• Scrapmom

    Trollen traskar vidare i träsket

    Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

    Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även www.scrappiz.com

    En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE!

    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.


  • Svar på tråden Trollen traskar vidare i träsket
  • Amelié77

    Oj, Ladydaj - det var inget dåligt paket! Pappren som du skickade - är de mindre bitar av ett 30x30 ark eller? Jag har sån beslutsångest över vad jag ska skicka, vill ju ha kvar alla mina grejer ju...


    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥ Mamma till Agnes, född 27 mars 2007 ♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • garfield
    theosen skrev 2008-01-26 13:25:27 följande:
    Jag har handlat mycket på scrapbodan förut, men nu vet jag inte riktigt vilka som har snabba leveranser och stort utbud. Just nu behöver jag beställa lite alltmöjligt, lim, papper och pennor bla. Vart Tycker ni är bäst?
    www.magdas.se och www.scrapaddicted.se är båda supersnabba och har ett stort utbud!
  • garfield
    Amelié77 skrev 2008-01-26 11:46:06 följande:
    Hur många av er har en Silhouette?
    Jag har en sill och använder den relativt mycket. Det följer med ett specialprogram som man använder till. Fördelen med sillen är ju att du kan använda ALLA typsnitt du har på datorn! Det är super!
  • claudia79

    Hur många bland alla duktiga träsktroll har tänkt att söka till Scrapaddicteds DT??

  • Me2
    Amelié77 skrev 2008-01-26 11:46:06 följande:
    Hur många av er har en Silhouette? Jag funderar starkt på att köpa en - jag har ingen QK tång eller annan manick, vill inte heller lägga ner pengar på en QK eftersom det blir så dyrt med alfabeten till den. Men är Sillen verkligen ett bra köp? Behöver man nåt speciellt program om man vill skära ut egna figurer? Följer det med nåt program med Sillen eller använder man den med Word? Jag HATAR Word, använder bara InDesign (och PS) så jag hoppas den funkar med det eller så att den har ett eget program.
    Har oxå en Sill. Jag gör skrivstil i PS och WinTopo och övrig text direkt i Sillen programmet. Bilderna kan du väl göra i vilket program du vill och sen göra om så de skärs på "rätt" ställe i Sillen programmet. Tycker den är smidig att arbeta med fast ibland får den spatt och skär som den själv vill (!?!?!).
  • jakthustru

    claudia: jag ska göra ett försök, aldrig sökt tidigare, tävlar aldrig eller så, men jag handlar i princip bara på SA, älskar affären och vågar man inte prova kan man inte vinna, right?

  • bitte71
    Sosofofie skrev 2008-01-26 10:07:29 följande:
    ok tjejer. En som vill ha kamea hjälp här!Vill verkligen ha en systemdigital kamera NU men har absolut ingen aning om vad som är bra!?! Tips på bra nybörjarkamera tack!
    Vi har en Nikon D70 och är supernöjda med den: kommer inte ihåg riktigt vad den kostade men tror det var runt 9000 kronor (men då köpte vi den för tre år sedan).

    Ja, just det: har en ny LO i bloggen (bidrag till en skisstävling på Stellas). Så välkomna in och kika om ni känner för det
    blog.bahnhof.se/wb863562 maries scrap och såntblogg
  • Tjej 83

    vill med ha en sån bra stor kamera ni pratar om men jaja de får bli senare..

    kom på en annan sak, ja kanske ska visa LOsarna som jag gjorde till CC, får bli ikväll när man har med tid, håll ut haha

Svar på tråden Trollen traskar vidare i träsket