ja du aprå på att köra dit jag är suuuuppper nervös aldrig kör dit helt sj så jag har faktist haft mardrömmar vet ej vad jag är rädd för, för jag har kört till Gbg flera gg helt sj kontigt.
  • jessi5

    Beklagar verkligen!


    alisandra skrev 2007-12-18 22:49:50 följande:
    vad bra, jo jag mår också bra, faktiskt.. om du läser tidigare i tråden ser du att en nära vän och hennes 9 åriga dotter har dött i en bilolycka, vi kände dom mycket väl då lite chockad är jag fortfarande...vad har du gjortidag då?Mèlie E skrev 2007-12-18 22:41:43 följande:
  • jessi5

    Kör försiktigt!
    Mèlie E skrev 2007-12-18 23:10:03 följande:


    Nä är det sant att det inte finns snö har ej kollat på vädret och glömt fråga dem jag pratat me i ludvika oo va synd jag som trodde vi skulle ha massa kul i snön:( Får väl hoppas att det kommer under dem dagarna vi är där. Ja du aprå på att köra dit jag är suuuuppper nervös aldrig kör dit helt sj så jag har faktist haft mardrömmar vet ej vad jag är rädd för, för jag har kört till Gbg flera gg helt sj kontigt.
  • jessi5

    alldeles ensam här igen ja.....sonen min vaknar ju hela tiden, sover väldigt oroligt. Jobbig fas han går igenom nu. Sov så gott, kanske lyckas jag komma in samtidigt som någon av er imorgon =)

  • Mèlie E
    jessi5 skrev 2007-12-19 00:51:11 följande:
    Kör försiktigt!Mèlie E skrev 2007-12-18 23:10:03 följande:
    tack! a det ska jag verkligen.
  • Jeta

    usch så tragiskt!!!!


    alisandra skrev 2007-12-18 22:49:50 följande:
    vad bra, jo jag mår också bra, faktiskt.. om du läser tidigare i tråden ser du att en nära vän och hennes 9 åriga dotter har dött i en bilolycka, vi kände dom mycket väl då lite chockad är jag fortfarande...vad har du gjortidag då?Mèlie E skrev 2007-12-18 22:41:43 följande:
  • FruSabbi

    Hej hej! Nu har datorn klyddat i ett bra tag, så nu får jag ägna några timmar åt att gå tillbaka och läsa vad ni alla har skrivit, jag har ca 150 sidor att läsa i den gamla tråden men det är ju tur att det är både underhållande och kul att läsa Skrattande!

Svar på tråden Vi som är gifta/tillsammans med/är kosovoalbaner, makedoner, albaner :-D tråd 4!!!!