• Gullfina

    Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

    I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

    Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 16:33
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 6

    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • tjenixen
    nublu skrev 2008-01-15 18:53:19 följande:
    tjenixen: Grattis! Visst är det skönt att vara färdig med författandet?Lotta: Kör hårt med din garageloppis, jättebra idé!
    ja, det är superskönt. Nu börjar en 10veckorskurs och efter den skriver jag sedan c-uppsats med framläggning i början av juni. Den är ju på ca 40 sidor och resulterar i att jag sedan kan ta min examen så den är ju det viktigaste i vår sen då.
  • nublu

    tjenixen: Lyxigt att läsa en 10veckorskurs. Jag läser två st 7,5-poängare parallellt och det är tufft. På torsdag börjar kurserna i inköp/försäljning och marknadsföring. Tur att jag läst det första ämnet förut!

    Vad ska du skriva om i din C-uppsats?

  • LCroft

    tjenixen: Tänk dig Lilla My, håret i knut, mormorskängor, ena handen på höften och i andra brödkaveln, arg som ett bi

    Jag har faktiskt slutat för ganska länge sedan att köpa en massa småsaker, står ofta och håller i, suckar och åååh:ar mig men så kommer tanken: Var ska jag ha det här då? För egentligen så avskyr jag att torka damm, det tråkigaste som finns. Så det ska gå fort att göra det och jag tycker om när det inte är så mycket framme här hemma utan endast sånt som jag av en eller annan orsak bara fastnat för.

    Sen tycker jag det är mycket roligare att titta in i hem var jag ser en massa saker hela tiden, tittar på en byrå och hela tiden ser nåt fint som jag inte lagt märke till innan. Men hemma hos mig får jag inte till det.

    Men när jag blir kär i nåt så då får det kosta lite mer Så ofta blir det ändå inte, är rätt bra på att hålla mig från att titta runt på alla frestelser som finns Fast kronorna som många av er har, det är nåt jag vill ha ännu! Och så vet jag en sak som jag måste ha från nublu.se bara jag får lön nångång och hon har kvar det


  • tjenixen
    nublu skrev 2008-01-15 19:12:10 följande:
    tjenixen: Lyxigt att läsa en 10veckorskurs. Jag läser två st 7,5-poängare parallellt och det är tufft. På torsdag börjar kurserna i inköp/försäljning och marknadsföring. Tur att jag läst det första ämnet förut! Vad ska du skriva om i din C-uppsats?
    mina kurser är alltid på 10veckor = förr 10 Hp numer 15 hp. Jag pluggar ju på lärarutbildningen vid universitetet så det är ju en hel utbildning och inte enstaka kurser då.
    C-uppsatsen trooor jag ska handla om hur barn påverkas av dagens stressamhälle eller något i den stilen.
  • Hjorthan
    tjenixen skrev 2008-01-15 18:39:06 följande:
    Hjortan: Men gud vilken underbar liten fröken du har sytt. Så fin!!!Instämmer i ditt tänk ang småhandlande och att det finns mycket användbart hemma i skåpen redan. jag har funderat och bestämt mig för att nu ska det försöka sparas ihop till nytt vitrinskåp i köket och nya soffor i vardagsrummet. Sen ska vi även ev köpa nya ställbara sängar så där går en slant med. Så jag är benägen att haka på din operation sparande där.Lcroft: fniss skulle vilja se dig på trappen med brödkaveln i högst hugg:)tårtsmulan: underbar duk. nublu: här är en till som skrivit klart sin uppsats och nu bara har examinationen kvar på den, sen börjar nästa kurs nästa vecka.
    Tack snälla du! Det är så skoj att vara igång med docksyeriet igen. Har fått flera beställningar de senaste dagarna så det är bara till att sätta igång.

