• Kajsan

    Shopoholics! Mellandagsreor på nätet!

    Här är fortsättningen på årets adventskalendertråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-88/m27188157.html

    Här tipsar vi varandra om mellandagsreor på nätet, vart kan man fynda? Och vad fyndar vi?
    Hjälp till att fylla på listan!

    www.litenbutik.se ( 23 dec )
    www.eleraff.se ( 26 dec kl 11.00 )
    smallkids.jetshop.se/ ( 26 dec )

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-24 21:49:49:
    www.minidani.se
    www.freshmilk.se
    www.lindex.se
    www.dunnis.se
    www.theaskladkammare.se
    kidzshop.jetshop.se/default.aspx
    www.mylittlestar.se

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-25 19:50:05:
    www.wiell.com
    www.babyshop.se
    www.1klass.se
    www.sheilastore.se/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-26 12:15:13:
    www.kameleontdesign.se/
    www.sessanosus.se/butik/
    www.ajabajakids.com

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-30 15:29:11:
    www.elvasmatroll.se
    www.smatting.se
    www.happylina.se
    www.gangstar.se ( 1 jan )
    www.tuffatilda.se/
    www.funkybaby.se
    www.mellmine.se/shop/catalog/index.php
    www.hagabohag.se ( till 30/12 )
    www.babykompaniet.se/index.php
    www.inneonline.se/
    www.dekorlandet.se/
    www.laredoute.se/
    www.cerock.se/
    www.brandos.se
    www.trendybaby.se/ ( 1 jan )
    www.dobidobi.se/
    www.barnlycka.se/
    www.minirodini.se
    sweetfunky.jetshop.se/

  • Svar på tråden Shopoholics! Mellandagsreor på nätet!
  • ellenagnes

    HAR DU MAILAT DETTA TILL DOM?


    leson76 skrev 2008-02-08 15:06:32 följande:
    NNNNEEJ förlåt, ni har rätt. endast 50% npå ordinarie pris. så jag läser.det är ju brott enligt marnadsföringslagen, skriver man 50% på allt ska det ju gälla samtliga priser, annars får man skriva 50% på ordinarie priser
  • Vilmas Mamma

    Har oxå mejlat.
    & ringt, inget svar, som vanligt...
    Man skulle ringa nån Pär vid akuta problem, no answer!!


    *~Vilma & Edvin~*
  • leson76
    ellenagnes skrev 2008-02-08 15:17:28 följande:
    HAR DU MAILAT DETTA TILL DOM?
    Ja, det har jag. Nu tog jag en print screen från deras hemsida så att vi kan använda det som bevis om de ändrar villkoren, så som villervalla gjorde.
  • ellenagnes

    Duktiga du. Löööve


    leson76 skrev 2008-02-08 15:27:07 följande:
    Ja, det har jag. Nu tog jag en print screen från deras hemsida så att vi kan använda det som bevis om de ändrar villkoren, så som villervalla gjorde.
  • Marlene B

    Hoppas alla här bombaderar dom med mail och telefonsamtal, det ska väl inte vara så svårt att vara tydlig med vad som gäller.

    Jag tar fortfarande för givet att det är halva priset på alla reavaror också.

  • Proxima

    Jo, nog kunde de ha varit lite tydligare med det... Handlade själv inget, för jag förutsatte att 50% INTE gällde på redan nedsatta varor. Jag tror inte det är så stor idé att mailbomba dem och klaga, de gör ju som de vill. Och eftersom de nu lägger ner har de ju inte heller något rykte de behöver försvara. Däremot måste ju alla som missuppfattat ha rätt till att låta sitt köp gå tillbaka. Något mer än så tror jag inte att ni kan räkna med, tyvärr.

  • karin76

    Hm, undrar som många andra över liten butik. Inte fått ngt svar ännu. Men det står å andra sidan 1-2 veckors leveranstid, de läser förhoppningsvis mail och svarar när de börjar plocka ordrar och innan de skickar iväg.

    Tycker åxå att det är otydligt kring om det är 50% på redan nedsatt eller inte som gäller. Men tycker kanske att det är att ta i och säga att det är falsk marknadsföring. Om vissa grejer redan är nedsatta med 50 % eller mer och resten sätts ned med 50% i efterhand så ÄR det ju faktist halva priset på allt?!

  • Marlene B
    karin76 skrev 2008-02-08 15:36:49 följande:
    Hm, undrar som många andra över liten butik. Inte fått ngt svar ännu. Men det står å andra sidan 1-2 veckors leveranstid, de läser förhoppningsvis mail och svarar när de börjar plocka ordrar och innan de skickar iväg.Tycker åxå att det är otydligt kring om det är 50% på redan nedsatt eller inte som gäller. Men tycker kanske att det är att ta i och säga att det är falsk marknadsföring. Om vissa grejer redan är nedsatta med 50 % eller mer och resten sätts ned med 50% i efterhand så ÄR det ju faktist halva priset på allt?!
    Jo det är falsk marknadsföring och det kommer de att få höra om det visar sig att inte reavarorna är inräknade.

    Säger man att det är på allt så måste man skriva tillägg om 50%-rean inte gäller speciella märken eller reavaror annars så är det ju på allt.
Svar på tråden Shopoholics! Mellandagsreor på nätet!