• Gullfina

    Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

    I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

    Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 16:33
    Postorder: Lantlig/Romantisk Inredning Del 6

    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m28470925.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
  • Gullfina
    zandrisen skrev 2008-03-31 16:16:14 följande:
    Haha, glöm det Nej men skämt åsido, vi kommer INTE att bli som dom som blir halvdeppade och börjar söka efter nya objekt att renovera... När detta en gång för alla är klart så kan vi ääääntligen börja leva normalt, kan knappt vänta!
    Ja, det kan jag förstå. Det är ju en otroligt viktig del av hemmet.
    Min höjdpunkt i alla fall.
    Vi ska byta köksbänk snart. Det ser jag fram emot.
  • zandrisen
    Gullfina skrev 2008-03-31 16:18:29 följande:
    Ja, det kan jag förstå. Det är ju en otroligt viktig del av hemmet.Min höjdpunkt i alla fall.Vi ska byta köksbänk snart. Det ser jag fram emot.
    Ja köket är viktigt! Fast det är ju det sista som vi renoverar nu, då vi redan avklarat övervåningen (alla sovrum!), trapp, skorsten, alla el och telefonledningar osv, osv... Sist på listan står badrummen, men det får banne mig vänta lite!
  • musli

    Uppdatering:
    Mår hyfsat, börjar få lite känningar men det får jag på kvällen så snart är det dags för en ny spruta, less på förbannad "flyt-kost" = soppor av alla de slag som till 80% är dötrista och smaklösa och fruktsoppor som är så söta att man inte klarar att svälja dem utan att kväljas, less på sura undersköterskor (varför är de sådana när de själva valt yrket?), glad att ha en suverän rums-kamrat, glad att det är utmärkta trevliga sjuksköterskor och panik-ångesten börjar krypa på nu när det närmar sig (ska kolla när de kan börjar medicinera den).... Men till största delen bra! Imorgon blir det operation vare sig jag vill eller ej!

    *kram*

  • MiaMariah

    musli - låter som du mår hyfsat i alla fall då. hoppas att du snart ska tillfriskna efter op imorgon!

  • Tårtsmulan77

    Nu har jag fått upp en hylla ovanför databordet...ser ut så här...vet dock inte riktigt vad jag ska ställa på hyllan...några tips?

  • musli
    Tårtsmulan77 skrev 2008-03-31 18:16:48 följande:
    Nu har jag fått upp en hylla ovanför databordet...ser ut så här...vet dock inte riktigt vad jag ska ställa på hyllan...några tips?
    Åh vad fint! Jag saknar en grön hängande växt på hyllan, kanske två fina värmeljusglas i fattigmanssilver, en fin silver-ram kanske lite snirklig med nån inspirerande bild av något slag.
  • Tårtsmulan77

    musli: Skönt att höra att läget är ok med dig och att operationen sker imorgon...det kommer att gå bra och snart är det över Kyss

  • Tårtsmulan77
    musli skrev 2008-03-31 18:26:54 följande:
    Åh vad fint! Jag saknar en grön hängande växt på hyllan, kanske två fina värmeljusglas i fattigmanssilver, en fin silver-ram kanske lite snirklig med nån inspirerande bild av något slag.
    Toppenbra förslag...TACK...Skrattande...ibland står det still uppe i hjärnkontoret Flört
  • zandrisen
    Mia, jag mår bara fint nu, tack för att du frågade Och nu får det lov att hålla i sig, för imorgon är det slut på föräldraledigheten och tillbaka till heltidsjobb... Blandade känslor, men mest sorg över att inte få vara med barnen hela dagarna.

    Musli, tänker på dig imorgon! Och jag har också funderat på varför en del syrror är sååå sura... kanske det är lönen?

    Tårtsmulan, jättefint
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.