    Jag har också hamnat i det tänket att jag känner större tillfredsställelse om jag fått spara ihop till en speciell möbel eller sak, istället för att bara slänga ut pengarna på saker som jag tröttnar snabbt på. Det jag har i tankarna nu är dels en del (rätt många faktiskt) saker som jag vet kommer att hamna hos Nublu snart, och dels har ju maken lovat mig att vi ska ha en loppisdag då jag hoppas på att hitta fynd. Så det är dessa saker jag drömmer om för tillfället och som jag håller igen för.

    Och dessutom ser vi faktiskt redan nu en skillnad i vår hushållskassa sen vi slutade att handla läsk, godis och chips i de mängder vi handlade innan.
  • Hjorthan
    nublu skrev 2008-01-15 18:53:19 följande:
    tjenixen: Grattis! Visst är det skönt att vara färdig med författandet?Lotta: Kör hårt med din garageloppis, jättebra idé!
    Jag funderar skarpt på det! Kan tänka mig slå ihop mig med min pappa. Dels har han och mamma en stor gårdsplan, dels bor de 5 minuter utanför Landskrona, och inte som jag ute på landet, och dels har pappa massor av saker han behöver bli av med, och mamma också. Han har massa saker som skulle kunna locka en annan typ av köpare också. Han har maskiner, verktyg, småprylar som jag inte har en aning om vad de ska användas till m m. Sätter vi då in en annons och raddar upp en del av allt det vi har att sälja så kanske vi skulle kunna dra en del intressenter.

    Vi har diskuterat detta tidigare, får väl se till att vi gör slag i saken i vår.
  • MiaMariah
    Hjorthan skrev 2008-01-15 17:07:55 följande:
    Jag har sytt klart en docka idag. En beställning som legat efter lite, med tanke på min nacke. Men det kändes helt ok idag när jag satt där och höll på!
    Alldeles underbart söt!
  • MiaMariah
    Hjorthan skrev 2008-01-15 18:16:15 följande:
    Tårtsmulan - visst är det trist. Men samtidigt har jag faktiskt kommit till insikt dessa veckor, jag har förstått att jag verkligen inte kan hålla på och småhandla allt som oftast. Utan nu gäller det operation sparande ett tag framöver. Och så ska jag bara handla sånt som jag absolut vill ha. Och det känns faktiskt redan mycket bättre rent mentalt att veta att jag bara handlar sånt som jag tänkt efter ett tag på innan det hamnar hos oss. För det är faktiskt så att mina skåp är fulla av saker, absolut inga dyrbara saker, men lite pengar här och lite pengar där blir ju mycket pengar till slut. Och visst är det trist att det ska ligga i skåp och inte användas. Saker som är hela och fina, bara inte min stil mera. Jag får väl ta och ordna den där garageloppisen jag funderade på i somras. Tål att funderas på! Får kanske bli vårens stora projekt.
    Klokt! Jag strävar också efter samma resonemang även om det falerar ibland Skrattande
  • Hjorthan
    MiaMariah skrev 2008-01-15 21:45:50 följande:
    Alldeles underbart söt!
    Du är ju så snäll vännen!
    MiaMariah skrev 2008-01-15 21:47:43 följande:
    Klokt! Jag strävar också efter samma resonemang även om det falerar ibland
    Ja, jag har försökt tidigare att leva efter detta tänket, men det har falerat för mig också. Fast nu känner jag ju mig så mycket säkrare på vad jag faktiskt tycker om. Det gjorde jag inte för 1½ år sedan (innan jag hamnade här!). Jag tar tag i mitt nya liv med förnyade krafter, och hoppas jag blir en bättre människa på köpet!
  • libero

    Åh Hjorthan!
    Vilken underbar docka.
    Det var nog den finaste jag sett dig sy.

    vad jag blev paff när jag kom in här känner mig fortfarande förvirrad. Allt helt nytt.

    L Croft!
    Stackars mannen tror jag ska ringa och varna honomFlört Hoppas att din brödkavel är från tupperware. I plast. Men jag förstår din oro. Jag hade gått i taket.

    Hörni tjejer har ni både sluatat att äta och shoppa? Det verkar allvarligt.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.